<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">Souhlas. Takto se chová ta moje k sekačce. Teď
        jsem ji změřil a má 39,8V. Právě vyndaná z nabíječky. Tak
        myslím, že tam asi může zůstat.</font><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 9.12.2023 v 14:39 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:d452ed96-f7c2-1bbe-149f-521fe00272c9@volny.cz">Myslím,
      že ti chytřejší výrobci na to trochu myslí.
      <br>
      Třeba plně nabité Lidlovské baterky mají kolem 20.3V. Takže necelé
      4.1V na článek.
      <br>
      Sice o kousek kapacity uživatele připraví, ale zase by to aspoň tu
      3-letou záruku mělo přežít ve slušné kondici.
      <br>
      <br>
      PL
      <br>
      <br>
      ********************
      <br>
      <br>
      Dne 9.12.2023 v 13:32 Pavel Hudeček napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">Já si teda myslím, že vyjádření z opravy
        bylo zcela správné:-)
        <br>
        Nabíječka prostě není sklad baterek.
        <br>
        <br>
        Vzhledem k naprosto mizivému samovybíjení Li-ion nedává
        skladování v nabíječce žádný smysl a vzhledem k závislosti mezi
        SOC a rychlostí degradace není delší skladování více nabité
        baterky dobrý nápad. Plně nabitá Li-pol se do jara nafoukne,
        Li-ion nemají takovou hezkou vizuální indikaci a vadí jim to
        míň, ale vadí.
        <br>
        <br>
        Nejjednodušší věc, co po posledním sekání udělat, pokud není
        úplně vybitá, je vyndat baterku ze sekačky a dát do špajzu či
        sklepa. Více práce je, nechat jí třeba nabít na 30-50 % a pak do
        špajzu, ale rozdíl ve vlivu na životnost baterky bude 00nic.
        <br>
        <br>
        Tohle je sice k baterkám do dopravních prostředků, ale jiný mají
        ty grafy "Storage stress" podobné:
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://electrichasgoneaudi.net/technology/battery/degredation/">https://electrichasgoneaudi.net/technology/battery/degredation/</a>
        <br>
        <br>
        PH
        <br>
        <br>
        Dne 09.12.2023 v 10:42 ajtservis napsal(a):
        <br>
        <blockquote type="cite">jen odbocka. takto mam nabijecku na
          zahradni cajky HECHT 40V a pokud tam nechate baterku trvale,
          tak ji do 3 mesicu pohrbi. typicky akce, necham baterku do
          jara na nabíjecce. ona tu baterku nabije a pak ji uz "jen"
          meri. zadne spusteni nabijeni pri poklesu pod min. napeti se
          nekona. musite baterku znovu nacvaknout do nabijecky nebo
          alespon vyp/zap nabijecku ze zasuvky. v navodu o tomto stavu
          kulovy. reklamace sice prosla, ale k tomu chytry
          keci(vyjadreni z opravy na papire ne face to face), ze se
          neumim k baterce chovat. baterka nastesti jen havarijne odepne
          clanky, tak staci externe "nastartovat".
          <br>
          stat a dit se muze cokoliv, jen u tech baterek je to o jejich
          zivot.
          <br>
        </blockquote>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
  </body>
</html>