<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">S tím musím naprosto souhlasit, včetně té
hluchoty. Mě je 67 a trochu slyším 13kHz, víc ani náhodou. Ale
dole bez problému.</font></p>
<p><font face="Arial">S jedinou věcí bych polemizoval: Ten Doppler
má mnohem větší vliv, než jsem si původně myslel. Zkuste do Vaší
bedny pustit 100 Hz sinus a k tomu 1kHz sinus - 20dB, takže
oboje hraje hloubkový reproduktor. . A podívejte se mikrofonem a
spektrákem co z toho leze. Mě to docela šokovalo. A na té malé
bedně s kompenzací Dopplera to bylo (téměř) v pořádku.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.3.2024 v 22:12 Jaroslav Lukeš
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:6d04d9a4-974c-a9af-a33a-c53608484d27@wo.cz">Vzhledem k
našemu věku už toho moc nepoznáme, jako za mladejch let, jenom
líbí víc/míň, řešíme srozumitelnost v naší počínající
nedoslýchavosti.
<br>
<br>
Teslácké repráky byly ve skutečnosti takový nižší Hi.End,
rebrandovaly se pro Lenco (i teslácké gramofony). V dnešní době
lze i prastaré ARN6604 pokládat už za lepší Hi-End. Výškáče Tesla
ale moc neuměla, na tu dnešní bídu se to však jeví jako zázrak.
<br>
<br>
Vypsal jsem důvody proč třípásmo do hiendu nepatří. Třípásmo se
dělalo vždycky jenom z ekonomických důvodů, že se nechtělo použít
drahý repráky (velká hedvábná kalota je prostě drahá), tak se
použili 3 levnější a vymyslel se k tomu i marketingový důvod že
dvoupásmovým chybí oktáva - a dělaly se i tak, nechali prostor pro
bedny drahé jak auto.
<br>
<br>
Moje hiendová dvoupásmová bedna 30L z devadesátek má -3dB na 43Hz,
-10 na 27 (je to dané bassreflexem vzadu, počítá se i se zdí 37cm
daleko) a níž bych fakt nešel kvůli Dopplerovi, pod 40Hz je lepší
použít subwoofer, ten jsem si neudělal, zůstaly mi někde jen
výpočty, no oženil jsem se a bylo to vyřešeno.
<br>
<br>
To že dnes lidi považují malé boxíky za hiend, je dané jen tím že
neslyšeli hrát nic lepšího. Vy jste prozřel tím že jste slyšel
lepší. No ještě jste neslyšel ty ještě lepší.
<br>
<br>
Na rovinu, už se to pak porovnává čím dál hůř, zjistíte to jen
tak, že z lepších slyšíte najednou "utopený" nástroj co jste dřív
neslyšel (vylovit to umí i třeba ono BBE) no a řádový rozdíl v
ceně...
<br>
<br>
Nejlepší jsou bedny nultého řádu, právě pro jejich impulsní
vlastnosti - tj deskové ozvučnice.
<br>
<br>
Ke zvuku nástroje se přidává zvuk reprobedny... A není to ono.
<br>
<br>
<br>
<br>
Jan Kuba napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">Budu citovat: " dvoupásmové reprosoustavy
jsou ochuzeny o spodní oktávy, ale vynikají v přednesu středního
pásma. třípásmové reprosoustavy jsou schopny přenosu všech
základních kmitočtů, jdou ale velmi těžko rozdělit a zfázovat"
<br>
<br>
Ono to nejde takhle jednoduše prohlásit , že 3 pásmové boxy
špatně. Záleží, co se člověku líbí a jak to vnímá a hlavně
záleží na tom, jak kvalitně třeba ten třípásmový box udělaný,
výhybky atd..
<br>
V levné cenové kategorii - tak do 10-15 tisíc Kč ano, to raději
dvoupásmové. Třípásmové v této laciné kategorii nemají obvykle
jednotlivé měniče dobře sladěny a nemusí mít tudíž dobrou
kmitočtovou charakteristiku.
<br>
A jsou tam být hluchá místa nebo prostě jen útlumy na určitých
kmitočtech. Ale pokud je třípásmo dobře udělané, vždycky to bude
hrát líp. Zejména nízké kmitočty , myslím tím
<br>
Já jsem doma míval černé regálovky od JBL HDI1600. Hrálo to
parádně. Alespoň jsem si to myslel, dokud nepřišlo nějaké
srovnání.
<br>
Kamarád stěhoval a "zbyly" mu staré české 1FP06767. Neměl je
kam dát, byly dlouho u mě v garáži. O je kdysi získal ze studia
rozhlasu po drátě u nás v Klatovech, když se to rušilo.
<br>
Jednou jsem je vzal domů a zkusil jak to hraje. I naprosto
hluchej člověk, jako jsem já poznal, že je to opravdu někde
jinde, že se něco děje. Muzika byla rázem příjemná, zjevila se
basa v plné parádě. To, co jsem nikdy na ty JBL neslyšel se
najednou objevilo na poměrně starých boxech - 3 pásmových!!! A
když i manželka prohlásila, že to hraje o lépe než moje JBL a
byla s to o mnoho větší boxy strpět v obývačce. JBL-ka šla do
světa. Já říkám, že objem ničím nenahradíš, v mé velké obývačce
prostě ty velké boxy hrají nepoměrně lépe. Popravdě , nechápu,
proč se ty HDI1600 stále prodávají za takový peníze, podle mě je
to jen hodně předražený "etalon" který těží ze jména značky...
<br>
<br>
<br>
pá 29. 3. 2024 v 13:29 odesílatel Jaroslav Lukeš <<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:lsh@wo.cz">lsh@wo.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:lsh@wo.cz"><mailto:lsh@wo.cz></a>> napsal:
<br>
<br>
To je normální, v HiEndu je doporučeno používat pouze 2pásma
a
<br>
kmitočtově níže posazený výškáč, kde dělící kmitočet už ani
trochu
<br>
nezasahuje do kmiročtů které mají vliv na prostorové slyšení
(viz
<br>
HRTF).
<br>
Třípásmo propadne vždycky.
<br>
<br>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>