<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Zdravím konf.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">No zdÄ›nou boudiÄŤku nemám ale venku mám takovou plastovou skĹ™íĹ :-) a v ní 24V/300Ah 7xLiIon Catl, na kaĹľdém ÄŤlánku mám teplotní ÄŤídlo 18B20, ÄŤídlo mám i venku, aku nabíjím na max 28.4V a nevybíjím pod 25V, </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pro jistotu pasivní i aktivní balancéry.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Aku se v zimÄ› vyhĹ™ívají na +5 st.C. </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">A tu bych se chtÄ›l poptat jak vyrobit samozhášecí zaĹ™ízení a ÄŤím LiIon hasit, nebo spíš uchladit kdyby nÄ›co.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pavel</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br />
> Od: "Petr Labaj" <labaj@volny.cz><br />
> Komu: hw-list@list.hw.cz<br />
> Datum: 02.09.2023 00:41<br />
> PĹ™edmÄ›t: Re: [OT] PoĹľár domácí baterky a bateriová chemie<br />
></p>
K bodu 1: JasnÄ›, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu vypadá na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br />
Pro mÄ› z toho vyplynulo pouÄŤení (se kterým si fest lámu hlavu a zatím nevím jak na to), umístit baterky tak, aby byly relativnÄ› snadno transportovatelné mimo objekt.<br />
CoĹľ mi moc nevychází, pouĹľitelné místo mám vĹľdy v jiném podlaĹľí neĹľ je východ.<br />
Dokonce zaÄŤínám zvaĹľovat takovou šílenost, jako udÄ›lat jim venku zdÄ›nou boudiÄŤku, která by ale musela být vytápÄ›ná. Tak rozhodnutí nechám aĹľ na jaro, aĹľ budu mít z prĹŻbÄ›hu zimy naměřené, jak na tom budu s energií, jestli bych to topení nÄ›jak snadno dal ze solárního výtěžku. I tĹ™eba za cenu zvÄ›tšení baterie.<br />
<br />
K nabíjení kol a koloběžek: co jsem vidÄ›l nabíjeÄŤky na kola, tak to mÄ›lo 5A. Ale poĹ™ád je to jenom cca 0.5C.<br />
NicménÄ› kdyĹľ se píše o nÄ›jakých excesech, tak prakticky vĹľdy je to pĹ™i nabíjení. MoĹľná i vadou nabíjeÄŤky nebo poškozením baterky.<br />
Tak by to minimálnÄ› chtÄ›lo nÄ›jaký nezávislý dohledový/diagnostický nástroj.<br />
AspoĹ měření teploty nabíjeÄŤky a více bodĹŻ v baterce, a k tomu nÄ›jaký stykaÄŤ, který by to umÄ›l v pĹ™ípadÄ› problému sám odpojit. IdeálnÄ› na AC i DC stranÄ›.<br />
I za cenu, Ĺľe bych si z baterky vytáhl nÄ›jaký dodateÄŤný konektor, na který by se pĹ™ipojil měřák teploty a pĹ™ípadnÄ› i napÄ›tí a proudu.<br />
Věřím, Ĺľe vÄ›tšinÄ› problémĹŻ se dá pĹ™edejít. Ale znamená to měřit a vÄ›dÄ›t.<br />
<br />
UmÄ›t myslet na potenciální problémy dopĹ™edu je asi docela dĹŻleĹľité.<br />
Nemám k tomu úplnÄ› vlohy, jsem pĹ™íliš velký Ĺľivotní optimista. PotĹ™ebuju aspoĹ spouštÄ›ní impuls, tĹ™eba vidÄ›t nÄ›jakou nehodu.<br />
TeÄŹ jsem trochu zaÄŤal spolupracovat s ÄŤlovÄ›kem, který je naopak velký tragéd. Který za vším okamĹľitÄ› vidí katastrofický scénáĹ™.<br />
MĹŻj vrozený optimismus to úplnÄ› nepĹ™emĹŻĹľe. Ale musím uznat, Ĺľe nÄ›které (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné a stojí za zváĹľení.<br />
<br />
PL<br />
<br />
*******************<br />
<br />
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel HudeÄŤek napsal(a):</div>
<blockquote cite="mid:f742302c-7d88-c4c4-a9fe-179817f62428@seznam.cz">Tam mÄ› zaujaly ÄŤlánky:<br />
<a href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br />
TÄ›ch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br />
Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrĹŻm.<br />
2x víc deklarovaných cyklĹŻ neĹľ 18650.<br />
Skoro 1/3 ceny 18650.<br />
Kde je zádrhel?<br />
<br />
K pĹŻvodním otázkám:<br />
<strong>- Zaznamenali...</strong><br />
* Ano, ale kdyĹľ nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic Ĺ™íct nedá. TĹ™eba to bylo celý nÄ›jak zprasený, nebo taky ne a je to nebezpeÄŤný, kdo ví...<br />
<strong>- Pokud máte hoĹ™lavé ... nabíjení?</strong><br />
* AspoĹ u tÄ›ch kol a koloběžek, pokud se nechlubÄ›j s nÄ›jakým extra rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu pĹ™edstavit, Ĺľe by zrovna odtud plynulo nÄ›jaké riziko. Ty nabíjeÄŤky maj tak 1,5-2 A, obÄŤas 2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br />
* Jiná vÄ›c je, kdyĹľ se uvnitĹ™ nÄ›co uvolní, prodĹ™e a zkratuje. Nebo kdyĹľ bude baterka hodnÄ› stará, odejde elektronika, tĹ™eba zkratem v H-mĹŻstku, ale proud starý baterky uĹľ nepĹ™epálí pojistku.<br />
* Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíjeÄŤce. Mám celkem 3 nabíjeÄŤky, originální, druhou, co jsem v zimÄ› koupil do práce a teÄŹ ještÄ› originální k nový baterce. Všechny jsou celou dobu celkem Ĺľhavý. ZásadnÄ› je kvĹŻli chlazení nechávám leĹľet na boku. A zatímco smÄ›rem k regulátoru motoru je u baterky pojistka na kabelu, smÄ›rem k nabíjeÄŤce ne. A kdyĹľ jsem koukal na nÄ›jaký sady náhradních dílĹŻ na Ali, tak je to stejný. V BMS je teda tranzistor, ale je otázka, zda se tĹ™eba ÄŤasem neodpálí, pokud tam lidi zapojujou vypnutou nabíjeÄŤku.<br />
<br />
PH</blockquote>
<br />
<br />
----------<br />
<br />
_______________________________________________<br />
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br />
Hw-list@list.hw.cz<br />
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br />