<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    No já mám ve skútru, který je už asi 11 let starý LIFEPo 16 kusů,
    moc toho nenajezdila, asi tak<br>
    1800km takže tak kolem 40 nabíjecich cyklů a né plných. Nicméně část
    času stál v garáži. Po těch<br>
    letech je z dojezdu 70km jen 50km....<br>
     <br>
    <br>
    Zdeněk Aster<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 01.11.2023 v 7:52 Jan Kuba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRMUUnuCnfAn7iiEA49A0gweNu0YEyCrP+QEkeQA+7Fn3Q@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      To měření vybité odložené baterky není až tak vypovídající. Mnohem
      víc ukáže měření na zatížené a polovybité baterie, kde ty rozdíly
      bývají markantnější díky různým vnitřním odporům. A měření
      kapacity. Já jsem snad u všech mrtvých baterek našel článek, nebo
      paralelní skupinu, který byl vadný. Někdy byl ten vadný blok
      kapacitně horší např. jen o 20 procent, ale při testu na nabíječe.
      Pokud jsem článek zatížil provozním proudem, bylo znát, že to
      nedá.. 
      <div><br>
        <br>
        úterý 31. října 2023 Pavel Hudeček <<a
          href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
          class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
        napsal(a):<br>
        <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý
          den všem,<br>
          na různých místech, včetně zde, jsem se dozvěděl, že v
          baterkách do kol a koloběžek běžně odcházejí jednotlivé
          články, dokonce jsem kvůli tomu začal vyvíjet silný aktivní
          balancer, ale nějak zjišťuju, že to asi není tak častá
          záležitost.<br>
          <br>
          Originální baterka mi po 2000 km s významnou částí v zimě,
          včetně mrazu, jen "zlenivěla", má asi 7,5 Ah místo 8, jen je
          občas potřeba udělat zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou
          a jede se dál. Na jaře jsem vyměnil za novou.<br>
          <br>
          Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za
          6000, zažila už taky přes 2000. V neděli jsem jí důkladně
          vybil taháním kamaráda na longboardu, domů jsem se připloužil
          s blikající poslední čárkou a řekl jsem si, že to je dobrá
          příležitost k inspekci. Články měly od 3,329 do 3,359.<br>
          <br>
          (Obě baterky mají pasivní balancer na max. nějaké desítky mA,
          tedy jen kompenzace rozdílu samovybíjení. Myslím že u té GC
          psali 10 mA.)<br>
          <br>
          Jaké máte zkušenosti vy?<br>
          A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je
          to už jen malé prodloužení umírání baterie?<br>
          <br>
          PH<br>
          ______________________________<wbr>_________________<br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            href="http://www.HW.cz" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
          <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
            moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>