<div dir='auto'><div>Frézování jak kdy. Hodně pilin všude a zbytečná nimračka.</div><div dir="auto">Jeden jiný článek v sekci je problém. Záleží, jak si sedne charkou s ostatními, ale stejný nebude. Pokud ho ostatní poničí tak, aby byl stejný, tak je to nejlepší možnost.</div><div dir="auto">Pájet se dá v pohodě. Důkladně očistit, vyšší teplota hrotu a rychle, aby se neprohřál. Já jsem pájel tlustoplechovou klec na nové články. Bodovačka to ani náhodou nedala. Majitel je naprosto spokojený.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Zeman<br><div class="gmail_extra" dir="auto"><br><div class="gmail_quote">Dne 19. 3. 2024 19:00 napsal uživatel Pavel Hudeček <edizon@seznam.cz>:<br type="attribution"><blockquote class="quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
    Je fakt, že frézování mě napadlo hned, jenže to bylo asi 23 h, to by
    se sousedům nelíbilo:-) Tak jsem začal tiše dloubat:-)<br>
    <br>
    Vyvrtání, vykuchání a vyrvání ve srolovaném stavu celkem elegantně
    řeší jak vadný článek vyndat, i když sedí v plastové mříži, která má
    přes jeho okraj zobáčky. Ale není mi jasné, jak tam pak dát novej.
    Asi teda rovnou odfrézuju ty zobáčky a bude.<br>
    <br>
    Pak jsou další potenciální problémy:<br>
    1. Když tam dám novej článek, bude mít možná nižší Ri než 5 sousedů
    dohromady. Má deklarováno 20 A, tak by mu ani celejch 17 vadit
    nemělo, ale nevím zda z toho nekouká nějakej problém.<br>
    2. Snažit se cca zachovat původní kapacitu, tedy např. před rokem
    bylo 2650 mAh, tak ho nahradit třeba 2500, nebo naopak přidat ještě
    jeden na dráty předpokládajíc, že ostatní články v sekci jsou na tom
    hůř než jiné sekce?<br>
    <br>
    A vlastně ještě:<br>
    Když zatím nemám bodovačku, je velký problém pájet na 18650?<br>
    Zkoušel jsem na jeden novej článek napájet dráty a šlo to celkem
    snadno a rychle, takže se nestih prohřát, ale nevím zda z toho
    nekouká nějakej průšvih...<br>
    <br>
    PH <br>
    <br>
    <div>Dne 19.03.2024 v 17:14 Jan Kuba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote>
      
      Já na to používám malou ruční frézku s motorem Mabuchi 540. Ve
      stopce je zubní frézka kterou odfrézuji ty pásky těsně u vadné
      baterky. Protože baterka jde z packu většinou hodně špatně vyndat
      a je buď zalepená silikonem nebo jinak zafixovaná k ostatním, tak
      ji  nejprve vybiju a pak ve stojanové vrtačce odvrtám 10-12 mm
      vrtákem v prostředku. A pak dlouhými tenkými kleštěmi ten zbytek
      vnitřku vytáhnu a  venkovní obal s plíškem roliju směrem dovnitř a
      vytahuji ven...<br>
      <br>
      úterý 19. března 2024 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>>
      napsal(a):<br>
      <blockquote style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý
        den všem,<br>
        <br>
        všiml jsem si, že tu občas někdo opravuje packy do kol a
        koloběžek. Na mě to už přišlo taky, tak mě zajímají zkušenosti.<br>
        <br>
        Jedna sekce měla výrazně nižší napětí. Zjistil jsem, že jeden
        článek z ní trvale svítí na termokameře, tedy vybíjí své
        sousedy. Je na kraji a chtěl bych ho vyndat a nahradit novým.<br>
        <br>
        Ze záporného konce se mi podařilo lámacím nožíkem a šroubovákem
        odtrhnout přibodovaný propojovací plech. Ale u kladného se toho
        bojím, to bych při páčení článek zkratoval.<br>
        <br>
        Je nějaký fígl, jak elegantně odpojovat články spojené
        přibodováním k propojovací plíškům?<br>
        Nebo mám jednostranně odpojený článek nechat kde je a nový
        připojit asi 10 cm drátama?<br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </div>
</blockquote></div><br></div></div></div>