<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Zdravím konf.</p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">No zděnou boudičku nemám ale venku mám takovou plastovou skříň :-) a v ní 24V/300Ah 7xLiIon Catl, na každém článku mám teplotní čídlo 18B20, čídlo mám i venku, aku nabíjím na max 28.4V a nevybíjím pod 25V, </p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pro jistotu pasivní i aktivní balancéry.</p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Aku se v zimě vyhřívají na +5 st.C. </p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">A tu bych se chtěl poptat jak vyrobit samozhášecí zařízení a čím LiIon hasit, nebo spíš uchladit kdyby něco.</p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pavel</p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>

<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br />
> Od: "Petr Labaj" <labaj@volny.cz><br />
> Komu: hw-list@list.hw.cz<br />
> Datum: 02.09.2023 00:41<br />
> Předmět: Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie<br />
></p>

K bodu 1: Jasně, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu vypadá na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br />
 Pro mě z toho vyplynulo poučení (se kterým si fest lámu hlavu a zatím nevím jak na to), umístit baterky tak, aby byly relativně snadno transportovatelné mimo objekt.<br />
 Což mi moc nevychází, použitelné místo mám vždy v jiném podlaží než je východ.<br />
 Dokonce začínám zvažovat takovou šílenost, jako udělat jim venku zděnou boudičku, která by ale musela být vytápěná. Tak rozhodnutí nechám až na jaro, až budu mít z průběhu zimy naměřené, jak na tom budu s energií, jestli bych to topení nějak snadno dal ze solárního výtěžku. I třeba za cenu zvětšení baterie.<br />
 <br />
 K nabíjení kol a koloběžek: co jsem viděl nabíječky na kola, tak to mělo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br />
 Nicméně když se píše o nějakých excesech, tak prakticky vždy je to při nabíjení. Možná i vadou nabíječky nebo poškozením baterky.<br />
 Tak by to minimálně chtělo nějaký nezávislý dohledový/diagnostický nástroj.<br />
 Aspoň měření teploty nabíječky a více bodů v baterce, a k tomu nějaký stykač, který by to uměl v případě problému sám odpojit. Ideálně na AC i DC straně.<br />
 I za cenu, že bych si z baterky vytáhl nějaký dodatečný konektor, na který by se připojil měřák teploty a případně i napětí a proudu.<br />
 Věřím, že většině problémů se dá předejít. Ale znamená to měřit a vědět.<br />
 <br />
 Umět myslet na potenciální problémy dopředu je asi docela důležité.<br />
 Nemám k tomu úplně vlohy, jsem příliš velký životní optimista. Potřebuju aspoň spouštění impuls, třeba vidět nějakou nehodu.<br />
 Teď jsem trochu začal spolupracovat s člověkem, který je naopak velký tragéd. Který za vším okamžitě vidí katastrofický scénář.<br />
 Můj vrozený optimismus to úplně nepřemůže. Ale musím uznat, že některé (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné a stojí za zvážení.<br />
 <br />
 PL<br />
 <br />
 *******************<br />
 <br />

<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel Hudeček napsal(a):</div>
<blockquote cite="mid:f742302c-7d88-c4c4-a9fe-179817f62428@seznam.cz">Tam mě zaujaly články:<br />
 <a href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br />
 Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br />
 Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.<br />
 2x víc deklarovaných cyklů než 18650.<br />
 Skoro 1/3 ceny 18650.<br />
 Kde je zádrhel?<br />
 <br />
 K původním otázkám:<br />
 <strong>- Zaznamenali...</strong><br />
 * Ano, ale když nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic říct nedá. Třeba to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je to nebezpečný, kdo ví...<br />
 <strong>- Pokud máte hořlavé ... nabíjení?</strong><br />
 * Aspoň u těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým extra rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu představit, že by zrovna odtud plynulo nějaké riziko. Ty nabíječky maj tak 1,5-2 A, občas 2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br />
 * Jiná věc je, když se uvnitř něco uvolní, prodře a zkratuje. Nebo když bude baterka hodně stará, odejde elektronika, třeba zkratem v H-můstku, ale proud starý baterky už nepřepálí pojistku.<br />
 * Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíječce. Mám celkem 3 nabíječky, originální, druhou, co jsem v zimě koupil do práce a teď ještě originální k nový baterce. Všechny jsou celou dobu celkem žhavý. Zásadně je kvůli chlazení nechávám ležet na boku. A zatímco směrem k regulátoru motoru je u baterky pojistka na kabelu, směrem k nabíječce ne. A když jsem koukal na nějaký sady náhradních dílů na Ali, tak je to stejný. V BMS je teda tranzistor, ale je otázka, zda se třeba časem neodpálí, pokud tam lidi zapojujou vypnutou nabíječku.<br />
 <br />
 PH</blockquote>
<br />
 <br />
 ----------<br />
 <br />
 _______________________________________________<br />
 HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br />
 Hw-list@list.hw.cz<br />
 <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br />