<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    K bodu 1: JasnÄ›, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu
    vypadá na battery-packy z aut, postavenĂ© na výšku.<br>
    Pro mÄ› z toho vyplynulo pouÄŤenĂ­ (se kterĂ˝m si fest lámu hlavu a
    zatĂ­m nevĂ­m jak na to), umĂ­stit baterky tak, aby byly relativnÄ›
    snadno transportovatelnĂ© mimo objekt.<br>
    CoĹľ mi moc nevycházĂ­, pouĹľitelnĂ© mĂ­sto mám vĹľdy v jinĂ©m podlaží neĹľ
    je vĂ˝chod.<br>
    Dokonce zaÄŤĂ­nám zvaĹľovat takovou ĹˇĂ­lenost, jako udÄ›lat jim venku
    zdÄ›nou boudiÄŤku, která by ale musela bĂ˝t vytápÄ›ná. Tak rozhodnutĂ­
    nechám aĹľ na jaro, aĹľ budu mĂ­t z prĹŻbÄ›hu zimy naměřenĂ©, jak na tom
    budu s energiĂ­, jestli bych to topenĂ­ nÄ›jak snadno dal ze solárnĂ­ho
    vĂ˝těžku. I tĹ™eba za cenu zvÄ›tšenĂ­ baterie.<br>
    <br>
    K nabĂ­jenĂ­ kol a koloběžek: co jsem vidÄ›l nabĂ­jeÄŤky na kola, tak to
    mÄ›lo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br>
    NicmĂ©nÄ› kdyĹľ se píše o nÄ›jakĂ˝ch excesech, tak prakticky vĹľdy je to
    pĹ™i nabĂ­jenĂ­. MoĹľná i vadou nabĂ­jeÄŤky nebo poškozenĂ­m baterky.<br>
    Tak by to minimálnÄ› chtÄ›lo nÄ›jakĂ˝ nezávislĂ˝ dohledovĂ˝/diagnostickĂ˝
    nástroj.<br>
    Aspoň měřenĂ­ teploty nabĂ­jeÄŤky a vĂ­ce bodĹŻ v baterce, a k tomu
    nÄ›jakĂ˝ stykaÄŤ, kterĂ˝ by to umÄ›l v případÄ› problĂ©mu sám odpojit.
    IdeálnÄ› na AC i DC stranÄ›.<br>
    I za cenu, Ĺľe bych si z baterky vytáhl nÄ›jakĂ˝ dodateÄŤnĂ˝ konektor, na
    kterĂ˝ by se pĹ™ipojil měřák teploty a případnÄ› i napÄ›tĂ­ a proudu.<br>
    Věřím, Ĺľe vÄ›tšinÄ› problĂ©mĹŻ se dá pĹ™edejĂ­t. Ale znamená to měřit a
    vÄ›dÄ›t.<br>
    <br>
    UmÄ›t myslet na potenciálnĂ­ problĂ©my dopĹ™edu je asi docela dĹŻleĹľitĂ©.<br>
    Nemám k tomu ĂşplnÄ› vlohy, jsem příliš velkĂ˝ ĹľivotnĂ­ optimista.
    PotĹ™ebuju aspoň spouštÄ›nĂ­ impuls, tĹ™eba vidÄ›t nÄ›jakou nehodu.<br>
    TeÄŹ jsem trochu zaÄŤal spolupracovat s ÄŤlovÄ›kem, kterĂ˝ je naopak
    velkĂ˝ tragĂ©d. KterĂ˝ za vším okamĹľitÄ› vidĂ­ katastrofickĂ˝ scĂ©nář.<br>
    MĹŻj vrozenĂ˝ optimismus to ĂşplnÄ› nepĹ™emĹŻĹľe. Ale musĂ­m uznat, Ĺľe
    nÄ›kterĂ© (mnohĂ©) jeho katastrofickĂ© myšlenky jsou docela reálnĂ© a
    stojĂ­ za zváženĂ­.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    *******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel HudeÄŤek
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:f742302c-7d88-c4c4-a9fe-179817f62428@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Tam mÄ› zaujaly ÄŤlánky:<br>
      <a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html"
        moz-do-not-send="true">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br>
      TÄ›ch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br>
      Zátěž zanedbatelná oproti deklarovanĂ˝m parametrĹŻm.<br>
      2x vĂ­c deklarovanĂ˝ch cyklĹŻ neĹľ 18650.<br>
      Skoro 1/3 ceny 18650.<br>
      Kde je zádrhel?<br>
      <br>
      K pĹŻvodnĂ­m otázkám:<br>
      <b>- Zaznamenali...</b><br>
      * Ano, ale kdyĹľ nevĂ­me podrobnosti, tak se k tomu nic Ĺ™Ă­ct nedá.
      TĹ™eba to bylo celĂ˝ nÄ›jak zprasenĂ˝, nebo taky ne a je to
      nebezpeÄŤnĂ˝, kdo vĂ­...<br>
      <b>- Pokud máte hoĹ™lavĂ© ... nabĂ­jenĂ­?</b><br>
      * Aspoň u tÄ›ch kol a koloběžek, pokud se nechlubÄ›j s nÄ›jakĂ˝m extra
      rychlĂ˝m nabĂ­jenĂ­m, tak si moc nedovedu pĹ™edstavit, Ĺľe by zrovna
      odtud plynulo nÄ›jakĂ© riziko. Ty nabĂ­jeÄŤky maj tak 1,5-2 A, obÄŤas
      2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br>
      * Jiná vÄ›c je, kdyĹľ se uvnitĹ™ nÄ›co uvolnĂ­, prodĹ™e a zkratuje. Nebo
      kdyĹľ bude baterka hodnÄ› stará, odejde elektronika, tĹ™eba zkratem v
      H-mĹŻstku, ale proud starĂ˝ baterky uĹľ nepĹ™epálĂ­ pojistku.<br>
      * ZajĂ­mavá otázka je ale odejitĂ­ diody v nabĂ­jeÄŤce. Mám celkem 3
      nabĂ­jeÄŤky, originálnĂ­, druhou, co jsem v zimÄ› koupil do práce a
      teÄŹ ještÄ› originálnĂ­ k novĂ˝ baterce. Všechny jsou celou dobu
      celkem ĹľhavĂ˝. ZásadnÄ› je kvĹŻli chlazenĂ­ nechávám leĹľet na boku. A
      zatĂ­mco smÄ›rem k regulátoru motoru je u baterky pojistka na
      kabelu, smÄ›rem k nabĂ­jeÄŤce ne. A kdyĹľ jsem koukal na nÄ›jakĂ˝ sady
      náhradnĂ­ch dĂ­lĹŻ na Ali, tak je to stejnĂ˝. V BMS je teda
      tranzistor, ale je otázka, zda se tĹ™eba ÄŤasem neodpálĂ­, pokud tam
      lidi zapojujou vypnutou nabĂ­jeÄŤku.<br>
      <br>
      PH<br>
    </blockquote>
  </body>
</html>