<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Energetici budou naopak šťastný, že maj inspekční zařízení, co
    klidně zkontroluje celou délku vedení, bez nákladů na několik dní
    vrtulníku:-)<br>
    <br>
    Ostatně v článku je přesně tohle využití zmíněno jako primárně
    plánované a to hned v abstraktu:<br>
    "<span
style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: verdana; font-size: 13px; font-style: italic; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: justify; text-indent: 0px; text-transform: none; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; background-color: rgb(255, 255, 255); text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">vyvíjejí
      na dánské Syddansk Universitet pro inspekce elektrické rozvodné
      sítě"</span><br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 08.04.2024 v 19:25 Jaroslav Lukeš
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:079a405c-ca53-b614-8f4a-02471fbf6e31@wo.cz">Proudové
      trafo funguje úplně stejně jako napěťové jen s tím rozdílem, že
      jde do zkratu.
      <br>
      <br>
      Má to vždy nějaký požet závitů na volt podle jádra, stejně jako
      napěťové, takže běžná malá proudová trafíčka dají naprázdno kolem
      50V.
      <br>
      <br>
      No a dál už je to jenom o vhodném step-down CC-CV a tlačit to do
      baterek.
      <br>
      <br>
      Výkonově to musí stačit na živení motorů a nabíjení, což asi úplně
      nebude ono.
      <br>
      <br>
      Pokud by se vyřešilo zaháknutí a pověšení s vypnutými motory, může
      tak viset hodiny.
      <br>
      <br>
      <b>Energetici ale asi nebudou rádi,</b> když jim to vytáhne
      oblouk. Nejde o tu krádež pár Wh, ale o ohrožení distribuce
      potažmo distribuční soustavy. U nás by se na takovém člověku asi
      hodně zahojili.
      <br>
      <br>
      <br>
      Petr Simek napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">
        <blockquote type="cite">na osel.cz je zajímavý článek o dronu,
          co nasává energii z vedení a to z jednoho drátu:
          <br>
          <br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.osel.cz/13423-podivuhodny-autonomni-vecny-dron-se-nabiji-na-elektrickem-vedeni.html">https://www.osel.cz/13423-podivuhodny-autonomni-vecny-dron-se-nabiji-na-elektrickem-vedeni.html</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        Zajimave, myslel jsem ze to pichnou na VNko a funguje to
        kapacitne
        <br>
        ala corona efekt. Ale oni tam maji proudovy transformator . Jak
        je
        <br>
        to u proudoveho transformatoru s napetim ? Kdyz namotam na jadro
        <br>
        100 zavitu , provlecu primarni drat, tak by to melo dat setinu
        proudu
        <br>
        ale pri nulovem napeti do zkratu, navic zkresleno odporem
        vinuti.
        <br>
        <br>
        Jak to bude vypadat se zatizitelnosti na sekundaru kdyz tam
        nebude
        <br>
        nulove napeti ? Prekvapuje mne ze tim dokazou cucnout z dratu
        50W.
        <br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>