<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">To uz nekdo resil <a
href="https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-startovaci-zdroj-s-powerbankou-umap-12000-c3/p100367517">ULTIMATE
SPEED® Startovací zdroj s powerbankou UMAP 12… (lidl.cz)</a></div>
<div class="moz-cite-prefix">Minuly tyden jsem objizdel vsechny
lidly, protoze byl asi za 800 ale uz nebyl :-(</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Kazdopadne to vypada na 3x4Ah LiIon
nebo LiFePO4, to je v popisu trosku zmatecne, coz mi jako uplna
hitparada neprijde a ze to neco nastartuje se docela divim. Ma
nekdo otestovane?</div>
<div class="moz-cite-prefix">Zase jsem chtel k lednici ale asi to
spis udelam z baterky k aku naradi, preci jen 20(18)V 8Ah a jeste
s BT udela vetsi paradu...<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 11.01.2024 v 20:44 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:1e1b644a-ea68-4666-8e8c-db298c38a051@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Zrovna včera jsme v práci diskutovali nad udělátkem pro startování
auta:-)<br>
Výchozí situace: Týpek se po ujetí 50 km na běžkách vrátí k autu a
....<br>
<br>
Závěl byl, že řešením je nějakej ten ultracapovej stack. Prostě se
v klidu nechá dobít malým proudem, který autobaterka v pohodě dá a
pak se použije k nastartování.<br>
<br>
Otázka je, jestli by nešlo udělat i nějaké řešení trvale
nahrazující Pb baterku. Ohledně motorky si pamatuju na nájemníka,
co měl motorku a vždycky na jaře byla baterka na vyhození.<br>
<br>
Zajímalo by mě, jaký je po zapnutí odběr mimo toho startování.
Aneb jestli by to neutáhly 3 ks 18650 a u nich zas ten ultracap na
startování, možná i s nějakým step-up. A ty 3 ks by klidně mohly
bejt v obyčejném držáku aby šly vyměnit.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 11.01.2024 v 14:45 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwROVSbNf+b1gEbXNRyKX1KHH+mKyj1ej_rx3NHOShxRAng@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Jen mimo dotaz dám info o mojí zkušenosti s verzí
32Ah těchto článků.
<div><a
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/clanek-lifepo4-32ah-32v-eve.html?gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wbeh63M5aWyEaUsePOxCW5Ml9mW99Dv4al6QqzChhO3QdaEP4Cb_1oaAif-EALw_wcB"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/clanek-lifepo4-32ah-32v-eve.html?gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wbeh63M5aWyEaUsePOxCW5Ml9mW99Dv4al6QqzChhO3QdaEP4Cb_1oaAif-EALw_wcB</a><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>V motorce mi moc nevydržel alternativní olověný 12V/10Ah
a nový originál doporučený za cca 2500 kč se mi nechtělo
kupovat. </div>
<div>Narazil jsem na motofóru na nějaký příspěvek, že to lidi
nahrazují čtveřicí tech LIFEPO4 článků. Vybíjet lze po dobu
30 sec. 2C, mě startér bere něco okolo 40A a bylo
rozhodnuto. Cenově cca 2000kč.</div>
<div>Baterky se vešly, udělal jsem pack a použil balancer
podobný jako tenhle: </div>
<div><a
href="https://www.hadex.cz/g896c-bateriovy-balancer-sunkko-bal-804-4s-8a-pro-li-ion-a-lifepo4-clanky"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://www.hadex.cz/g896c-bateriovy-balancer-sunkko-bal-804-4s-8a-pro-li-ion-a-lifepo4-clanky</a><br>
</div>
<div> První testy dopadly výborně, nabíjení z palubní sítě OK,
teklo tam 2-7 A dle vybití baterie.</div>
<div>První sezóna OK, stále jsem kontroloval napětí
jednotlivých článků, starty také bezvadné. Takže to takhle
přežilo půl sezóny, předloňskou zimu a celou jednu další
sezónu. Na konci sezóny jsem vybil na 3V článek.</div>
<div>A před Vánoci jsem na chalupě chtěl moto protočit, zapnu
klíček a na displeji to řvalo nízké napětí. Tak kontroluju
zas napětí článků a jeden z nich má 0,5V. Mírně vyboulený
narozdíl od ostatních. Zkoušel jsem ho zachránit, ale
bohužel.</div>
<div>Je to mrtvola, když ho nabíjím, hřeje. Ostatní články OK,
kapacitně jako nové. Testoval jsem tu BMS jestli při
poklesu napětí nezačne nějak žrát. Motorka ve stndby
1,4mA + 0,3 mA pískle. . I kdyby se to nějak vybíjelo, tak
by se vybíjely všechny rovnoměrně a mám tam pípátko, které
při poklesu pod 11V začne řvát.</div>
<div>Buď ji poškodil ten větší proud při startu, nebo spíš - a
to vypadá jako jistota její větší samovybíjení. Pátral jsem
a ty baterky mají poměrně velké samovybíjení. Teď tu testuji
ty zbylé tři na stole a opravdu je v tom rozdíl viditelný za
14 dnů. </div>
<div>Je tam 80mV rozdílu mezi nejhorší a nejlepší. Nechám to
další dobu jen tak a jsem zvědav.</div>
<div>Za mě je to tedy nic moc investice, popravdě se pojím
takhle ty články znovu aplikovat. Ano, trochu nestandardní
použití, ale článek umřel za necelé 2 roky.</div>
<div>Teď jsem si udělal baterku z Li-on článků 18650 , mám tam
3 sériové sekce z 12 ks paralelně spojených. Jsou to
vytěžené ACU s průměrnou kapacitou cca 1,8Ah .</div>
<div>Tak jsem zvědavý jak dopadne další pokus o náhradu olova
v moto.</div>
<div><br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">čt 11. 1. 2024 v 13:39
odesílatel Admin HWnews <<a
href="mailto:hwnews@cncnet.info" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">hwnews@cncnet.info</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Dobru
den,<br>
<br>
v minulem roce to tu dost bezelo, ale zeptam se znova,
protoze se ty <br>
vyrobky stale vyviji a take asi pribyvaji zkusenosti s nimi.<br>
<br>
Mam uz od jara 4ks LIFEPO4 50AH 3,2V YINLONG z MivvyEnergy
eshopu, ale <br>
stale nebyl cas to nejak dotahnout...clanky jsem spojil
paralelne a <br>
zekvalizoval. Ted je mam spojene 4S a chtel bych si z nich
udelat nejaky <br>
univerzalni prirucni zdroj 12V, ktery se bude chovat
blbovzdorne...tedy <br>
odolny proti pre/vy/biti a zaruci ze se nebudou clanky
rozchazet. Cely <br>
to umistim do nejakeho pevneho pouzdra.<br>
<br>
Jako balancer jsem si uz pred casem koupil ten zde zminovany
indukcni:<br>
<br>
<a
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003132170432.html"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">https://vi.aliexpress.com/item/1005003132170432.html</a><br>
<br>
jeste bych tedy potreboval nejake BMS...namatkou treba
koukam na:<br>
<br>
<a
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003352394340.html"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">https://vi.aliexpress.com/item/1005003352394340.html</a><br>
<br>
ve verzi 4S/60A. To ze tam je moznost nejake komunikace pres
USB a mobil <br>
se mi dost libi...<br>
<br>
Netusim ovsem jake to ma realne parametry...treba jakou to
ma vlastni <br>
spotrebu apod.<br>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>