<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Dělal jsem si už dvoje malé bedničky o
objemu pod 10 litrů. Ty první si myslím že hrály nejlíp, ty má
doma přítelkyně. Druhé se moc nepovedly (nepovedlo se naladit
výhybky, nebo nevím) a když zemřela babička, která je měla doma,
zabavili je mladí. Třetí bedničky mám u počítače a zatím co ty
před tím mi dělal truhlář, tohle jsou původně nějaké bedničky Sony
od domácího kina, co u nich membrány basáků vyžraly myši a dával
jsem tam nové repráky + zesilovače. Místo původní papundeklové
zadní stěny mám tlustou hliníkovou desku, která chladí zesilovač. </div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Mám takový názor, ale třeba mi někdo
vysvětlí proč je to blbost, že se mi hrubě nelíbí bassreflex.
Bohužel snad všechny bedny ho dneska mají. Je to rezonátor, který
sice trochu protáhne a jako že srovná charakteristiku, ale přece
ta rezonance se musí projevit na impulzní odezvě. Připadá mi, že
všechny tyhle menší bedničky duní a ten skutečný spodek tam stejně
není. Proto jsem si všechny bedničky dělal jako aktivní a basy
koriguju jen časovýma konstantama bez rezonančního vrcholu v
zesilovači. Což u pasivních beden nejde, protože zesilovač musí
chodit rovně. Ale rovně ... když jsem si procházel web
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.repromania.net/">http://www.repromania.net/</a> tak se tam u bassreflexových beden
řeší, jak je pro ně spousta zesilovačů nevhodných, protože v
rezonanci klesá impedance bedny i pod 1 Ohm a zesilovač, který to
nedá, je "špatný". Takže ten nárůst výkonu tam potřebují taky,
jen s tím ten "standardní" 4 ohmový výstup přetěžují. To už mi
přijde lepší mít zesilovač v bedně a nakorigovat to podle potřeby.
<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Já pak mám většinu výkonu zesilovače na
basech a to i na kmitočtech, které to nepřenese, ale to mi až tak
nevadí. Přijde mi, že ty basy jsou lepší a že to neduní.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Jo a to dvoupásmo nebo třípásmo - tam
je problém u velkých basáků, že velká membrána ty vyšší kmitočty
vyzařuje hodně směrově. U malých beden s 12 cm basáky to dvoupásmo
stačí, ale kde je velký basák, myslím že třípásmo musí hrát líp.
Nejslyšitelnější je tenhle efekt u velkých muzikantských beden,
kde jsou ty basáky obrovské, je to často jen dvoupásmo a hrajou s
tím venku, kde se to nemá kde odrážet. Stačí projít přes šířku
hlediště a ty rozdíly na středních kmitočtech jsou strašné.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.03.2024 v 14:19 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNaZsG-tQ61WG6YiRTY8QuUVG9OTByi9xJeewDOSfTDAw@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Budu citovat: " dvoupásmové reprosoustavy jsou
ochuzeny o spodní oktávy, ale vynikají v přednesu středního
pásma. třípásmové reprosoustavy jsou schopny přenosu všech
základních kmitočtů, jdou ale velmi těžko rozdělit a zfázovat"
<div><br>
</div>
<div>Ono to nejde takhle jednoduše prohlásit , že 3 pásmové
boxy špatně. Záleží, co se člověku líbí a jak to vnímá a
hlavně záleží na tom, jak kvalitně třeba ten třípásmový box
udělaný, výhybky atd..</div>
<div>V levné cenové kategorii - tak do 10-15 tisíc Kč ano, to
raději dvoupásmové. Třípásmové v této laciné kategorii nemají
obvykle jednotlivé měniče dobře sladěny a nemusí mít tudíž
dobrou kmitočtovou charakteristiku. </div>
<div>A jsou tam být hluchá místa nebo prostě jen útlumy na
určitých kmitočtech. Ale pokud je třípásmo dobře udělané,
vždycky to bude hrát líp. Zejména nízké kmitočty , myslím tím <br>
</div>
<div>Já jsem doma míval černé regálovky od JBL HDI1600. Hrálo
to parádně. Alespoň jsem si to myslel, dokud nepřišlo nějaké
srovnání. </div>
<div> Kamarád stěhoval a "zbyly" mu staré české 1FP06767.
Neměl je kam dát, byly dlouho u mě v garáži. O je kdysi získal
ze studia rozhlasu po drátě u nás v Klatovech, když se to
rušilo. </div>
<div>Jednou jsem je vzal domů a zkusil jak to hraje. I naprosto
hluchej člověk, jako jsem já poznal, že je to opravdu někde
jinde, že se něco děje. Muzika byla rázem příjemná, zjevila
se basa v plné parádě. To, co jsem nikdy na ty JBL neslyšel se
najednou objevilo na poměrně starých boxech - 3 pásmových!!!
A když i manželka prohlásila, že to hraje o lépe než moje
JBL a byla s to o mnoho větší boxy strpět v obývačce. JBL-ka
šla do světa. Já říkám, že objem ničím nenahradíš, v mé velké
obývačce prostě ty velké boxy hrají nepoměrně lépe. Popravdě
, nechápu, proč se ty HDI1600 stále prodávají za takový
peníze, podle mě je to jen hodně předražený "etalon" který
těží ze jména značky...</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 29. 3. 2024 v 13:29
odesílatel Jaroslav Lukeš <<a href="mailto:lsh@wo.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">lsh@wo.cz</a>> napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">To
je normální, v HiEndu je doporučeno používat pouze 2pásma
a <br>
kmitočtově níže posazený výškáč, kde dělící kmitočet už
ani trochu <br>
nezasahuje do kmiročtů které mají vliv na prostorové
slyšení (viz HRTF). <br>
Třípásmo propadne vždycky.<br>
<br>
<br>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>