<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>Mám 24 kusů podobných <a
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/prizmaticke-clanky/clanek-lifepo4-230ah-32v-calb.html#/158-inicializacni_nabiti-ne">Lithiový
článek LiFePO4 230Ah 3,2V CALB – mivvyENERGY.cz</a> ale s
udávanou kapacitou 205Ah</p>
<p>Tady je kousek z výpisu programu, ale vnitřní odpor je suma za
celou baterii, zrovna jsem v tom vrtal a ten výpis po článcích mám
blbě.</p>
<p>Napěti, Proud, Výkon je jasné, </p>
<p>Zbývá znamená na kolik je baterie nabitá, </p>
<p>Celková kapacita je výsledek výpočtu, ale celkem to dobře sedí k
udávaným 205Ah</p>
<p>Odpor je celé baterie v uO</p>
<p>Účinnost je výsledek výpočtu z dodané energie, odebrané energie a
nabití baterie</p>
<p>Min je číslo článku s nejmenším napětím</p>
<p>Do vybití je maximální pokles napětí na článku, kdy vypne ochrana
na podvybití</p>
<p>Max je číslo článku s nejvěnším napětím</p>
<p>Do nabití je maximální vzestup napětí na článku, kdy vypne
ochrana na přenabití</p>
<p>Rozdíl je největší nevybalancování všech článků</p>
<p>Průměr je průměrné napětí všech článků</p>
<p>Vnitřní odpor se počítá z rozdílu napětí článku/protékající proud
mezi jednotlivými vzorky (po 2 s). Tato hodnota je korigována
ještě údajem o kolik se v kroku článek nabil nebo vybil, aby
výsledný odpor byl při nabíjení a vybíjení stejný.<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p>Napětí 80.474V, Proud 41.66A, Výkon 3352W, Zbývá 100.0Ah=50% z
200Ah, Odpor 11082uO, Účinnost 96% ## Min 13=3348mV, Do vybití
648mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 17mV, Průměr
3353mV<br>
Napětí 80.517V, Proud 48.47A, Výkon 3902W, Zbývá 100.0Ah=50% z
200Ah, Odpor 11081uO, Účinnost 96% ## Min 13=3349mV, Do vybití
649mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.518V, Proud 48.26A, Výkon 3885W, Zbývá 100.0Ah=50% z
200Ah, Odpor 11079uO, Účinnost 96% ## Min 15=3348mV, Do vybití
648mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 17mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.520V, Proud 47.83A, Výkon 3851W, Zbývá 100.0Ah=50% z
200Ah, Odpor 11077uO, Účinnost 96% ## Min 15=3348mV, Do vybití
648mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 17mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.511V, Proud 47.19A, Výkon 3799W, Zbývá 100.0Ah=50% z
200Ah, Odpor 11077uO, Účinnost 96% ## Min 13=3348mV, Do vybití
648mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 17mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.513V, Proud 47.40A, Výkon 3816W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11077uO, Účinnost 95% ## Min 13=3349mV, Do vybití
649mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.512V, Proud 47.62A, Výkon 3833W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11075uO, Účinnost 95% ## Min 15=3348mV, Do vybití
648mV, Max 18=3364mV, Do nabití 386mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.513V, Proud 47.40A, Výkon 3816W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11073uO, Účinnost 95% ## Min 15=3348mV, Do vybití
648mV, Max 18=3364mV, Do nabití 386mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3355mV<br>
Napětí 80.533V, Proud 48.47A, Výkon 3903W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11074uO, Účinnost 95% ## Min 13=3348mV, Do vybití
648mV, Max 11=3364mV, Do nabití 386mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3356mV<br>
Napětí 80.532V, Proud 48.68A, Výkon 3920W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11072uO, Účinnost 95% ## Min 15=3349mV, Do vybití
649mV, Max 18=3366mV, Do nabití 384mV, Rozdíl 17mV, Průměr
3356mV<br>
Napětí 80.537V, Proud 48.47A, Výkon 3903W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11068uO, Účinnost 95% ## Min 15=3349mV, Do vybití
649mV, Max 18=3366mV, Do nabití 384mV, Rozdíl 17mV, Průměr
3356mV<br>
Napětí 80.539V, Proud 48.68A, Výkon 3920W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11068uO, Účinnost 95% ## Min 13=3350mV, Do vybití
650mV, Max 18=3366mV, Do nabití 384mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3356mV<br>
Napětí 80.507V, Proud 47.62A, Výkon 3833W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11070uO, Účinnost 95% ## Min 13=3349mV, Do vybití
649mV, Max 18=3362mV, Do nabití 388mV, Rozdíl 13mV, Průměr
3354mV<br>
Napětí 80.445V, Proud 44.85A, Výkon 3607W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11071uO, Účinnost 95% ## Min 13=3346mV, Do vybití
646mV, Max 2=3356mV, Do nabití 394mV, Rozdíl 10mV, Průměr
3352mV<br>
Napětí 80.465V, Proud 39.11A, Výkon 3146W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11069uO, Účinnost 95% ## Min 15=3346mV, Do vybití
646mV, Max 2=3359mV, Do nabití 391mV, Rozdíl 13mV, Průměr
3353mV<br>
Napětí 80.545V, Proud 45.70A, Výkon 3680W, Zbývá 100.0Ah=50% z
201Ah, Odpor 11069uO, Účinnost 95% ## Min 15=3349mV, Do vybití
649mV, Max 18=3365mV, Do nabití 385mV, Rozdíl 16mV, Průměr
3356mV<br>
<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 14.4.2024 v 10:54 Vláďa Anděl
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:34e4194c-8cdf-4b89-81ac-1b9d09489ecb@vaelektronik.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Nevím, co máte za baterky, ta
metodika měření se nejspíš bude lišit. Dělali jsme to pro měření
NiCd baterek. Už si ten postup (proudy, časy) přesně nepamatuju,
ale v principu se to měří tak, že se nejdřív článek zatíží
nějakým proudem, aby se odstranila polarizace elektrod. To tam
bylo snad 30 vteřin. V podstatě je tam rozdíl mezi napětím
naprázdno (elektrody jsou v klidu obalené iontama a napětí
vyleze) a při zatížení. Vnitřní odpor se pak počítá z rozdílu
napětí mezi tímto proudem a vyšším (snad dvojnásobek), to
zatížení vyšším proudem tam je řádově vteřiny. Ale je na to
nějaká norma, tam je to popsané. Ty odpory vycházely řádově v
miliohmech, i míň. Ale záleží na typu článku (velikost, typová
řada). Články řady KPL (osvětlovací) mají méně tlustších desek a
jsou určené pro zatížení malým proudem obvykle 0,2C. Články KPH
mají víc tenkých desek (celkově větší povrch) a používají se
jako startovací na lokomotivách. Proudy 1C, ale měří se snad i
5C. Pak jsou KPM, pro střední zatížení 0,5C.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Jinak vlastní zkušenost - dělal jsem
spínač, který spínal 1500A po dobu 10 ms. Zkoušel jsem to s NiCd
baterkou 80 Ah a ten proud sice dala, ale jako by měla vnitřní
indukčnost. Nejdřív napětí o 2V spadlo a pak se ještě během
impulzu začalo zvedat. Prý se ty ionty musí dát do pohybu a není
to hned. Zákazník si pro ten spínač přišel a přijel s olověnou
autobaterií. Žádný takový efekt jsme tam neviděli. Jen malý
pokles napětí vlivem vnitřního odporu, v průběhu celého impulzu
stejný.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 14.04.2024 v 8:12 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:65c148a2-3252-4257-b714-ebb25758a775@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Zkusil jsem do programu pro čtení z BMS
udělat výpočet vnitřního odporu podle dU/dI. Samozřejmě při
obvyklých proudech FVE, což u mě u článku LiFePo 205Ah je
cca -70A až +60A. Všechny (24 kusů) články vykazují téměř
stejný vnitřní odpor 0.45mO. </font></p>
<p><font face="Arial">Odpovídá to hodnotám, které jste naměřil
Vy? </font></p>
<p><font face="Arial">Má na velikost vnitřního odporu vliv
odebíraný/dodávaný proud?</font></p>
<p><font face="Arial">Zjistil jsem že docela významné bylo
počlivé odmaštění propojovacích pásků i svorek článků před
sestavením. Jsou i jiné kroky, které je rozumné udělat?<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 13.4.2024 v 14:33 Vláďa Anděl
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f218f003-8ab7-4f5d-aa19-4e493b676909@vaelektronik.cz">Záleží,
co od toho bočníku chcete. Tady <a
class="moz-txt-link-freetext"
href="http://piknymburk.cz/obrazky/vyb400.jpg"
moz-do-not-send="true">http://piknymburk.cz/obrazky/vyb400.jpg</a>
je na té levé fotce bočník 400A, je to zátěž pro vybíjení
jednoho NiCd článku. Když bylo potřeba pro měření vnitřního
odporu článku dodatečně zvednout krátkodobě (max. 30 s) proud
na 800A, přidala se tam ta destička nahoře. Tranzistory se
chladí jen tepelnou kapacitou hliníkového hranolku a ani
bočník se při tom nepřehřívá. Ale je tam jiný problém, který
nevadí ani tak při normálním provozu, ale při kalibraci. Pokud
bočník zatěžuju např. jmenovitým proudem, ohřeje se. Jenže
každý jeho konec se chladí tou měděnou pásovinou jinak. Pokud
pak přejdu ze 400A třeba na 40, začne vadit termoelektrické
napětí a už to může být mimo tolerance. Takže jsme museli
opustit ten pohodlnější postup, který říká, že dokud je článek
plně nabitý, zvládá i ty velké proudy a ten malý proud pak dá
vždycky. Holt se musí kalibrovat od těch menších. Při provozu
se nastaví proud podle toho, jaký článek měříte a pro přechod
z velkého proudu na malý tam není důvod. <br>
<br>
Anděl <br>
<br>
Dne 12.04.2024 v 20:43 Petr Simek napsal(a): <br>
<blockquote type="cite">On Fri, 12 Apr 2024, Pavel Hudeček
wrote: <br>
<br>
<blockquote type="cite">Dobrý den všem, <br>
mějme bočník jako: <br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.hadex.cz/r015d-bocnik-fl-2-2000a75mv-doprodej/"
moz-do-not-send="true">https://www.hadex.cz/r015d-bocnik-fl-2-2000a75mv-doprodej/</a>
<br>
<br>
2. Jaké řádově vydrží I2T? <br>
</blockquote>
<br>
Pisou tam pretizeni jmenoviteho proudu 120% na dve hodiny. <br>
<br>
<br>
<blockquote type="cite">PH <br>
</blockquote>
<br>
*------------------------------------------------------------------------*
<br>
| Petr Simek APS
JU | <br>
| <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:psimek@jcu.cz" moz-do-not-send="true">psimek@jcu.cz</a>
| <br>
*------------------------------------------------------------------------*
<br>
<br>
_______________________________________________ <br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
<br>
_______________________________________________ <br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>