<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
U těch M8 to nemám jak přesněji prozkoumat, jsou jen 14 a něco mm
dlouhé. Ale teď jsem porovnal 20mm dlouhý šroub od úchytu nabíjecího
konektoru s M4 z Hornbachu a zuby sedí po celé délce.<br>
<br>
Předcházel tomu ale zajímavý incident: Občas jsem měřil napětí
baterky přes nabíjecí konektor. A pořád jsem si říkal, že bych si na
to měl udělat nějaký přípravek ... A včera jsem se hezky trefil
sondou mezi vnitřní a vnější pól. Než došlo k dotyku, byla sonda už
souběžně 3 mm vedle pinu. Pak bum, jako když děti změřej ampéry v
zásuvce:-) Ten kus sondy tam zůstal, pevně přitavenej k pinu a
spojenej s vnějším pólem. Po vyndání konektoru jsem zjistil, že BMS
zvládla proud vypnout a přežila to, takže stačilo konektor
vybrousit, vyčistit, zapojit zpět a zas nabíjí:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 22.05.2023 v 9:02 Dodo Racek
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAP5hgLikFVagqSWsChMYEhAGy4FO6+7q_AruosUcDeMvU73GzA@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">
<div>ku M8 je blizky 5/16-18 , ale stupanie ma o nieco hrubsie</div>
<div>priemer 7.938 mm<br>
</div>
<div>stupanie 1.41 mm/zavit ( standardny M8 ma 1.25 )</div>
<div><br>
</div>
<div>Bicykle, kolobezky a podobne vytvory s oblubou pouzivaju
vsetky mozne ine, nie metricke zavity...<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Dodo<br>
</div>
<table class="ekonstrukter">
<tbody class="gmail-filterable gmail-content">
<tr class="gmail-odd" style="display:table-row">
<td><br>
</td>
<td><br>
</td>
<td><br>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 21. 5. 2023 o 21:16 Pavel
Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napísal(a):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div> Díky za upozornění:-)<br>
<br>
Jeden z těch velkých jsem už nahradil novým s šestihrannou
hlavou, tak mi tu leží. Zkusil jsem ho tedy přiložit k
jinému M8 a stoupání se zdá být stejné.<br>
<br>
Průměr změřený šuplérou je 7,8 a M8 z železářství má nejblíž
k dílku 7,76.<br>
<br>
Průměr té velké hlavy je 17,0, výška 6,5, hloubka díry 4,7,
rozměr díry je ale takový, že metrický 6 tam hrozně kvrdlá a
palcový 6,3 je už moc velký.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div>Dne 21.05.2023 v 20:14 Dodo Racek napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="auto">Len jedna vyryvacna otazka: Ste si isty,
ze vsetky tie skrutky na kolobezke su s metrickym
zavitom?
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Pre ostatnych - najdite si v tabulkach a
porovnajte UNF10/32 a M5. </div>
<div dir="auto">Nie su zamenitelne. </div>
<div dir="auto">UNF 10/32 do M5 diery zaskrutkovat ide,
pevnost spoja voci M5/M5 nema</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">M5 skrutka do diery UNF10/32
zaskrutkovat ide (tazsie), po 1-2 mesiacoch
vyskrutkovat neide. (Cca 50% skrutiek sa utrhne)</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">99% chlapov tie skrutky na stole od seba
nerozozna... </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Dodo</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">Dňa ne 21. 5. 2023,
19:28 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napísal(a):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px
0px 0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Tohle jsou právě s
hlavou bez límce, ale s průměrem 17, navíc délka je <br>
necelých 15. Mám jich na koloběžce asi 6 ks a poněkud
se liší tím, jak <br>
(ne)dobře do nich pasuje inbus. Takže bych si je
koupil a příležitostně, <br>
když nějakej vyšroubuju, ho nahradím novým.<br>
<br>
Zajímalo by mě, jak je to s tím utažením na správný
moment. Kažej el. <br>
šroubovák má nějaký nastavováto, většinou něco jako
1-2-3-4-5-vrták. Ale <br>
kolik Nm je jeden dílek?<br>
<br>
Je tam též 14 ks M4x11, též s půlkulatou hlavou, též
větší než je <br>
normální. A samozřejmě taky v nich různě (ne)sedí
klíč. Ty bych taky rád <br>
koupil.<br>
<br>
Jo a vždycky se trochu povolej, až tak že s nima jde
otáčet úplně lehce, <br>
ale nic dalšího se neděje. Původně byly zalepený. Rád
bych zalepení <br>
zopakoval, už jsem i koupil lepidlo na šrouby. Zaujalo
mě, že jsem <br>
vždycky a všude viděl šrouby zalepený něčím modrým,
ale tohle je bílý.<br>
<br>
A nakonec jsou tam ještě 4 ks M4x5, ty byly uvnitř a
držely baterku. <br>
Hlavní zajímavost je, že byly zašroubované v cca 1 mm
plechu, který je <br>
přelepený dalším plechem, tedy tam držely za poslední
mm závitu.<br>
<br>
Asi je plech i šrouby hodně pevný, protože baterka tam
až do pátku <br>
večer, kdy jsem ji vyměnil, pevně držela celých 2300 a
něco km jízdy, <br>
často max. rychlostí skrz šílený terén. Baterka jako
taková je udělaná <br>
velmi precizně, robustně a servisovatelně. Nikde žádný
tavný lepidlo, <br>
ani silikon. Teď jí nahradila nějaká Green Cell do
e-kol, pravý opak: <br>
Celej večer jsem ji dobejval ze silikonu. Ale zas
dojede do Břežan a <br>
zpět, celkem něco přes 40 km. Na ELI pořádali exkurze,
tak to hezky <br>
vyšlo jako test úplně nový baterky:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 21.05.2023 v 15:53 Aleš Procháska napsal(a):<br>
> To jsou šrouby s půlkulatou hlavou (button head)
ISO 7380. Používám je docela často, hlavně na
pohledové věci nebo kde nemá hlava moc trčet do
vzduchu. Existují i v provedení s límcem (to bude asi
ten průměr 17), jinak podle normy je pro M8 průměr
hlavy 13.7. Používám je raději ve verzi Torx (to sice
není přesně ISO 7380, ale prodejci je tak označují),
pokud je zrovna mají skladem. Běžně dělají pevnostní
ve třídě 10.9 nebo nerez, jednou jsem je na jeden
projekt sehnal i ve třídě 12.9, to je ta nejvyšší jaká
se dá normálně koupit. Doporučuji spíš pozinkované než
černé, ona má ta Zn vrstva i určité kluzné vlastnosti
a šroub nemusí být naolejovaný, když se má pořádně
utáhnout na maximální dovolený moment (což je normální
způsob použití pevnostních šroubů).<br>
><br>
> Aleš Procháska<br>
><br>
> -----Original Message-----<br>
> From: Hw-list <<a
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>>
On Behalf Of Pavel Hudeček<br>
> Sent: Sunday, 21 May, 2023 13:35<br>
> To: HW-list <<a
href="mailto:hw-list@list.hw.cz" rel="noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> Subject: mech: druhy šroubů<br>
><br>
> Dobrý den všem,<br>
><br>
> dejme tomu, že chci šroub M8x14 s půlkulatou
hlavou o průměru 17, s inbusem, hodně pevný a nejlépe
černý.<br>
><br>
> Průměr hlavy ale skoro nikde neuvádějí. Když už
ano, tak je menší, nebo je to hlava s límcem. Ale ta
mi zas přijde, že má melčí otvor pro inbus.<br>
><br>
> Občas někde píšou nějakou pevnostní třídu, ale
zas nemají ten průměr halvy. Navíc jsem z těch tříd
nějak zmatený.<br>
><br>
> Třeba TME má ke šroubům i datasheety, jenže jich
zas prodávají moc najednou. Našel jsem třeba M4x10 co
bych se mi líbily, ale min 200 a já potřebuju 20.<br>
><br>
> Díky za nějaké vysvětlení<br>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
<pre class="moz-quote-pre" wrap=""></pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>