<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
El. šroubovák mi taky vždycky vydrží roky. Pak najednou začne bejt
línej a baterka se musí vyměnit. Zatím mě to čeká podruhé za fakt
hodně let. Ale ten šroubovák naprostou většinu času leží a čeká.<br>
<br>
No a pak je koloběžka. Použití průměrně dejme tomu 70 % dní. Ta
původní baterka vydržela na dvě jízdy do práce a zpět. Ale většinou
večer dobíjena. Dejme tomu 9 měsíců, to je 270 dní, takže třeba 170
částečných dobití a 20 celých cyklů. V zimě dostávala dost zabrat.
Jízda třeba v -10. Je hodně vidět, že v zimě dost klesá účinnost,
takže zimní "částečné" cykly mohly mít i 70 %. Navíc v zimě byl
vyšší podíl dní s cestou do práce, protože jet ráno na Lime, když
řídítka maj -10 není úplně ono ani s rukavicema. A když tolik
nemrzlo, tak jsem je postupně z Dejvic všechny odvozil do Holešovic
a zpátky je skoro nikdo nevozil, takže prostě došly:-)<br>
<br>
Obecně ty parametry nejsou nic děsivého: Nominální vybíjecí proud
1,5C, max 2,2 krátkodobě. A nabíjení 0,2C.<br>
Otázka ovšem je, co se dělo, když jsem jel při -10 z kopce a těma
1,5-2,2C nabíjel:-)<br>
<br>
No a po tomhle všem trochu vzrostl Ri. Letní dojezd v podstatě
zůstal asi 25 km, ale baterka se tvářila vybitě už po 10. No a
elektronika koloběžky se snaží od určité míry vybití výrazně šetřit,
což vede na snížení zrychlení a tedy i komfortu jízdy.<br>
<br>
Nová baterka má skoro 2x větší kapacitu, takže proudy třeba 1,2C
maximálně a 0,7C při dlouhé jízdě do/z kopce. A nabíječka atakuje
hranici 0,1C:-)<br>
<br>
Zajímavé je, že přestože je to levná GreenCell za 6 kKč, určená pro
elektrokola 250W, zdá se zatím, po 1300 km, stále dokonale srovnaná.
Články mají téměř stejně ať je nabitá nebo vybitá. A to má jen
pasivní balancer do 20 mA.<br>
<br>
Asi udělám experimet: Někam tam jen tak přidělám jednu LiFePO 32700,
nechám jí tam do jara a podle jejího stavu se rozhodnu:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.09.2023 v 20:46 Vláďa Anděl
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:1c37e8fe-293d-eb5e-54bf-6f3e19b4466e@vaelektronik.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Baterky v té koloběžce asi musejí
dostávat dobře zabrat, když nevydrží. Když už v něčem mám
baterky Lion, beru to tak jako že je to skoro na furt. I
akušroubovák mám minimálně 4 roky a furt dobrý. Ale pokud řešíte
baterku, co snese velké proudy a nevadí jí zima, uvažoval jste
články LTO? Jsou teda příšerně drahé a poměr energie/hmotnost
taky nic moc. Ale snesou toho hodně.
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/16-clanek-lto-30ah-23v-yinlong-66160h-859521036341.html"
moz-do-not-send="true">https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/16-clanek-lto-30ah-23v-yinlong-66160h-859521036341.html</a></div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
<div class="moz-cite-prefix"> <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.09.2023 v 16:04 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNObasOOjUfFqkU9Cqj_KwTS80_BmEec1GyDscXbD8tDA@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Ty lifepo vy tý koloběžce dlouho nevydrží... nejsou stavěné na
to aby s nimi furt někdo vibroval skákal a podobně<br>
<br>
pátek 1. září 2023 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý den
všem,<br>
rozmýšlel jsem, jakou další baterku dát do koloběžky, až ta
současná přestane vyhovovat.<br>
- V případě Li-ion 18650 tam můžu nacpat 500-600 Wh, ale
životnost je celkem nic moc a k tomu velká závislost na
teplotě.<br>
- V případě LiFePO 32700 tam můžu nacpat 300-400 Wh s
životností řádově přes Li-ion, se zimními výkony, o kterých si
může Li-ion nechat zdát i v létě. Ale těch 400 Wh je za cenu
složitostí s jiným napětím.<br>
<br>
Tak mě napadlo to zkombinovat:<br>
Dát tam jednu sérii LiFePO s vhodným napětím, tedy asi 250 Wh
a zbytek vyplnit těmi Li-ion. A pak celkem nenáročnou
elektroniku pro přepínání a případně mírný přenos energie mezi
nimi. V praxi by se pak primárně používala ta LiFePO a teprve
když by byla hodně vybitá, přišla by na řadu Li-ion. To v
praxi znamená, že většunju dní by se použila jen LiFePO a
obřčas, když jedu dál, tak obě.<br>
<br>
Je to dobrý nápad?</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>