<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Ano, to bude nejspíš ono. Tu stránku v jisté době předělali a link
co jsem měl, tak přestal fungovat a ten text jsem tam již nenašel.
Bylo to velmi dlouhý a poměrně podrobný.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 05.08.2023 v 21:54 Jaroslav Lukeš
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:7f0cc00f-fa56-4df4-7039-72095f8784a0@wo.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix"><span style="color: rgb(17, 17, 17);
font-family: -apple-system, Roboto, SegoeUI, "Segoe
UI", "Helvetica Neue", Helvetica,
"Microsoft YaHei", "Meiryo UI", Meiryo,
"Arial Unicode MS", sans-serif; font-size: 14px;
font-style: normal; font-variant-ligatures: normal;
font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing:
normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px;
text-transform: none; widows: 2; word-spacing: 0px;
-webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal;
background-color: rgba(255, 255, 255, 0.7);
text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style:
initial; text-decoration-color: initial; display: inline
!important; float: none;"><br>
Zaptal jsem se AI<br>
<br>
Na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v
Brně byl v roce 2010 realizován projekt<span> </span></span><strong
style="font-size:
var(--cib-type-subtitle2-stronger-font-size); line-height:
var(--cib-type-subtitle2-stronger-line-height); font-weight:
var(--cib-type-subtitle2-stronger-font-weight);
font-variation-settings:
var(--cib-type-subtitle2-stronger-font-variation-settings);
color: rgb(17, 17, 17); font-family: -apple-system, Roboto,
SegoeUI, "Segoe UI", "Helvetica Neue",
Helvetica, "Microsoft YaHei", "Meiryo UI",
Meiryo, "Arial Unicode MS", sans-serif; font-style:
normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps:
normal; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left;
text-indent: 0px; text-transform: none; widows: 2;
word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px;
white-space: normal; background-color: rgba(255, 255, 255,
0.7); text-decoration-thickness: initial;
text-decoration-style: initial; text-decoration-color:
initial;">Hydrogen Racing for Schools</strong><span
style="color: rgb(17, 17, 17); font-family: -apple-system,
Roboto, SegoeUI, "Segoe UI", "Helvetica
Neue", Helvetica, "Microsoft YaHei",
"Meiryo UI", Meiryo, "Arial Unicode MS",
sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal;
font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal;
font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2;
text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none;
widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px;
white-space: normal; background-color: rgba(255, 255, 255,
0.7); text-decoration-thickness: initial;
text-decoration-style: initial; text-decoration-color:
initial; display: inline !important; float: none;">. Projekt
se zabýval vývojem vodíkových palivových článků pro modely aut
a závodů s nimi.<span> </span></span><a class="tooltip-target"
data-citationid="2de4b515-5df1-c98f-fee4-03f5911f858c-3-group"
href="https://www.hytep.cz/o-vodiku/aktuality/novinky/elektromobily-jsou-jen-prestupni-stanice-k-vodiku"
target="_blank" style="position: relative;
text-decoration-line: underline; text-decoration-thickness:
initial; text-decoration-style: dotted; text-decoration-color:
var(--cib-color-foreground-neutral-tertiary); color: inherit;
border-bottom: 2px solid transparent; text-underline-offset:
3px; font-family: -apple-system, Roboto, SegoeUI, "Segoe
UI", "Helvetica Neue", Helvetica,
"Microsoft YaHei", "Meiryo UI", Meiryo,
"Arial Unicode MS", sans-serif; font-size: 14px;
font-style: normal; font-variant-ligatures: normal;
font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing:
normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px;
text-transform: none; widows: 2; word-spacing: 0px;
-webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal;
background-color: rgba(255, 255, 255, 0.7);"
moz-do-not-send="true">Na stránkách projektu byla podrobná
sekce o akumulátorech, vodíku, palivových článcích a dalších
souvisejících tématech</a><a
href="https://www.hytep.cz/o-vodiku/aktuality/novinky/elektromobily-jsou-jen-prestupni-stanice-k-vodiku"
class="ac-anchor sup-target" target="_blank"
data-citationid="2de4b515-5df1-c98f-fee4-03f5911f858c-3"
style="position: relative; text-decoration: none; color:
var(--cib-color-foreground-system-link-primary); font-family:
-apple-system, Roboto, SegoeUI, "Segoe UI",
"Helvetica Neue", Helvetica, "Microsoft
YaHei", "Meiryo UI", Meiryo, "Arial
Unicode MS", sans-serif; font-size: 14px; font-style:
normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps:
normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2;
text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none;
widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px;
white-space: normal; background-color: rgba(255, 255, 255,
0.7);" moz-do-not-send="true"><sup style="position: relative;
display: inline-flex; align-items: center; justify-content:
center; vertical-align: top; top: -1px; margin: 0px 2px;
min-width: 14px; height: 14px; text-decoration-color:
transparent; outline: transparent solid 1px; color:
var(--cib-color-foreground-accent-primary); background:
var(--cib-color-fill-accent-alt-primary); border-radius:
var(--cib-comp-message-citation-border-radius); font-size:
var(--cib-type-caption2-strong-font-size); line-height:
var(--cib-type-caption2-strong-line-height); font-weight:
var(--cib-type-caption2-strong-font-weight);
font-variation-settings:
var(--cib-type-caption2-strong-font-variation-settings);">1</sup></a><br>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.idnes.cz/technet/technika/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku.A080127_234744_tec_technika_vse"
moz-do-not-send="true">https://www.idnes.cz/technet/technika/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku.A080127_234744_tec_technika_vse</a><br>
<br>
<a href="https://tubrnoracing.cz/" moz-do-not-send="true">Úvod -
tubrnoracing.cztubrnoracing.cz | Oficiální webové stránky
studenského týmu TU Brno Racing</a><br>
<br>
<a href="https://hydro-race.eu/HomePage" moz-do-not-send="true">HydroRACE4School
| HomePage (hydro-race.eu)</a><br>
<br>
je to ono?<br>
<br>
Pavel Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:c040cb50-968a-e823-77f1-011e528d3faa@seznam.cz">Na
FELu měli kdysi nějaký studentský projekt s elektrickými, nebo
vodíkovými auty a na jeho stránkách byla velmi podrobná sekce o
akumulátorech, vodíku, poalivových článcích, ... Bohužel mě
tehdy nenapadlo si to vysosat. <br>
<br>
K vodíku byl závěr ten, že účinnost závisí na proudové hustotě,
může být dost vysoká (celkem snadno 70 %
elektřina-vodík-elektřina), ale když se to má narvat do auta,
tak se v důsledku požadavků na výkonovou hustotu shora přiblíží
k 50 %. A pak přijde druhé snížení v důsledku skladování H2, ale
zase hlavně kvůli rozměrům, nejhůř dopadlo zkpalnění, tam byla
ztráta 50 % spalného tepla. <br>
<br>
Takže pro skladování energie v malém stacionárním úložišti by
neměl být problém. Když by to zabralo celou půdu, tak asi i nad
70 %. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>