<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">Souhlas. Takto se chová ta moje k sekačce. Teď
jsem ji změřil a má 39,8V. Právě vyndaná z nabíječky. Tak
myslím, že tam asi může zůstat.</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 9.12.2023 v 14:39 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:d452ed96-f7c2-1bbe-149f-521fe00272c9@volny.cz">Myslím,
že ti chytřejší výrobci na to trochu myslí.
<br>
Třeba plně nabité Lidlovské baterky mají kolem 20.3V. Takže necelé
4.1V na článek.
<br>
Sice o kousek kapacity uživatele připraví, ale zase by to aspoň tu
3-letou záruku mělo přežít ve slušné kondici.
<br>
<br>
PL
<br>
<br>
********************
<br>
<br>
Dne 9.12.2023 v 13:32 Pavel Hudeček napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">Já si teda myslím, že vyjádření z opravy
bylo zcela správné:-)
<br>
Nabíječka prostě není sklad baterek.
<br>
<br>
Vzhledem k naprosto mizivému samovybíjení Li-ion nedává
skladování v nabíječce žádný smysl a vzhledem k závislosti mezi
SOC a rychlostí degradace není delší skladování více nabité
baterky dobrý nápad. Plně nabitá Li-pol se do jara nafoukne,
Li-ion nemají takovou hezkou vizuální indikaci a vadí jim to
míň, ale vadí.
<br>
<br>
Nejjednodušší věc, co po posledním sekání udělat, pokud není
úplně vybitá, je vyndat baterku ze sekačky a dát do špajzu či
sklepa. Více práce je, nechat jí třeba nabít na 30-50 % a pak do
špajzu, ale rozdíl ve vlivu na životnost baterky bude 00nic.
<br>
<br>
Tohle je sice k baterkám do dopravních prostředků, ale jiný mají
ty grafy "Storage stress" podobné:
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://electrichasgoneaudi.net/technology/battery/degredation/">https://electrichasgoneaudi.net/technology/battery/degredation/</a>
<br>
<br>
PH
<br>
<br>
Dne 09.12.2023 v 10:42 ajtservis napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">jen odbocka. takto mam nabijecku na
zahradni cajky HECHT 40V a pokud tam nechate baterku trvale,
tak ji do 3 mesicu pohrbi. typicky akce, necham baterku do
jara na nabíjecce. ona tu baterku nabije a pak ji uz "jen"
meri. zadne spusteni nabijeni pri poklesu pod min. napeti se
nekona. musite baterku znovu nacvaknout do nabijecky nebo
alespon vyp/zap nabijecku ze zasuvky. v navodu o tomto stavu
kulovy. reklamace sice prosla, ale k tomu chytry
keci(vyjadreni z opravy na papire ne face to face), ze se
neumim k baterce chovat. baterka nastesti jen havarijne odepne
clanky, tak staci externe "nastartovat".
<br>
stat a dit se muze cokoliv, jen u tech baterek je to o jejich
zivot.
<br>
</blockquote>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
</body>
</html>