<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;
        mso-ligatures:none;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 2.0cm 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=DE-AT link=blue vlink=purple style='word-wrap:break-word'><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Jen k tomu po</span><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>žáru, je opravdu otázka proč k němu došlo, jestli to bylo v době nabíjení, nebo v klidu a jak reagovala BMSka a zda by to zachránila.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>I běžné stacinární Life se musí orientovat správně aby byly zaplavené všechny desky/separátory. Klidně při špatné poloze mohlo dojít k rozdílným tlakům nahoře a dole, mechanickému namáhání, vyschnutí a průrazu,atd.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Provozuju doma 30x 200Ah Life z mikrobusu, má více než 10 let, baterky jsou už měkké, ale mám na nich Batrium BMS které při poklesu článku sníží max odebíraný proud měničem<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Paralelně k tomu je 8 cihel Pylonu. Tyto mají svoji BMS.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Všechno je v nevytápěné ale izolované garáži/kůlně mimo dům.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>V zimě jde teplota dolů, ale ztrátové teplo měničů stačí udržet teploty nad 0 a opět BMS umí měniči zakázat odběr a přejít na síť.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Můžu najít graf teplot co hlásí BMS v zimě, je tam vidět co dělají teploty v zimě.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Celý ten cirkus je ale venku jen z důvodu šetření místem v domě a hluku z ventilátorů.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'>Pavel                                                                                                                                                          <o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span lang=CS style='mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><div><div style='border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b><span lang=EN-US>From:</span></b><span lang=EN-US> Hw-list <hw-list-bounces@list.hw.cz> <b>On Behalf Of </b>Petr Labaj<br><b>Sent:</b> sobota 2. září 2023 0:41<br><b>To:</b> hw-list@list.hw.cz<br><b>Subject:</b> Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie<o:p></o:p></span></p></div></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'>K bodu 1: Jasně, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu vypadá na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br>Pro mě z toho vyplynulo poučení (se kterým si fest lámu hlavu a zatím nevím jak na to), umístit baterky tak, aby byly relativně snadno transportovatelné mimo objekt.<br>Což mi moc nevychází, použitelné místo mám vždy v jiném podlaží než je východ.<br>Dokonce začínám zvažovat takovou šílenost, jako udělat jim venku zděnou boudičku, která by ale musela být vytápěná. Tak rozhodnutí nechám až na jaro, až budu mít z průběhu zimy naměřené, jak na tom budu s energií, jestli bych to topení nějak snadno dal ze solárního výtěžku. I třeba za cenu zvětšení baterie.<br><br>K nabíjení kol a koloběžek: co jsem viděl nabíječky na kola, tak to mělo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br>Nicméně když se píše o nějakých excesech, tak prakticky vždy je to při nabíjení. Možná i vadou nabíječky nebo poškozením baterky.<br>Tak by to minimálně chtělo nějaký nezávislý dohledový/diagnostický nástroj.<br>Aspoň měření teploty nabíječky a více bodů v baterce, a k tomu nějaký stykač, který by to uměl v případě problému sám odpojit. Ideálně na AC i DC straně.<br>I za cenu, že bych si z baterky vytáhl nějaký dodatečný konektor, na který by se připojil měřák teploty a případně i napětí a proudu.<br>Věřím, že většině problémů se dá předejít. Ale znamená to měřit a vědět.<br><br>Umět myslet na potenciální problémy dopředu je asi docela důležité.<br>Nemám k tomu úplně vlohy, jsem příliš velký životní optimista. Potřebuju aspoň spouštění impuls, třeba vidět nějakou nehodu.<br>Teď jsem trochu začal spolupracovat s člověkem, který je naopak velký tragéd. Který za vším okamžitě vidí katastrofický scénář.<br>Můj vrozený optimismus to úplně nepřemůže. Ale musím uznat, že některé (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné a stojí za zvážení.<br><br>PL<br><br>*******************<o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal>Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel Hudeček napsal(a):<o:p></o:p></p></div><blockquote style='margin-top:5.0pt;margin-bottom:5.0pt'><p class=MsoNormal>Tam mě zaujaly články:<br><a href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br>Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br>Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.<br>2x víc deklarovaných cyklů než 18650.<br>Skoro 1/3 ceny 18650.<br>Kde je zádrhel?<br><br>K původním otázkám:<br><b>- Zaznamenali...</b><br>* Ano, ale když nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic říct nedá. Třeba to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je to nebezpečný, kdo ví...<br><b>- Pokud máte hořlavé ... nabíjení?</b><br>* Aspoň u těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým extra rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu představit, že by zrovna odtud plynulo nějaké riziko. Ty nabíječky maj tak 1,5-2 A, občas 2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br>* Jiná věc je, když se uvnitř něco uvolní, prodře a zkratuje. Nebo když bude baterka hodně stará, odejde elektronika, třeba zkratem v H-můstku, ale proud starý baterky už nepřepálí pojistku.<br>* Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíječce. Mám celkem 3 nabíječky, originální, druhou, co jsem v zimě koupil do práce a teď ještě originální k nový baterce. Všechny jsou celou dobu celkem žhavý. Zásadně je kvůli chlazení nechávám ležet na boku. A zatímco směrem k regulátoru motoru je u baterky pojistka na kabelu, směrem k nabíječce ne. A když jsem koukal na nějaký sady náhradních dílů na Ali, tak je to stejný. V BMS je teda tranzistor, ale je otázka, zda se třeba časem neodpálí, pokud tam lidi zapojujou vypnutou nabíječku.<br><br>PH<o:p></o:p></p></blockquote></div></body></html>