<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Bylo by hezké měnič takhle ovládat.
      Bohužel Goodwe má sice linku RS485, ale ta je jen pro čtení. Dá se
      z něj přečíst kde co, ale nastavit tam nic nejde. Ani v nastavení
      přes tu jejich apku Solargo se nedá nastavit, aby se baterka
      nabíjela jen do 90%. Hloubka vybití tam nastavit jde. Ta minimální
      spotřeba, kdy měnič startuje, se taky nastavit nedá a potvrdil mi
      to i člověk s firmy co mi to instalovala, že ani oni to změnit
      nedokážou. </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Taky už mě napadlo, jestli by bylo
      možné modifikovat údaj smartmetru. Nevím jak ta komunikace přes
      RS485 vypadá, ale předpokládám, že tam bude povel a odpověď s CRC
      na konci, stejně jak je to na lince pro čtení údajů z měniče.
      Pokud data ze smartmetru přecedím přes nějaký MCU, musím počkat,
      až se zpráva načte celá, pak jí změnit a pak teprv začít vysílat.
      Nevím, jestli by to měnič z takovým zpožděním ještě bral. Třeba u
      siemenzáckých měničů simoreg , co máme v baterkárnách, je protokol
      USS a ten hlídá čas, do kdy mu přijde odpověď. A zpozdit to o celé
      jedno měření by taky nešlo, protože měří po vteřině a je to
      strašně málo, měnič změnu zátěže vyrovná tak do 3-5 vteřin. Mě to
      analogové řešení přijde ze všeho nejschůdnější.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 22.01.2024 v 0:02 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:33ae2b94-6734-01f6-cc37-48ce0d6d6627@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Předesílám, že měniče Goodwe neznám a budu tedy teoretizovat.<br>
      Zato znám jiné měniče, kde vše zde popisované lze nastavit přímo
      na měniči.<br>
      <br>
      Takže bod 1: pořádně bych prostudoval dokumentaci, jestli jste
      třeba<br>
      něco nepřehlídnul. Takové základní věci jako nastavení maximální
      SOC baterky<br>
      a max. nabíjecí proud, případně nepadání do sleepu při nízké
      spotřebě, to by<br>
      tam opravdu někde mohlo a mělo být.<br>
      <br>
      S tím ještě podbod 1.5: zkontrolovat, jestli neexistuje novější
      firmware.<br>
      <br>
      A bod 2: máme dobu digitální. Dobu analogovou jsou zanechali v
      prachu historie.<br>
      Nakonec kdybyste mi nevěřil, tak ti to můžete ověřit u těch
      nejchytřejších,<br>
      tj. u politiků. Máme ministerstvo pro digitalizaci, ale ne pro
      analogizaci.<br>
      <br>
      Tak bych se zamyslel, jestli by se dané problémy nedaly řešit
      digitálně.<br>
      Tedy připojit k měniči (asi po RS485 a Modbusu, to bych čekal, že
      tam bude)<br>
      nějakého chytrého kámoše. Nějaké RaspberryPi, nebo jinéPi,
      případně<br>
      i jednodušší Blue-pill nebo nějaké ESP.<br>
      A tím průběžně monitorovat situaci na frontě a podle toho vydávat
      operační<br>
      rozkazy. Pusť/vypni nabíjení, spadni do sleepu/probuď se atd.<br>
      <br>
      Případně to odrbat na ještě nižší úrovni a problémy s nabíjením
      řešit na<br>
      úrovni baterky a BMS.<br>
      Existuje pěkný projekt (viz dále), který funguje jako "překladač"
      komunikace<br>
      mezi měničem a baterkou. Tak se jím inspirovat a ohnout ho tak,
      aby konal<br>
      v duchu, který si představujete.<br>
      <br>
      Je to mimochodem pěkný projekt. Jeho cílem je umožnit připojit
      baterku<br>
      z e-auta (případně možná i baterku e-auta) k měniči jako jeho
      vlastní úložiště.<br>
      Překládá CANbus komunikaci tak, že z jedné strany mluví s měničem,
      který<br>
      si myslí, že má svou firemní baterku.<br>
      A z druhé strany mluví s baterkou z auta, a ta si myslí, že mluví
      se svým autem.<br>
      <a class="moz-txt-link-freetext"
        href="https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator/wiki"
        moz-do-not-send="true">https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator/wiki</a><br>
      <br>
      PL<br>
      <br>
      ******************<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.1.2024 v 21:58 Vláďa Anděl
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:7d6c145c-fa57-4856-a974-012a4425463b@vaelektronik.cz">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <p><font face="Times New Roman">Píšu řízení měniče (obecně),
            protože tohle půjde napasovat na libovolný měnič.</font></p>
        <p><font face="Times New Roman">Prvotní myšlenka - můj měnič
            Goodwe i když má nabitou baterku, je až do výkonu 150W
            vypnutý a spouští se až při překročení spotřeby 150W. Takže
            lednička mi běží většinou ze sítě :-( i když někdy se měnič
            spustí a její spotřebu vykompenzuje. Tedy na proudová trafa
            přidám pomocné vinutí třeba 10 závitů a proudem 65 mA posunu
            nulu měření na těch 150W</font></p>
        <p><font face="Times New Roman">Rozšíření této myšlenky - chci
            baterku nabíjet pomaleji a jen do 90%, což nejde nastavit.
            Pomocným vinutím vytvořím fiktivní spotřebu, měnič bude
            tento výkon kompenzovat a dodávat do sítě. </font><font
            face="Times
          New Roman"> O tuto spotřebu se sníží výkon dodávaný do
            baterky. Při nabití na 90% fiktivní výkon zvednu tak, aby do
            baterky nešlo nic. Jednou za 14 dní baterku nechám nabít
            naplno a po hodině potřebné na promíchání elektrolytu zase
            tímto fiktivním výkonem přinutím měnič, aby ji vybil na 90%.</font></p>
        <p><font face="Times New Roman">Zatím vím o jediném problému
            tohoto řešení. Veškeré grafy a statistika, co se mi ukládá
            na SEMS portálu, bude kecat. Mohl bych si z dat stažených z
            měniče a korigovaných o posun nuly proudových traf vytvářet
            a archivovat svoje data.</font></p>
        <p><font face="Times New Roman">Nebo to má ještě nějaký jiný
            problém, proč to nebude fungovat?</font></p>
        <p><font face="Times New Roman">Anděl<br>
          </font></p>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>