<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
K bodu 1: Jasně, podrobnosti neznáme. Ale podle videa to opravdu
vypadá na battery-packy z aut, postavené na výšku.<br>
Pro mě z toho vyplynulo poučenà (se kterým si fest lámu hlavu a
zatĂm nevĂm jak na to), umĂstit baterky tak, aby byly relativnÄ›
snadno transportovatelné mimo objekt.<br>
CoĹľ mi moc nevycházĂ, pouĹľitelnĂ© mĂsto mám vĹľdy v jinĂ©m podlažà neĹľ
je východ.<br>
Dokonce zaÄŤĂnám zvaĹľovat takovou šĂlenost, jako udÄ›lat jim venku
zdÄ›nou boudiÄŤku, která by ale musela bĂ˝t vytápÄ›ná. Tak rozhodnutĂ
nechám aĹľ na jaro, aĹľ budu mĂt z prĹŻbÄ›hu zimy naměřenĂ©, jak na tom
budu s energiĂ, jestli bych to topenĂ nÄ›jak snadno dal ze solárnĂho
výtěžku. I třeba za cenu zvětšenà baterie.<br>
<br>
K nabĂjenĂ kol a koloběžek: co jsem vidÄ›l nabĂjeÄŤky na kola, tak to
mělo 5A. Ale pořád je to jenom cca 0.5C.<br>
Nicméně když se pÚe o nějakých excesech, tak prakticky vždy je to
pĹ™i nabĂjenĂ. MoĹľná i vadou nabĂjeÄŤky nebo poškozenĂm baterky.<br>
Tak by to minimálně chtělo nějaký nezávislý dohledový/diagnostický
nástroj.<br>
AspoĹ měřenĂ teploty nabĂjeÄŤky a vĂce bodĹŻ v baterce, a k tomu
nÄ›jakĂ˝ stykaÄŤ, kterĂ˝ by to umÄ›l v pĹ™ĂpadÄ› problĂ©mu sám odpojit.
Ideálně na AC i DC straně.<br>
I za cenu, že bych si z baterky vytáhl nějaký dodatečný konektor, na
kterĂ˝ by se pĹ™ipojil měřák teploty a pĹ™ĂpadnÄ› i napÄ›tĂ a proudu.<br>
VěřĂm, Ĺľe vÄ›tšinÄ› problĂ©mĹŻ se dá pĹ™edejĂt. Ale znamená to měřit a
vědět.<br>
<br>
Umět myslet na potenciálnà problémy dopředu je asi docela důležité.<br>
Nemám k tomu ĂşplnÄ› vlohy, jsem pĹ™Ăliš velkĂ˝ ĹľivotnĂ optimista.
Potřebuju aspoŠspouštěnà impuls, třeba vidět nějakou nehodu.<br>
Teď jsem trochu začal spolupracovat s člověkem, který je naopak
velkĂ˝ tragĂ©d. KterĂ˝ za všĂm okamĹľitÄ› vidĂ katastrofickĂ˝ scĂ©nář.<br>
MĹŻj vrozenĂ˝ optimismus to ĂşplnÄ› nepĹ™emĹŻĹľe. Ale musĂm uznat, Ĺľe
některé (mnohé) jeho katastrofické myšlenky jsou docela reálné a
stojĂ za zváženĂ.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.9.2023 v 23:34 Pavel HudeÄŤek
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f742302c-7d88-c4c4-a9fe-179817f62428@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Tam mě zaujaly články:<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html"
moz-do-not-send="true">https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html</a><br>
Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.<br>
Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.<br>
2x vĂc deklarovanĂ˝ch cyklĹŻ neĹľ 18650.<br>
Skoro 1/3 ceny 18650.<br>
Kde je zádrhel?<br>
<br>
K pĹŻvodnĂm otázkám:<br>
<b>- Zaznamenali...</b><br>
* Ano, ale kdyĹľ nevĂme podrobnosti, tak se k tomu nic Ĺ™Ăct nedá.
Třeba to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je to
nebezpeÄŤnĂ˝, kdo vĂ...<br>
<b>- Pokud máte hoĹ™lavĂ© ... nabĂjenĂ?</b><br>
* AspoŠu těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým extra
rychlĂ˝m nabĂjenĂm, tak si moc nedovedu pĹ™edstavit, Ĺľe by zrovna
odtud plynulo nÄ›jakĂ© riziko. Ty nabĂjeÄŤky maj tak 1,5-2 A, obÄŤas
2,5 a pak je C kolem 10 Ah.<br>
* Jiná vÄ›c je, kdyĹľ se uvnitĹ™ nÄ›co uvolnĂ, prodĹ™e a zkratuje. Nebo
když bude baterka hodně stará, odejde elektronika, třeba zkratem v
H-můstku, ale proud starý baterky už nepřepálà pojistku.<br>
* ZajĂmavá otázka je ale odejitĂ diody v nabĂjeÄŤce. Mám celkem 3
nabĂjeÄŤky, originálnĂ, druhou, co jsem v zimÄ› koupil do práce a
teď ještě originálnà k nový baterce. Všechny jsou celou dobu
celkem žhavý. Zásadně je kvůli chlazenà nechávám ležet na boku. A
zatĂmco smÄ›rem k regulátoru motoru je u baterky pojistka na
kabelu, smÄ›rem k nabĂjeÄŤce ne. A kdyĹľ jsem koukal na nÄ›jakĂ˝ sady
náhradnĂch dĂlĹŻ na Ali, tak je to stejnĂ˝. V BMS je teda
tranzistor, ale je otázka, zda se tĹ™eba ÄŤasem neodpálĂ, pokud tam
lidi zapojujou vypnutou nabĂjeÄŤku.<br>
<br>
PH<br>
</blockquote>
</body>
</html>