Řešil jsem jednou s bankou asi 1000 kč, které syn poslal a nedostal slíbené zboží. Pracovník se mnou ( synem) něco sepsal, a asi za měsíc se ozvali, že příjemce platby nereaguje. Tím to zvadlo.<div><br></div><div><br><div>U platby kartou je to jinak. Info od člena tady v konferenci. Když jsem jednou reklamoval vyšší obnos když nedorazilo zboží z AliExpressu zaplacené kartou a Ali i zamítnul spor, stačilo bance dodat nějaké údaje je informace o tom že zboží bylo doručeno jinam a peníze vrátili. <br><br>sobota 10. února 2024 Zdenek <<a href="mailto:zdej@atlas.cz">zdej@atlas.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div lang="CS" link="blue" vlink="purple"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Jak bylo uvedeno výše, zveřejnění IBAN bych se nebál. Jde jen o to nenechat se zatáhnout do nějaké hry s TeamViewerem a přihlašováním do IB nebo posíláním údajů o kartě (např. na podvržených stránkách spediční firmy).<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Jako nejrizikovější vidím scénář: platba předem, kupujícím vyslaný kurýr vyzvedne zásilku a následně kupující zapře, že něco vyzvedl a bude chtít vrátit peníze. Tady by možná byla zajímavá informace o jak velkou částku se jedná. U malých částek to snad ani podvodníkovi nestojí za námahu…<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">BTW: Během víkendu mi obvykle přijde kolem 10 e-mailů, že jsem vyhrál například vrtačku. Maily se tváří jako od Baumaxu, Lidlu atd, ale adresa je pochopitelně jiná. Docela by mě zajímalo, o co jde autorům těchto spamů. Možná by pro zaslání  výhry chtěli „jen“ nějaké údaje o kartě. Nevím…<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><div><div style="border:none;border-top:solid #b5c4df 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm"><p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.<wbr>hw.cz</a>] <b>On Behalf Of </b>Jindrich Fucik<br><b>Sent:</b> Saturday, February 10, 2024 3:49 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: OT: jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?<u></u><u></u></span></p></div></div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><div><p class="MsoNormal">Jo a k těm fintám:<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Buď mu nejde poslat převoďák a tak ti nabídne peníze na kartu a máš mu říct (zadat do nějaké aplikace) číslo karty. K tomu jsou různé pohádky o ověření, potvrzovací mikroplatbě a spol. Pak ti tu kartu sjede. <u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Nebo jeho kurýr přestane existovat a on se začne dožadovat vrácení peněz s tím, že jsi nic neposlal.Spoléhá na to, že o tobě ví hodně věcí (adresu, číslo účtu) a může ti vyhrožovat.<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Nebo to že ti pošle víc a ty mu pak máš kartou vrátit rozdíl (zase se ti tak snaží stáhnout celou kartu).<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Pokud chceš experimentovat, tak s virtuální kartou s limitem na jednu transakci a částku přesně jak uvádí. Pokud ti na účet přijde jakákoli jiná částka než bylo domluveno, banka umožňuje jako reklamaci vrátit celou platbu a ty se tváříš překvapeně a že čekáš na jeho novou správnou platbu.<u></u><u></u></p></div></div></div></blockquote></div></div>