<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    El. šroubovák mi taky vždycky vydrží roky. Pak najednou začne bejt
    línej a baterka se musí vyměnit. Zatím mě to čeká podruhé za fakt
    hodně let. Ale ten šroubovák naprostou většinu času leží a čeká.<br>
    <br>
    No a pak je koloběžka. Použití průměrně dejme tomu 70 % dní. Ta
    původní baterka vydržela na dvě jízdy do práce a zpět. Ale většinou
    večer dobíjena. Dejme tomu 9 měsíců, to je 270 dní, takže třeba 170
    částečných dobití a 20 celých cyklů. V zimě dostávala dost zabrat.
    Jízda třeba v -10. Je hodně vidět, že v zimě dost klesá účinnost,
    takže zimní "částečné" cykly mohly mít i 70 %. Navíc v zimě byl
    vyšší podíl dní s cestou do práce, protože jet ráno na Lime, když
    řídítka maj -10 není úplně ono ani s rukavicema. A když tolik
    nemrzlo, tak jsem je postupně z Dejvic všechny odvozil do Holešovic
    a zpátky je skoro nikdo nevozil, takže prostě došly:-)<br>
    <br>
    Obecně ty parametry nejsou nic děsivého: Nominální vybíjecí proud
    1,5C, max 2,2 krátkodobě. A nabíjení 0,2C.<br>
    Otázka ovšem je, co se dělo, když jsem jel při -10 z kopce a těma
    1,5-2,2C nabíjel:-)<br>
    <br>
    No a po tomhle všem trochu vzrostl Ri. Letní dojezd v podstatě
    zůstal asi 25 km, ale baterka se tvářila vybitě už po 10. No a
    elektronika koloběžky se snaží od určité míry vybití výrazně šetřit,
    což vede na snížení zrychlení a tedy i komfortu jízdy.<br>
    <br>
    Nová baterka má skoro 2x větší kapacitu, takže proudy třeba 1,2C
    maximálně a 0,7C při dlouhé jízdě do/z kopce. A nabíječka atakuje
    hranici 0,1C:-)<br>
    <br>
    Zajímavé je, že přestože je to levná GreenCell za 6 kKč, určená pro
    elektrokola 250W, zdá se zatím, po 1300 km, stále dokonale srovnaná.
    Články mají téměř stejně ať je nabitá nebo vybitá. A to má jen
    pasivní balancer do 20 mA.<br>
    <br>
    Asi udělám experimet: Někam tam jen tak přidělám jednu LiFePO 32700,
    nechám jí tam do jara a podle jejího stavu se rozhodnu:-)<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 01.09.2023 v 20:46 Vláďa Anděl
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:1c37e8fe-293d-eb5e-54bf-6f3e19b4466e@vaelektronik.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div class="moz-cite-prefix">Baterky v té koloběžce asi musejí
        dostávat dobře zabrat, když nevydrží. Když už v něčem mám
        baterky Lion, beru to tak jako že je to skoro na furt. I
        akušroubovák mám minimálně 4 roky a furt dobrý. Ale pokud řešíte
        baterku, co snese velké proudy a nevadí jí zima, uvažoval jste
        články LTO? Jsou teda příšerně drahé a poměr energie/hmotnost
        taky nic moc. Ale snesou toho hodně.
        <a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/16-clanek-lto-30ah-23v-yinlong-66160h-859521036341.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/16-clanek-lto-30ah-23v-yinlong-66160h-859521036341.html</a></div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
      <div class="moz-cite-prefix">  <br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 01.09.2023 v 16:04 Jan Kuba
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNObasOOjUfFqkU9Cqj_KwTS80_BmEec1GyDscXbD8tDA@mail.gmail.com">
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Ty lifepo vy tý koloběžce dlouho nevydrží... nejsou stavěné na
        to aby s nimi furt někdo vibroval skákal a podobně<br>
        <br>
        pátek 1. září 2023 Pavel Hudeček <<a
          href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
          class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
        napsal(a):<br>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý den
          všem,<br>
          rozmýšlel jsem, jakou další baterku dát do koloběžky, až ta
          současná přestane vyhovovat.<br>
          - V případě Li-ion 18650 tam můžu nacpat 500-600 Wh, ale
          životnost je celkem nic moc a k tomu velká závislost na
          teplotě.<br>
          - V případě LiFePO 32700 tam můžu nacpat 300-400 Wh s
          životností řádově přes Li-ion, se zimními výkony, o kterých si
          může Li-ion nechat zdát i v létě. Ale těch 400 Wh je za cenu
          složitostí s jiným napětím.<br>
          <br>
          Tak mě napadlo to zkombinovat:<br>
          Dát tam jednu sérii LiFePO s vhodným napětím, tedy asi 250 Wh
          a zbytek vyplnit těmi Li-ion. A pak celkem nenáročnou
          elektroniku pro přepínání a případně mírný přenos energie mezi
          nimi. V praxi by se pak primárně používala ta LiFePO a teprve
          když by byla hodně vybitá, přišla by na řadu Li-ion. To v
          praxi znamená, že většunju dní by se použila jen LiFePO a
          obřčas, když jedu dál, tak obě.<br>
          <br>
          Je to dobrý nápad?</blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>