<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Nakonec jsem to odříznul kotoučkem o průměru asi 2 cm, bylo to za
    pár minut.<br>
    Od té doby ujeto skoro 30 km.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 19.03.2024 v 22:23 <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:jozem@volny.cz">jozem@volny.cz</a>
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:b9994c85-05be-4478-8ec8-e1f2d7e82d03@email.android.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">
        <div>Frézování jak kdy. Hodně pilin všude a zbytečná nimračka.</div>
        <div dir="auto">Jeden jiný článek v sekci je problém. Záleží,
          jak si sedne charkou s ostatními, ale stejný nebude. Pokud ho
          ostatní poničí tak, aby byl stejný, tak je to nejlepší
          možnost.</div>
        <div dir="auto">Pájet se dá v pohodě. Důkladně očistit, vyšší
          teplota hrotu a rychle, aby se neprohřál. Já jsem pájel
          tlustoplechovou klec na nové články. Bodovačka to ani náhodou
          nedala. Majitel je naprosto spokojený.</div>
        <div dir="auto"><br>
        </div>
        <div dir="auto">Zeman<br>
          <div class="gmail_extra" dir="auto"><br>
            <div class="gmail_quote">Dne 19. 3. 2024 19:00 napsal
              uživatel Pavel Hudeček <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a>:<br
                type="attribution">
              <blockquote class="quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                <div> Je fakt, že frézování mě napadlo hned, jenže to
                  bylo asi 23 h, to by se sousedům nelíbilo:-) Tak jsem
                  začal tiše dloubat:-)<br>
                  <br>
                  Vyvrtání, vykuchání a vyrvání ve srolovaném stavu
                  celkem elegantně řeší jak vadný článek vyndat, i když
                  sedí v plastové mříži, která má přes jeho okraj
                  zobáčky. Ale není mi jasné, jak tam pak dát novej. Asi
                  teda rovnou odfrézuju ty zobáčky a bude.<br>
                  <br>
                  Pak jsou další potenciální problémy:<br>
                  1. Když tam dám novej článek, bude mít možná nižší Ri
                  než 5 sousedů dohromady. Má deklarováno 20 A, tak by
                  mu ani celejch 17 vadit nemělo, ale nevím zda z toho
                  nekouká nějakej problém.<br>
                  2. Snažit se cca zachovat původní kapacitu, tedy např.
                  před rokem bylo 2650 mAh, tak ho nahradit třeba 2500,
                  nebo naopak přidat ještě jeden na dráty
                  předpokládajíc, že ostatní články v sekci jsou na tom
                  hůř než jiné sekce?<br>
                  <br>
                  A vlastně ještě:<br>
                  Když zatím nemám bodovačku, je velký problém pájet na
                  18650?<br>
                  Zkoušel jsem na jeden novej článek napájet dráty a šlo
                  to celkem snadno a rychle, takže se nestih prohřát,
                  ale nevím zda z toho nekouká nějakej průšvih...<br>
                  <br>
                  PH <br>
                  <br>
                  <div>Dne 19.03.2024 v 17:14 Jan Kuba napsal(a):<br>
                  </div>
                  <blockquote> Já na to používám malou ruční frézku s
                    motorem Mabuchi 540. Ve stopce je zubní frézka
                    kterou odfrézuji ty pásky těsně u vadné baterky.
                    Protože baterka jde z packu většinou hodně špatně
                    vyndat a je buď zalepená silikonem nebo jinak
                    zafixovaná k ostatním, tak ji  nejprve vybiju a pak
                    ve stojanové vrtačce odvrtám 10-12 mm vrtákem v
                    prostředku. A pak dlouhými tenkými kleštěmi ten
                    zbytek vnitřku vytáhnu a  venkovní obal s plíškem
                    roliju směrem dovnitř a vytahuji ven...<br>
                    <br>
                    úterý 19. března 2024 Pavel Hudeček <<a
                      href="mailto:edizon@seznam.cz"
                      moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
                    napsal(a):<br>
                    <blockquote
style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý
                      den všem,<br>
                      <br>
                      všiml jsem si, že tu občas někdo opravuje packy do
                      kol a koloběžek. Na mě to už přišlo taky, tak mě
                      zajímají zkušenosti.<br>
                      <br>
                      Jedna sekce měla výrazně nižší napětí. Zjistil
                      jsem, že jeden článek z ní trvale svítí na
                      termokameře, tedy vybíjí své sousedy. Je na kraji
                      a chtěl bych ho vyndat a nahradit novým.<br>
                      <br>
                      Ze záporného konce se mi podařilo lámacím nožíkem
                      a šroubovákem odtrhnout přibodovaný propojovací
                      plech. Ale u kladného se toho bojím, to bych při
                      páčení článek zkratoval.<br>
                      <br>
                      Je nějaký fígl, jak elegantně odpojovat články
                      spojené přibodováním k propojovací plíškům?<br>
                      Nebo mám jednostranně odpojený článek nechat kde
                      je a nový připojit asi 10 cm drátama?<br>
                    </blockquote>
                  </blockquote>
                </div>
              </blockquote>
            </div>
          </div>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
  </body>
</html>