<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Nevím, co máte za baterky, ta metodika
      měření se nejspíš bude lišit. Dělali jsme to pro měření NiCd
      baterek. Už si ten postup (proudy, časy) přesně nepamatuju, ale v
      principu se to měří tak, že se nejdřív článek zatíží nějakým
      proudem, aby se odstranila polarizace elektrod. To tam bylo snad
      30 vteřin. V podstatě je tam rozdíl mezi napětím naprázdno
      (elektrody jsou v klidu obalené iontama a napětí vyleze) a při
      zatížení. Vnitřní odpor se pak počítá z rozdílu napětí mezi tímto
      proudem a vyšším (snad dvojnásobek), to zatížení vyšším proudem
      tam je řádově vteřiny. Ale je na to nějaká norma, tam je to
      popsané. Ty odpory vycházely řádově v miliohmech, i míň. Ale
      záleží na typu článku (velikost, typová řada). Články řady KPL
      (osvětlovací) mají méně tlustších desek a jsou určené pro zatížení
      malým proudem obvykle 0,2C. Články KPH mají víc tenkých desek
      (celkově větší povrch) a používají se jako startovací na
      lokomotivách. Proudy 1C, ale měří se snad i 5C. Pak jsou KPM, pro
      střední zatížení 0,5C.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Jinak vlastní zkušenost - dělal jsem
      spínač, který spínal 1500A po dobu 10 ms. Zkoušel jsem to s NiCd
      baterkou 80 Ah a ten proud sice dala, ale jako by měla vnitřní
      indukčnost. Nejdřív napětí o 2V spadlo a pak se ještě během
      impulzu začalo zvedat. Prý se ty ionty musí dát do pohybu a není
      to hned. Zákazník si pro ten spínač přišel a přijel s olověnou
      autobaterií. Žádný takový efekt jsme tam neviděli. Jen malý pokles
      napětí vlivem vnitřního odporu, v průběhu celého impulzu stejný.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Anděl<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 14.04.2024 v 8:12 Martin Záruba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:65c148a2-3252-4257-b714-ebb25758a775@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">Zkusil jsem do programu pro čtení z BMS
          udělat výpočet vnitřního odporu podle dU/dI. Samozřejmě při
          obvyklých proudech FVE, což u mě u článku LiFePo 205Ah je cca
          -70A až +60A. Všechny (24 kusů) články vykazují téměř stejný 
          vnitřní odpor 0.45mO. </font></p>
      <p><font face="Arial">Odpovídá to hodnotám, které jste naměřil
          Vy? </font></p>
      <p><font face="Arial">Má na velikost vnitřního odporu vliv
          odebíraný/dodávaný proud?</font></p>
      <p><font face="Arial">Zjistil jsem že docela významné bylo počlivé
          odmaštění propojovacích pásků i svorek článků před sestavením.
          Jsou i jiné kroky, které je rozumné udělat?<br>
        </font></p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 13.4.2024 v 14:33 Vláďa Anděl
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:f218f003-8ab7-4f5d-aa19-4e493b676909@vaelektronik.cz">Záleží,
        co od toho bočníku chcete. Tady <a
          class="moz-txt-link-freetext"
          href="http://piknymburk.cz/obrazky/vyb400.jpg"
          moz-do-not-send="true">http://piknymburk.cz/obrazky/vyb400.jpg</a>
        je na té levé fotce bočník 400A, je to zátěž pro vybíjení
        jednoho NiCd článku. Když bylo potřeba pro měření vnitřního
        odporu článku dodatečně zvednout krátkodobě (max. 30 s) proud na
        800A, přidala se tam ta destička nahoře. Tranzistory se chladí
        jen tepelnou kapacitou hliníkového hranolku a ani bočník se při
        tom nepřehřívá. Ale je tam jiný problém, který nevadí ani tak
        při normálním provozu, ale při kalibraci. Pokud bočník zatěžuju
        např. jmenovitým proudem, ohřeje se. Jenže každý jeho konec se
        chladí tou měděnou pásovinou jinak. Pokud pak přejdu ze 400A
        třeba na 40, začne vadit termoelektrické napětí a už to může být
        mimo tolerance. Takže jsme museli opustit ten pohodlnější
        postup, který říká, že dokud je článek plně nabitý, zvládá i ty
        velké proudy a ten malý proud pak dá vždycky. Holt se musí
        kalibrovat od těch menších. Při provozu se nastaví proud podle
        toho, jaký článek měříte a pro přechod z velkého proudu na malý
        tam není důvod. <br>
        <br>
        Anděl <br>
        <br>
        Dne 12.04.2024 v 20:43 Petr Simek napsal(a): <br>
        <blockquote type="cite">On Fri, 12 Apr 2024, Pavel Hudeček
          wrote: <br>
          <br>
          <blockquote type="cite">Dobrý den všem, <br>
            mějme bočník jako: <br>
            <a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.hadex.cz/r015d-bocnik-fl-2-2000a75mv-doprodej/"
              moz-do-not-send="true">https://www.hadex.cz/r015d-bocnik-fl-2-2000a75mv-doprodej/</a>
            <br>
            <br>
            2. Jaké řádově vydrží I2T? <br>
          </blockquote>
          <br>
          Pisou tam pretizeni jmenoviteho proudu 120% na dve hodiny. <br>
          <br>
          <br>
          <blockquote type="cite">PH <br>
          </blockquote>
          <br>
*------------------------------------------------------------------------*
          <br>
          |                          Petr Simek   APS
          JU                           | <br>
          | <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
            href="mailto:psimek@jcu.cz" moz-do-not-send="true">psimek@jcu.cz</a>                             
          | <br>
*------------------------------------------------------------------------*
          <br>
          <br>
          _______________________________________________ <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
            moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
            href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-freetext"
            href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        <br>
        _______________________________________________ <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a
          class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
          moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
          href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
          moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>