<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Zajímavé je, jak různé konstrukce můžou vést k různé délce kódu.<br>
    <br>
    Rozdíl 500 B trochu překvapil, ale OK. Použito je long a double.<br>
    Vlastně bych to čekal spíš naopak, když se u té delší verze
    nepředává val. Ale chápu, že tohle asi snadno sežere nějaká
    optimalizace, když se v val nic nedělá.<br>
    <br>
    Nějaké nápady na další konstrukce, které by mohly být menší?<br>
    <br>
    Dost ale překvapilo 30 B u <b>nepoužitých funkcí</b> test.<br>
    WTF?<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <br>
    <font face="monospace">template <typename T> class clDetTyp {
      // ===========================<br>
      public:<br>
          //const char det() const;<br>
           char det(unsigned int x)  {return 'u';}<br>
           char det(int x)  {return 'i';}<br>
           char det(unsigned long x)  {return 'U';}<br>
           char det(long x)  {return 'L';}<br>
           char det(float x)  {return 'f';}<br>
           char det(double x)  {return 'd';}<br>
      };<br>
      <br>
      /*// tohle bylo delsi o ~500B, const nemají vliv<br>
      template <> const char clDetTyp<unsigned int>::det()
      const { return 'u';}<br>
      template <> const char clDetTyp<int>::det() const {   
      return 'i';}<br>
      template <> const char clDetTyp<long>::det() const {
      return 'L';}<br>
      template <> const char clDetTyp<float>::det() const {
      return 'f';}<br>
      template <> const char clDetTyp<double>::det() const {
      return 'd';}*/<br>
      <br>
      template<typename T><br>
      void uartSendF(const char *t, T val, uint8_t mist) { //
      =============<br>
          clDetTyp<T> d;<br>
          if (d.det(val)=='f' || d.det(val)=='d') {<br>
              float m = 1.0;<br>
              for (uint8_t n=0; n<mist; n++) m*=10.0;<br>
              uartSendF_(t, static_cast<long>(val*m), mist);<br>
          } else if (d.det(val)=='L') uartSendF_(t, val, mist);<br>
          else uartSendF_(t, static_cast<long>(val), mist);<br>
      }<br>
      <br>
    </font><font face="monospace">/*// tyhhle funkce nejsou použitý, ale
      zakomentování ušetří 30B (</font><font face="monospace">uartSendF
      s jedním PSTR se používá i jinde)<br>
      // Změna délky PSTR v nich nevede ke změně rozdílu zabrané flash<br>
    </font><font face="monospace">const void test(int x) {<br>
          uartSendF(PSTR("test: int\r\n"));<br>
      }<br>
      void test(char x) {<br>
          uartSendF(PSTR("test: char\r\n"));<br>
      }*/</font><br>
    <br>
    <br>
    <br>
  </body>
</html>