<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Ano, jalovĂ˝ proud tou indukÄŤnostĂ­ limituje max. U, pĹ™esnÄ› jak jsem
    psal. ÄŚili chci-li vyšší P, musĂ­m udÄ›lat vyšší U, ale indukÄŤnost
    musĂ­ staÄŤit na to, aby jalovĂ˝ I moc neužíral I.<br>
    <br>
    Ve finále je to triviálnĂ­ paralelnĂ­ kombinace magnetizaÄŤnĂ­ L a
    spotĹ™ebiÄŤe. Jen si buÄŹ musĂ­me pĹ™edstavit buÄŹ obojĂ­ na sekundáru,
    nebo obojĂ­ na primáru. ProstÄ› klasickĂ˝ základnĂ­ náhradnĂ­ schĂ©ma
    trafa, kde se obojĂ­ pĹ™evede na 1 stranu a dá paralelnÄ›.<br>
    <br>
    TakĹľe kdyĹľ budu chtĂ­t v mĂ©m pĹŻvodnĂ­m příkladu 1 kV na sekundáru,
    mĹŻĹľu zjistit, Ĺľe U naprázdno je 500 V, tedy tehdy celĂ˝ I procházĂ­
    indukÄŤnostĂ­ a U vzroste jedinÄ› tehdy, kdyĹľ spotĹ™ebitelĂ© zapnou vĂ­c
    rychlovarnĂ˝ch konvic:-)<br>
    Nebo zjistĂ­m, Ĺľe uĹľ pĹ™i 150 se jádro tĂ­m jalovĂ˝m polem pĹ™esytĂ­ a U
    naopak spadne tĹ™eba na 5 a nevrátĂ­ se dokud to nezkratnu.<br>
    <br>
    A klasickĂ© proudovĂ© trafo prostÄ› nenĂ­ dÄ›lanĂ© na pĹ™enášenĂ­ vĂ˝konu,
    jeho indukÄŤnost je malá, jen taková, aby nevadila pĹ™i zanedbatelnĂ©m
    U. DÄ›lat vÄ›tší L by znamenalo zbyteÄŤnÄ› vÄ›tší, těžší a dražší trafo.<br>
    <br>
    VÄ›tší vzdálenost od jádra, alias vnitĹ™nĂ­ polomÄ›r jádra, vede pĹ™i
    stejnĂ© poĹľadovanĂ© L k vÄ›tšímu objemu jádra. ProstÄ› z L a Âµ dostaneme
    S/l, kde malĂ© L je stĹ™ednĂ­ dĂ©lka siločáry a ta je zas u toroidu
    geometrickĂ˝ prĹŻmÄ›r z vnitĹ™nĂ­ho a vnÄ›jšího O.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.04.2024 v 7:23 Petr Simek
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:Pine.WNT.4.64.2404090718540.3260@oleum">On Tue, 9 Apr
      2024, Jaroslav Buchta wrote:
      <br>
      <br>
      <blockquote type="cite">Maximalni napeti bude zalezet na
        indukcnosti toho dratu pri danem proudu, cili se da asi zvysit
        delkou pouziteho dratu a jeho obalenim feritem nebo zelezem...
        Zase se s tim musi tahat dron tak to bude mit nejake limity.
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      Jo tak nejak to asi bude - indukcnost vytvorena obalenim dratu
      <br>
      magnetickym vodicem da nejakou impedanci pro 50Hz a podle proudu
      <br>
      dratem to da napeti primaru. Bude tam hrat roli ze ten drat je
      <br>
      pomerne daleko od jadra nebo ne kdyz je uzavreny jadrem dokola ?
      <br>
      Bude to trvrdy zdroj jako normalni trafo nebo spis mekky ?
      <br>
    </blockquote>
    <blockquote><br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.04.2024 v 7:05 Petr Simek
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:Pine.WNT.4.64.2404090659020.3260@oleum">On Mon, 8 Apr
        2024, Pavel HudeÄŤek wrote: <br>
        <br>
        <blockquote type="cite">ProstÄ› je to trafo napájenĂ© proudovĂ˝m
          zdrojem.
          <br>
          <br>
          TakĹľe máme trafo tĹ™eba 1:1000, zatížíme Ăşbytkem tĹ™eba 100 V a
          na primáru vznikne zátěž 0,1 V. Pokud drátem teÄŤe tĹ™eba 0,5
          kA, na sekundáru máme 0,5A*100V=50W.
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        Podle tehle logiky kdyz si zvolim napeti na sekundaru 1000V tak
        na <br>
        primaru bude 1V a vykon mi vzroste na 500W. Coz je zjevne
        nesmysl. <br>
        Kdyz mrknu na youtube na experimety s proudovymi trafy tak
        nejvetsi <br>
        vykon davaji nekde na zacatku kdyz je na vystupu par voltu.
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>