<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Připomnělo mi to moje úvahy z před rokem:<br>
- Udělat něco, aby se koloběžka dala maximálně snadno zamknout na
balkóně, tam nabíjet a skladovat. Problém ale byl, že to je řešení
jen na léto.<br>
- V předsíni si udělat něco jako ležící kamna, včetně připojení na
komín, které bude za normálních okolností blokovat igelit. Do toho
pak vždycky zacouvat. Vhodné místo je přímo proti vchodu, přímo je
tam komínová stěna, co víc si přát. Pak přišlo uvědomění, že volná
cesta pro plyny a plameny vede skrz řídítka, jedinou část která by
čouhala:-)<br>
- Nabíjet a skladovat ve vaně, při požáru otevřít světlík, zavřít
koupelnu a počkat až dohoří:-)<br>
To by celkem mohlo fungovat, ale lenost.<br>
- Takže finálně parkuje před kočičím záchodem, metr od vchodu, v
případě požáru pokud možno vyhodit na schody a pak pokud možno hodit
z balkónu na dvůr.<br>
<br>
Zajímavé otázky jsou, jak moc velkej efekt je exploze přední
pneumatiky, když přesně na ní budou skrz řídítka pod tlakem šlehat
plameny, za jak dlouho se to stane a tedy jestli co nejrychlejc
vyhodit ven, nebo čekat až bouchne a vyhodit až pak.<br>
<br>
Vlastně z toho nejlíp vycházej ty kamna, jen se musí udělat
složitější dvířka, aby v uvnitř byl i předek. A pak taky konstrukce,
aby celý přežily dva výbuchy pneumatiky.<br>
<br>
Tak mě napadá, že když Alza docela často prodává nefunkční,
reklamované koloběžky za pár drobných, že asi před příštím táborem
jednu koupím. Někdy po dešti se provede požární test na louce:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 02.09.2023 v 0:41 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:bb716c54-14d3-a80e-fc1e-010ca439d8c0@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
K bodu 1: Jasně, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu
vypadá na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br>
Pro mě z toho vyplynulo poučení (se kterým si fest lámu hlavu a
zatím nevím jak na to), umístit baterky tak, aby byly relativně
snadno transportovatelné mimo objekt.<br>
Což mi moc nevychází, použitelné místo mám vždy v jiném podlaží
než je východ.<br>
Dokonce začínám zvažovat takovou šílenost, jako udělat jim venku
zděnou boudičku, která by ale musela být vytápěná. Tak rozhodnutí
nechám až na jaro, až budu mít z průběhu zimy naměřené, jak na tom
budu s energií, jestli bych to topení nějak snadno dal ze
solárního výtěžku. I třeba za cenu zvětšení baterie.<br>
<br>
K nabíjení kol a koloběžek: co jsem viděl nabíječky na kola, tak
to mělo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br>
Nicméně když se píše o nějakých excesech, tak prakticky vždy je to
při nabíjení. Možná i vadou nabíječky nebo poškozením baterky.<br>
Tak by to minimálně chtělo nějaký nezávislý dohledový/diagnostický
nástroj.<br>
Aspoň měření teploty nabíječky a více bodů v baterce, a k tomu
nějaký stykač, který by to uměl v případě problému sám odpojit.
Ideálně na AC i DC straně.<br>
I za cenu, že bych si z baterky vytáhl nějaký dodatečný konektor,
na který by se připojil měřák teploty a případně i napětí a
proudu.<br>
Věřím, že většině problémů se dá předejít. Ale znamená to měřit a
vědět.<br>
<br>
Umět myslet na potenciální problémy dopředu je asi docela
důležité.<br>
Nemám k tomu úplně vlohy, jsem příliš velký životní optimista.
Potřebuju aspoň spouštění impuls, třeba vidět nějakou nehodu.<br>
Teď jsem trochu začal spolupracovat s člověkem, který je naopak
velký tragéd. Který za vším okamžitě vidí katastrofický scénář.<br>
Můj vrozený optimismus to úplně nepřemůže. Ale musím uznat, že
některé (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné a
stojí za zvážení.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f742302c-7d88-c4c4-a9fe-179817f62428@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Tam mě zaujaly články:<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html"
moz-do-not-send="true">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br>
Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br>
Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.<br>
2x víc deklarovaných cyklů než 18650.<br>
Skoro 1/3 ceny 18650.<br>
Kde je zádrhel?<br>
<br>
K původním otázkám:<br>
<b>- Zaznamenali...</b><br>
* Ano, ale když nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic říct nedá.
Třeba to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je to
nebezpečný, kdo ví...<br>
<b>- Pokud máte hořlavé ... nabíjení?</b><br>
* Aspoň u těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým
extra rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu představit, že by
zrovna odtud plynulo nějaké riziko. Ty nabíječky maj tak 1,5-2
A, občas 2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br>
* Jiná věc je, když se uvnitř něco uvolní, prodře a zkratuje.
Nebo když bude baterka hodně stará, odejde elektronika, třeba
zkratem v H-můstku, ale proud starý baterky už nepřepálí
pojistku.<br>
* Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíječce. Mám celkem 3
nabíječky, originální, druhou, co jsem v zimě koupil do práce a
teď ještě originální k nový baterce. Všechny jsou celou dobu
celkem žhavý. Zásadně je kvůli chlazení nechávám ležet na boku.
A zatímco směrem k regulátoru motoru je u baterky pojistka na
kabelu, směrem k nabíječce ne. A když jsem koukal na nějaký sady
náhradních dílů na Ali, tak je to stejný. V BMS je teda
tranzistor, ale je otázka, zda se třeba časem neodpálí, pokud
tam lidi zapojujou vypnutou nabíječku.<br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>