<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Nakonec jsem to odříznul kotoučkem o průměru asi 2 cm, bylo to za
pár minut.<br>
Od té doby ujeto skoro 30 km.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 19.03.2024 v 22:23 <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:jozem@volny.cz">jozem@volny.cz</a>
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b9994c85-05be-4478-8ec8-e1f2d7e82d03@email.android.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">
<div>Frézování jak kdy. Hodně pilin všude a zbytečná nimračka.</div>
<div dir="auto">Jeden jiný článek v sekci je problém. Záleží,
jak si sedne charkou s ostatními, ale stejný nebude. Pokud ho
ostatní poničí tak, aby byl stejný, tak je to nejlepší
možnost.</div>
<div dir="auto">Pájet se dá v pohodě. Důkladně očistit, vyšší
teplota hrotu a rychle, aby se neprohřál. Já jsem pájel
tlustoplechovou klec na nové články. Bodovačka to ani náhodou
nedala. Majitel je naprosto spokojený.</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Zeman<br>
<div class="gmail_extra" dir="auto"><br>
<div class="gmail_quote">Dne 19. 3. 2024 19:00 napsal
uživatel Pavel Hudeček <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a>:<br
type="attribution">
<blockquote class="quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div> Je fakt, že frézování mě napadlo hned, jenže to
bylo asi 23 h, to by se sousedům nelíbilo:-) Tak jsem
začal tiše dloubat:-)<br>
<br>
Vyvrtání, vykuchání a vyrvání ve srolovaném stavu
celkem elegantně řeší jak vadný článek vyndat, i když
sedí v plastové mříži, která má přes jeho okraj
zobáčky. Ale není mi jasné, jak tam pak dát novej. Asi
teda rovnou odfrézuju ty zobáčky a bude.<br>
<br>
Pak jsou další potenciální problémy:<br>
1. Když tam dám novej článek, bude mít možná nižší Ri
než 5 sousedů dohromady. Má deklarováno 20 A, tak by
mu ani celejch 17 vadit nemělo, ale nevím zda z toho
nekouká nějakej problém.<br>
2. Snažit se cca zachovat původní kapacitu, tedy např.
před rokem bylo 2650 mAh, tak ho nahradit třeba 2500,
nebo naopak přidat ještě jeden na dráty
předpokládajíc, že ostatní články v sekci jsou na tom
hůř než jiné sekce?<br>
<br>
A vlastně ještě:<br>
Když zatím nemám bodovačku, je velký problém pájet na
18650?<br>
Zkoušel jsem na jeden novej článek napájet dráty a šlo
to celkem snadno a rychle, takže se nestih prohřát,
ale nevím zda z toho nekouká nějakej průšvih...<br>
<br>
PH <br>
<br>
<div>Dne 19.03.2024 v 17:14 Jan Kuba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote> Já na to používám malou ruční frézku s
motorem Mabuchi 540. Ve stopce je zubní frézka
kterou odfrézuji ty pásky těsně u vadné baterky.
Protože baterka jde z packu většinou hodně špatně
vyndat a je buď zalepená silikonem nebo jinak
zafixovaná k ostatním, tak ji nejprve vybiju a pak
ve stojanové vrtačce odvrtám 10-12 mm vrtákem v
prostředku. A pak dlouhými tenkými kleštěmi ten
zbytek vnitřku vytáhnu a venkovní obal s plíškem
roliju směrem dovnitř a vytahuji ven...<br>
<br>
úterý 19. března 2024 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote
style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý
den všem,<br>
<br>
všiml jsem si, že tu občas někdo opravuje packy do
kol a koloběžek. Na mě to už přišlo taky, tak mě
zajímají zkušenosti.<br>
<br>
Jedna sekce měla výrazně nižší napětí. Zjistil
jsem, že jeden článek z ní trvale svítí na
termokameře, tedy vybíjí své sousedy. Je na kraji
a chtěl bych ho vyndat a nahradit novým.<br>
<br>
Ze záporného konce se mi podařilo lámacím nožíkem
a šroubovákem odtrhnout přibodovaný propojovací
plech. Ale u kladného se toho bojím, to bych při
páčení článek zkratoval.<br>
<br>
Je nějaký fígl, jak elegantně odpojovat články
spojené přibodováním k propojovací plíškům?<br>
Nebo mám jednostranně odpojený článek nechat kde
je a nový připojit asi 10 cm drátama?<br>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</body>
</html>