<div dir="ltr">A že je tam závit ve zkratu, to nevadí?<div><br></div><div>P.K.</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">út 27. 2. 2024 v 18:08 odesílatel Jan Kuba <<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com">honza.kuba@gmail.com</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Není tam "blackout" ten jezdec se pořád  dotýká závitů. Na mém autotransformátoru je jezdec, který se dotýká buď jednoho závitu, nebo dvou  najednou.  Takže ten jeden závit vlastně mūže být ve zkratu. Ten jezdec má většinou na sobě i nějaký chladič. Docela dobře je ta konstrukce vidět tady na té stránce... je to poslední obrázek dole:<div><br></div><div><a href="http://diametral.eu/autotransformatory" target="_blank">diametral.eu/autotransformatory</a></div><div><br></div><div>U starých konstrukcí velkých nabíječů se autotransformátory používaly k regulaci a poháněly je servomotory. servomotor na společné ose točil se třemi transformátory najednou na každé fázi jedno autotrafo Ta regulace byla relativně rychlá a spojitá.<br><br>úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com" target="_blank">pavel.kadecka@gmail.com</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div dir="ltr">út 27. 2. 2024 v 16:35 odesílatel Petr Simek <<a href="mailto:psimek@jcu.cz" target="_blank">psimek@jcu.cz</a>> napsal:<br></div><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">On Tue, 27 Feb 2024, Jan Waclawek wrote:<br>
<br>
> Hm, zaujimave, dakujem.<br>
> Vlastne je to riesenie hodnejsie <a href="http://21.st" rel="noreferrer" target="_blank">21.st</a>. nez to autotrafo.<br>
> wek<br>
<br>
Mne by na tomhle reseni hodnem 21. stoleti asi vadilo ze to cvakani<br>
relatek zpusobuje blackout-y na vystupu.<br></blockquote><div><br></div><div>Jak je to udělané na tom autotrafu? Tam přece jezdec jede po závitech, nebo nějakých kontaktech od odboček, ne? Takže je tam blackout při přejezdu mezi dvěma odbočkami?</div><div><br></div><div>Relátko sepne za jak dlouho, desítky milisekund? Je to tak řešené i v UPSkách.</div><div><br></div><div>Pavel Kadečka.</div></div></div>
</blockquote></div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>