<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Ty grafy od BMS by byly zajímavé.<br>
Jestli to není příliš pracné, tak prosím o jejich publikování.<br>
<br>
Děkuji.<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 2.9.2023 v 11:27 Pavel Urbančík
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:004f01d9dd7f$ad54a110$07fde330$@itherm.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered
medium)">
<style>@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
font-size:10.0pt;
mso-ligatures:none;}div.WordSection1
{page:WordSection1;}</style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">Jen
k tomu po</span><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">žáru, je opravdu otázka proč k němu došlo, jestli
to bylo v době nabíjení, nebo v klidu a jak reagovala BMSka
a zda by to zachránila.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">I běžné stacinární Life se musí orientovat správně
aby byly zaplavené všechny desky/separátory. Klidně při
špatné poloze mohlo dojít k rozdílným tlakům nahoře a dole,
mechanickému namáhání, vyschnutí a průrazu,atd.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">Provozuju doma 30x 200Ah Life z mikrobusu, má více
než 10 let, baterky jsou už měkké, ale mám na nich Batrium
BMS které při poklesu článku sníží max odebíraný proud
měničem<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">Paralelně k tomu je 8 cihel Pylonu. Tyto mají
svoji BMS.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">Všechno je v nevytápěné ale izolované garáži/kůlně
mimo dům.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">V zimě jde teplota dolů, ale ztrátové teplo měničů
stačí udržet teploty nad 0 a opět BMS umí měniči zakázat
odběr a přejít na síť.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">Můžu najít graf teplot co hlásí BMS v zimě, je tam
vidět co dělají teploty v zimě.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">Celý ten cirkus je ale venku jen z důvodu šetření
místem v domě a hluku z ventilátorů.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS">Pavel
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"
lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #E1E1E1
1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal"><b><span lang="EN-US">From:</span></b><span
lang="EN-US"> Hw-list <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"><hw-list-bounces@list.hw.cz></a>
<b>On Behalf Of </b>Petr Labaj<br>
<b>Sent:</b> sobota 2. září 2023 0:41<br>
<b>To:</b> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
<b>Subject:</b> Re: [OT] Požár domácí baterky a
bateriová chemie<o:p></o:p></span></p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt">K bodu 1:
Jasně, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu vypadá
na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br>
Pro mě z toho vyplynulo poučení (se kterým si fest lámu hlavu
a zatím nevím jak na to), umístit baterky tak, aby byly
relativně snadno transportovatelné mimo objekt.<br>
Což mi moc nevychází, použitelné místo mám vždy v jiném
podlaží než je východ.<br>
Dokonce začínám zvažovat takovou šílenost, jako udělat jim
venku zděnou boudičku, která by ale musela být vytápěná. Tak
rozhodnutí nechám až na jaro, až budu mít z průběhu zimy
naměřené, jak na tom budu s energií, jestli bych to topení
nějak snadno dal ze solárního výtěžku. I třeba za cenu
zvětšení baterie.<br>
<br>
K nabíjení kol a koloběžek: co jsem viděl nabíječky na kola,
tak to mělo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br>
Nicméně když se píše o nějakých excesech, tak prakticky vždy
je to při nabíjení. Možná i vadou nabíječky nebo poškozením
baterky.<br>
Tak by to minimálně chtělo nějaký nezávislý
dohledový/diagnostický nástroj.<br>
Aspoň měření teploty nabíječky a více bodů v baterce, a k tomu
nějaký stykač, který by to uměl v případě problému sám
odpojit. Ideálně na AC i DC straně.<br>
I za cenu, že bych si z baterky vytáhl nějaký dodatečný
konektor, na který by se připojil měřák teploty a případně i
napětí a proudu.<br>
Věřím, že většině problémů se dá předejít. Ale znamená to
měřit a vědět.<br>
<br>
Umět myslet na potenciální problémy dopředu je asi docela
důležité.<br>
Nemám k tomu úplně vlohy, jsem příliš velký životní optimista.
Potřebuju aspoň spouštění impuls, třeba vidět nějakou nehodu.<br>
Teď jsem trochu začal spolupracovat s člověkem, který je
naopak velký tragéd. Který za vším okamžitě vidí katastrofický
scénář.<br>
Můj vrozený optimismus to úplně nepřemůže. Ale musím uznat, že
některé (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné
a stojí za zvážení.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<o:p></o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel Hudeček
napsal(a):<o:p></o:p></p>
</div>
<blockquote style="margin-top:5.0pt;margin-bottom:5.0pt">
<p class="MsoNormal">Tam mě zaujaly články:<br>
<a
href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br>
Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br>
Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.<br>
2x víc deklarovaných cyklů než 18650.<br>
Skoro 1/3 ceny 18650.<br>
Kde je zádrhel?<br>
<br>
K původním otázkám:<br>
<b>- Zaznamenali...</b><br>
* Ano, ale když nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic říct
nedá. Třeba to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je
to nebezpečný, kdo ví...<br>
<b>- Pokud máte hořlavé ... nabíjení?</b><br>
* Aspoň u těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým
extra rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu představit, že
by zrovna odtud plynulo nějaké riziko. Ty nabíječky maj tak
1,5-2 A, občas 2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br>
* Jiná věc je, když se uvnitř něco uvolní, prodře a
zkratuje. Nebo když bude baterka hodně stará, odejde
elektronika, třeba zkratem v H-můstku, ale proud starý
baterky už nepřepálí pojistku.<br>
* Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíječce. Mám
celkem 3 nabíječky, originální, druhou, co jsem v zimě
koupil do práce a teď ještě originální k nový baterce.
Všechny jsou celou dobu celkem žhavý. Zásadně je kvůli
chlazení nechávám ležet na boku. A zatímco směrem k
regulátoru motoru je u baterky pojistka na kabelu, směrem k
nabíječce ne. A když jsem koukal na nějaký sady náhradních
dílů na Ali, tak je to stejný. V BMS je teda tranzistor, ale
je otázka, zda se třeba časem neodpálí, pokud tam lidi
zapojujou vypnutou nabíječku.<br>
<br>
PH<o:p></o:p></p>
</blockquote>
</div>
<br>
</blockquote>
</body>
</html>