<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Já jako obvykle neodpovím přímo na otázku, ale udělám drobný úkrok
    stranou. ;-)<br>
    <br>
    Daný měnič neznám.<br>
    Ale obecně se mi v životě osvědčilo nespoléhat na předvařenou
    inteligenci nějakých<br>
    zařízení, pokud to nejsou zařízení vyloženě programovatelná nebo
    bohatě konfigurovatelná.<br>
    U solárů to platí o to víc, že se nám tady rozšířil takový nešvar,
    že dodavatelé nechtějí pustit<br>
    majitele k plnému ovládání jeho vlastní techniky.<br>
    <br>
    Takže se mi jako dobrý přístup jeví použít nějakého externího
    majstra, a z měniče<br>
    (ideálně i z baterek) udělat slávistu.<br>
    Tedy v praxi asi nějaké RaspberryPi, OrangePi nebo jinou chytrou
    desku s Linuxem.<br>
    Na ní buď nějaký velký systém jako Home Assistant, nebo i vlastní
    malou aplikaci.<br>
    <br>
    No a logiku řízení a monitorování pak mít zcela ve svých rukou.<br>
    Pak si snadno naprogramuje různé scénáře pro různá období roku, při
    různých cenách<br>
    energie, při různém počasí (včetně vazby na předpověď počasí) atd.<br>
    A takové drobnosti jako zapnout nabíjení za nějakých podmínek je
    prostě triviální<br>
    úkol, který vyřešíte při odpolední kávě na dovolené v Řecku.<br>
    <br>
    Stejně tak jako důležitou funkci nezávislého dozoru.<br>
    Někdy v létě jsem navštívil člověka, který zrovna vyhazoval 32
    takových těch velkých<br>
    žlutých bloků LiFePO4 baterek Winston.<br>
    Odjel na pár dní a měnič (nebo možná BMS) se zasekl v nějakém blbém
    stavu. Po příjezdu<br>
    měly články nějak kolem 1.8V, některé ani to ne.<br>
    A jak solárníci vědí, tak cena baterek je aspoň polovina ceny
    instalace. U takto velkého<br>
    úložiště možná ještě víc.<br>
    <br>
    Konkrétní mechanismus závady neznám, nechtěl jsem toho člověka
    trápit. Vypadal na<br>
    zhroucení. Tak nevím, proč nezafungovala ochrana v BMS. Nebo jestli
    i přes ni se to<br>
    pak samovybíjením dostalo tak nízko,  nevím.<br>
    Vím to proto, protože jsem ty baterky vlastním autem odvážel. Jeden
    známý (z druhé<br>
    strany republiky) mě o tuto službu požádal, že se pokusí aspoň
    některé nějak oživit.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ********************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.12.2023 v 0:21 Vláďa Anděl
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:505dc35a-24d8-4ebd-b9d8-31bc4d26ea62@vaelektronik.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div class="moz-cite-prefix">no odpojit od měniče není jak, na
        baterce je vypínač (jistič?) a když ho vypnu, přestane to s
        měničem komunikovat. Takže pak nevím nic. Ale problém je už
        nahlášený s tím že jsem zjistil, že to samé to dělá i někomu
        jinému. Takže jsem jim doporučil, pokud je to možné, kontaktovat
        vývojáře, ať s tím něco udělají.  S doporučením, že by bylo
        dobré, kdyby měnič dobíjel baterku vždycky, když se dostane (z
        jakéhokoliv důvodu) pod nastavené minimum. Nechápu, proč to
        měnič nedělá.</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 07.12.2023 v 17:59 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:0b46d9c3-ee98-4845-b677-e8a96c4c5179@seznam.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Tak na odlišení zda to dělá BMS by mělo stačit baterku odpojit
        od měniče, jestli se to bude dít dál.<br>
        <br>
        Ale jestli je to v zátuce a jsou ochotní, tak jim zavolat a
        popsat problém.<br>
        <br>
        PH<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 07.12.2023 v 16:10 Vláďa Anděl
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:42e16414-a5b2-4ba5-a1fd-be71d2f44a86@vaelektronik.cz">
          <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <p><font face="Times New Roman">Dobrý den,</font></p>
          <p><font face="Times New Roman">zeptal bych se zdejších
              zkušených solárníků. Mám měnič Goodwe 10 KW, verze
              firmwaru 101026 a baterku Pylontech H2. Teď, když byly
              panely pod sněhem a nic to nevyrábělo, baterie byla
              několik dní na minimu 10%. Jenže pak se najednou začala
              vybíjet a zjistil jsem to za půl dne, když byla na 6%. <br>
            </font></p>
          <p><font face="Times New Roman">Baterii jsem nabil na 50% a
              minimum jsem nastavil na 20%. Několik dní držela na 19%,
              ale včera večer se začala vybíjet výkonem cca 80W (0,6% za
              hodinu) a dneska byla na 8%. Zase jsem jí nabil a minimum
              jsem nastavil na 25%. Při tom, když se baterie vybíjela,
              smartmeter ukazoval, že se cca 80W spotřebovávalo a 80W
              šlo ze sítě. Že by něco šlo z baterie, to neuázalo.</font></p>
          <p><font face="Times New Roman">Má s tím někdo zkušenost, proč
              to dělá a co se proti tomu dá dělat? V měniči je před 3
              měsíci aktualizovaný firmware (s původním nechodil
              internet). Není nějaká ještě aktuálnější verze, která by
              tohle řešila? Nebo pokud to dělá BMS, tam se firmware dá
              taky aktualizovat? Nedělal bych to sám, mám to v záruce a
              instalační firma je celkem ochotná problémy řešit. Nebo to
              může být nějaký jiný problém?<br>
            </font></p>
          <p><font face="Times New Roman">Anděl<br>
            </font></p>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>