<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">To uz nekdo resil <a
href="https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-startovaci-zdroj-s-powerbankou-umap-12000-c3/p100367517">ULTIMATE
        SPEED® Startovací zdroj s powerbankou UMAP 12… (lidl.cz)</a></div>
    <div class="moz-cite-prefix">Minuly tyden jsem objizdel vsechny
      lidly, protoze byl asi za 800 ale uz nebyl :-(</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Kazdopadne to vypada na 3x4Ah LiIon
      nebo LiFePO4, to je v popisu trosku zmatecne, coz mi jako uplna
      hitparada neprijde a ze to neco nastartuje se docela divim. Ma
      nekdo otestovane?</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Zase jsem chtel k lednici ale asi to
      spis udelam z baterky k aku naradi, preci jen 20(18)V 8Ah a jeste
      s BT udela vetsi paradu...<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 11.01.2024 v 20:44 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:1e1b644a-ea68-4666-8e8c-db298c38a051@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Zrovna včera jsme v práci diskutovali nad udělátkem pro startování
      auta:-)<br>
      Výchozí situace: Týpek se po ujetí 50 km na běžkách vrátí k autu a
      ....<br>
      <br>
      Závěl byl, že řešením je nějakej ten ultracapovej stack. Prostě se
      v klidu nechá dobít malým proudem, který autobaterka v pohodě dá a
      pak se použije k nastartování.<br>
      <br>
      Otázka je, jestli by nešlo udělat i nějaké řešení trvale
      nahrazující Pb baterku. Ohledně motorky si pamatuju na nájemníka,
      co měl motorku a vždycky na jaře byla baterka na vyhození.<br>
      <br>
      Zajímalo by mě, jaký je po zapnutí odběr mimo toho startování.
      Aneb jestli by to neutáhly 3 ks 18650 a u nich zas ten ultracap na
      startování, možná i s nějakým step-up. A ty 3 ks by klidně mohly
      bejt v obyčejném držáku aby šly vyměnit.<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 11.01.2024 v 14:45 Jan Kuba
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwROVSbNf+b1gEbXNRyKX1KHH+mKyj1ej_rx3NHOShxRAng@mail.gmail.com">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <div dir="ltr">Jen mimo dotaz dám info o mojí zkušenosti s verzí
          32Ah těchto článků.
          <div><a
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/clanek-lifepo4-32ah-32v-eve.html?gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wbeh63M5aWyEaUsePOxCW5Ml9mW99Dv4al6QqzChhO3QdaEP4Cb_1oaAif-EALw_wcB"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/clanek-lifepo4-32ah-32v-eve.html?gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wbeh63M5aWyEaUsePOxCW5Ml9mW99Dv4al6QqzChhO3QdaEP4Cb_1oaAif-EALw_wcB</a><br>
          </div>
          <div><br>
          </div>
          <div>V motorce mi moc nevydržel alternativní olověný 12V/10Ah
            a nový originál doporučený  za cca 2500 kč  se mi nechtělo
            kupovat. </div>
          <div>Narazil jsem na motofóru na nějaký příspěvek, že to lidi
            nahrazují čtveřicí tech LIFEPO4 článků. Vybíjet lze po dobu
            30 sec. 2C, mě startér bere něco okolo 40A a bylo
            rozhodnuto. Cenově cca 2000kč.</div>
          <div>Baterky se vešly, udělal jsem pack a použil balancer
            podobný jako  tenhle: </div>
          <div><a
href="https://www.hadex.cz/g896c-bateriovy-balancer-sunkko-bal-804-4s-8a-pro-li-ion-a-lifepo4-clanky"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://www.hadex.cz/g896c-bateriovy-balancer-sunkko-bal-804-4s-8a-pro-li-ion-a-lifepo4-clanky</a><br>
          </div>
          <div> První testy dopadly výborně, nabíjení z palubní sítě OK,
            teklo tam 2-7 A dle vybití baterie.</div>
          <div>První sezóna OK, stále jsem kontroloval napětí
            jednotlivých článků, starty také bezvadné. Takže to takhle 
            přežilo půl sezóny, předloňskou zimu a celou  jednu další 
            sezónu. Na konci sezóny jsem vybil na 3V článek.</div>
          <div>A před Vánoci jsem na chalupě chtěl moto protočit, zapnu
            klíček a  na displeji to řvalo nízké napětí. Tak kontroluju
            zas napětí článků a jeden  z nich má 0,5V. Mírně vyboulený
            narozdíl od ostatních. Zkoušel jsem ho zachránit, ale
            bohužel.</div>
          <div>Je to mrtvola, když ho nabíjím, hřeje. Ostatní články OK,
            kapacitně jako nové.  Testoval jsem tu BMS jestli při
            poklesu napětí nezačne nějak žrát. Motorka ve stndby
            1,4mA +  0,3 mA pískle. . I kdyby se to nějak vybíjelo, tak
            by se vybíjely všechny rovnoměrně a mám tam  pípátko, které
            při poklesu pod 11V začne řvát.</div>
          <div>Buď ji poškodil ten větší proud při startu, nebo spíš - a
            to vypadá jako jistota její větší samovybíjení.  Pátral jsem
            a ty baterky mají poměrně velké samovybíjení. Teď tu testuji
            ty zbylé tři na stole a opravdu je v tom rozdíl viditelný za
            14 dnů. </div>
          <div>Je tam 80mV rozdílu mezi nejhorší a nejlepší. Nechám to
            další dobu jen tak a jsem zvědav.</div>
          <div>Za mě je to tedy nic moc investice, popravdě se pojím
            takhle ty články znovu aplikovat. Ano, trochu nestandardní
            použití, ale článek umřel za necelé 2 roky.</div>
          <div>Teď jsem si udělal baterku z Li-on článků 18650 , mám tam
            3 sériové sekce z 12 ks paralelně spojených. Jsou to
            vytěžené ACU s průměrnou kapacitou cca 1,8Ah .</div>
          <div>Tak jsem zvědavý jak dopadne další pokus o náhradu olova
            v moto.</div>
          <div><br>
          </div>
        </div>
        <br>
        <div class="gmail_quote">
          <div dir="ltr" class="gmail_attr">čt 11. 1. 2024 v 13:39
            odesílatel Admin HWnews <<a
              href="mailto:hwnews@cncnet.info" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">hwnews@cncnet.info</a>>
            napsal:<br>
          </div>
          <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Dobru
            den,<br>
            <br>
            v minulem roce to tu dost bezelo, ale zeptam se znova,
            protoze se ty <br>
            vyrobky stale vyviji a take asi pribyvaji zkusenosti s nimi.<br>
            <br>
            Mam uz od jara 4ks LIFEPO4 50AH 3,2V YINLONG z MivvyEnergy
            eshopu, ale <br>
            stale nebyl cas to nejak dotahnout...clanky jsem spojil
            paralelne a <br>
            zekvalizoval. Ted je mam spojene 4S a chtel bych si z nich
            udelat nejaky <br>
            univerzalni prirucni zdroj 12V, ktery se bude chovat
            blbovzdorne...tedy <br>
            odolny proti pre/vy/biti a zaruci ze se nebudou clanky
            rozchazet. Cely <br>
            to umistim do nejakeho pevneho pouzdra.<br>
            <br>
            Jako balancer jsem si uz pred casem koupil ten zde zminovany
            indukcni:<br>
            <br>
            <a
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003132170432.html"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">https://vi.aliexpress.com/item/1005003132170432.html</a><br>
            <br>
            jeste bych tedy potreboval nejake BMS...namatkou treba
            koukam na:<br>
            <br>
            <a
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003352394340.html"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">https://vi.aliexpress.com/item/1005003352394340.html</a><br>
            <br>
            ve verzi 4S/60A. To ze tam je moznost nejake komunikace pres
            USB a mobil <br>
            se mi dost libi...<br>
            <br>
            Netusim ovsem jake to ma realne parametry...treba jakou to
            ma vlastni <br>
            spotrebu apod.<br>
          </blockquote>
        </div>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>