<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Ty grafy od BMS by byly zajímavé.<br>
    Jestli to není příliš pracné, tak prosím o jejich publikování.<br>
    <br>
    Děkuji.<br>
    PL<br>
    <br>
    *******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 2.9.2023 v 11:27 Pavel Urbančík
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:004f01d9dd7f$ad54a110$07fde330$@itherm.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered
        medium)">
      <style>@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;
        mso-ligatures:none;}div.WordSection1
        {page:WordSection1;}</style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
      <div class="WordSection1">
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">Jen
            k tomu po</span><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">žáru, je opravdu otázka proč k němu došlo, jestli
            to bylo v době nabíjení, nebo v klidu a jak reagovala BMSka
            a zda by to zachránila.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">I běžné stacinární Life se musí orientovat správně
            aby byly zaplavené všechny desky/separátory. Klidně při
            špatné poloze mohlo dojít k rozdílným tlakům nahoře a dole,
            mechanickému namáhání, vyschnutí a průrazu,atd.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">Provozuju doma 30x 200Ah Life z mikrobusu, má více
            než 10 let, baterky jsou už měkké, ale mám na nich Batrium
            BMS které při poklesu článku sníží max odebíraný proud
            měničem<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">Paralelně k tomu je 8 cihel Pylonu. Tyto mají
            svoji BMS.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">Všechno je v nevytápěné ale izolované garáži/kůlně
            mimo dům.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">V zimě jde teplota dolů, ale ztrátové teplo měničů
            stačí udržet teploty nad 0 a opět BMS umí měniči zakázat
            odběr a přejít na síť.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">Můžu najít graf teplot co hlásí BMS v zimě, je tam
            vidět co dělají teploty v zimě.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">Celý ten cirkus je ale venku jen z důvodu šetření
            místem v domě a hluku z ventilátorů.<o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS">Pavel                                                                                                                                                         
            <o:p></o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"
            lang="CS"><o:p> </o:p></span></p>
        <div>
          <div style="border:none;border-top:solid #E1E1E1
            1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
            <p class="MsoNormal"><b><span lang="EN-US">From:</span></b><span
                lang="EN-US"> Hw-list <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"><hw-list-bounces@list.hw.cz></a>
                <b>On Behalf Of </b>Petr Labaj<br>
                <b>Sent:</b> sobota 2. září 2023 0:41<br>
                <b>To:</b> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
                <b>Subject:</b> Re: [OT] Požár domácí baterky a
                bateriová chemie<o:p></o:p></span></p>
          </div>
        </div>
        <p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
        <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt">K bodu 1:
          Jasně, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu vypadá
          na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br>
          Pro mě z toho vyplynulo poučení (se kterým si fest lámu hlavu
          a zatím nevím jak na to), umístit baterky tak, aby byly
          relativně snadno transportovatelné mimo objekt.<br>
          Což mi moc nevychází, použitelné místo mám vždy v jiném
          podlaží než je východ.<br>
          Dokonce začínám zvažovat takovou šílenost, jako udělat jim
          venku zděnou boudičku, která by ale musela být vytápěná. Tak
          rozhodnutí nechám až na jaro, až budu mít z průběhu zimy
          naměřené, jak na tom budu s energií, jestli bych to topení
          nějak snadno dal ze solárního výtěžku. I třeba za cenu
          zvětšení baterie.<br>
          <br>
          K nabíjení kol a koloběžek: co jsem viděl nabíječky na kola,
          tak to mělo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br>
          Nicméně když se píše o nějakých excesech, tak prakticky vždy
          je to při nabíjení. Možná i vadou nabíječky nebo poškozením
          baterky.<br>
          Tak by to minimálně chtělo nějaký nezávislý
          dohledový/diagnostický nástroj.<br>
          Aspoň měření teploty nabíječky a více bodů v baterce, a k tomu
          nějaký stykač, který by to uměl v případě problému sám
          odpojit. Ideálně na AC i DC straně.<br>
          I za cenu, že bych si z baterky vytáhl nějaký dodatečný
          konektor, na který by se připojil měřák teploty a případně i
          napětí a proudu.<br>
          Věřím, že většině problémů se dá předejít. Ale znamená to
          měřit a vědět.<br>
          <br>
          Umět myslet na potenciální problémy dopředu je asi docela
          důležité.<br>
          Nemám k tomu úplně vlohy, jsem příliš velký životní optimista.
          Potřebuju aspoň spouštění impuls, třeba vidět nějakou nehodu.<br>
          Teď jsem trochu začal spolupracovat s člověkem, který je
          naopak velký tragéd. Který za vším okamžitě vidí katastrofický
          scénář.<br>
          Můj vrozený optimismus to úplně nepřemůže. Ale musím uznat, že
          některé (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné
          a stojí za zvážení.<br>
          <br>
          PL<br>
          <br>
          *******************<o:p></o:p></p>
        <div>
          <p class="MsoNormal">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel Hudeček
            napsal(a):<o:p></o:p></p>
        </div>
        <blockquote style="margin-top:5.0pt;margin-bottom:5.0pt">
          <p class="MsoNormal">Tam mě zaujaly články:<br>
            <a
href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br>
            Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br>
            Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.<br>
            2x víc deklarovaných cyklů než 18650.<br>
            Skoro 1/3 ceny 18650.<br>
            Kde je zádrhel?<br>
            <br>
            K původním otázkám:<br>
            <b>- Zaznamenali...</b><br>
            * Ano, ale když nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic říct
            nedá. Třeba to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je
            to nebezpečný, kdo ví...<br>
            <b>- Pokud máte hořlavé ... nabíjení?</b><br>
            * Aspoň u těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým
            extra rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu představit, že
            by zrovna odtud plynulo nějaké riziko. Ty nabíječky maj tak
            1,5-2 A, občas 2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br>
            * Jiná věc je, když se uvnitř něco uvolní, prodře a
            zkratuje. Nebo když bude baterka hodně stará, odejde
            elektronika, třeba zkratem v H-můstku, ale proud starý
            baterky už nepřepálí pojistku.<br>
            * Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíječce. Mám
            celkem 3 nabíječky, originální, druhou, co jsem v zimě
            koupil do práce a teď ještě originální k nový baterce.
            Všechny jsou celou dobu celkem žhavý. Zásadně je kvůli
            chlazení nechávám ležet na boku. A zatímco směrem k
            regulátoru motoru je u baterky pojistka na kabelu, směrem k
            nabíječce ne. A když jsem koukal na nějaký sady náhradních
            dílů na Ali, tak je to stejný. V BMS je teda tranzistor, ale
            je otázka, zda se třeba časem neodpálí, pokud tam lidi
            zapojujou vypnutou nabíječku.<br>
            <br>
            PH<o:p></o:p></p>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
    </blockquote>
  </body>
</html>