<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Díky za upozornění:-)<br>
<br>
Jeden z těch velkých jsem už nahradil novým s šestihrannou hlavou,
tak mi tu leží. Zkusil jsem ho tedy přiložit k jinému M8 a stoupání
se zdá být stejné.<br>
<br>
Průměr změřený šuplérou je 7,8 a M8 z železářství má nejblíž k dílku
7,76.<br>
<br>
Průměr té velké hlavy je 17,0, výška 6,5, hloubka díry 4,7, rozměr
díry je ale takový, že metrický 6 tam hrozně kvrdlá a palcový 6,3 je
už moc velký.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.05.2023 v 20:14 Dodo Racek
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAP5hgLjpzqZHQit3wC7DN=V6Jokim44kb5nf5Xb9BBEDjkNJPA@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">Len jedna vyryvacna otazka: Ste si isty, ze vsetky
tie skrutky na kolobezke su s metrickym zavitom?
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Pre ostatnych - najdite si v tabulkach a
porovnajte UNF10/32 a M5. </div>
<div dir="auto">Nie su zamenitelne. </div>
<div dir="auto">UNF 10/32 do M5 diery zaskrutkovat ide, pevnost
spoja voci M5/M5 nema</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">M5 skrutka do diery UNF10/32 zaskrutkovat ide
(tazsie), po 1-2 mesiacoch vyskrutkovat neide. (Cca 50%
skrutiek sa utrhne)</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">99% chlapov tie skrutky na stole od seba
nerozozna... </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Dodo</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">Dňa ne 21. 5. 2023, 19:28
Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napísal(a):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Tohle jsou
právě s hlavou bez límce, ale s průměrem 17, navíc délka je <br>
necelých 15. Mám jich na koloběžce asi 6 ks a poněkud se liší
tím, jak <br>
(ne)dobře do nich pasuje inbus. Takže bych si je koupil a
příležitostně, <br>
když nějakej vyšroubuju, ho nahradím novým.<br>
<br>
Zajímalo by mě, jak je to s tím utažením na správný moment.
Kažej el. <br>
šroubovák má nějaký nastavováto, většinou něco jako
1-2-3-4-5-vrták. Ale <br>
kolik Nm je jeden dílek?<br>
<br>
Je tam též 14 ks M4x11, též s půlkulatou hlavou, též větší než
je <br>
normální. A samozřejmě taky v nich různě (ne)sedí klíč. Ty
bych taky rád <br>
koupil.<br>
<br>
Jo a vždycky se trochu povolej, až tak že s nima jde otáčet
úplně lehce, <br>
ale nic dalšího se neděje. Původně byly zalepený. Rád bych
zalepení <br>
zopakoval, už jsem i koupil lepidlo na šrouby. Zaujalo mě, že
jsem <br>
vždycky a všude viděl šrouby zalepený něčím modrým, ale tohle
je bílý.<br>
<br>
A nakonec jsou tam ještě 4 ks M4x5, ty byly uvnitř a držely
baterku. <br>
Hlavní zajímavost je, že byly zašroubované v cca 1 mm plechu,
který je <br>
přelepený dalším plechem, tedy tam držely za poslední mm
závitu.<br>
<br>
Asi je plech i šrouby hodně pevný, protože baterka tam až do
pátku <br>
večer, kdy jsem ji vyměnil, pevně držela celých 2300 a něco km
jízdy, <br>
často max. rychlostí skrz šílený terén. Baterka jako taková je
udělaná <br>
velmi precizně, robustně a servisovatelně. Nikde žádný tavný
lepidlo, <br>
ani silikon. Teď jí nahradila nějaká Green Cell do e-kol,
pravý opak: <br>
Celej večer jsem ji dobejval ze silikonu. Ale zas dojede do
Břežan a <br>
zpět, celkem něco přes 40 km. Na ELI pořádali exkurze, tak to
hezky <br>
vyšlo jako test úplně nový baterky:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 21.05.2023 v 15:53 Aleš Procháska napsal(a):<br>
> To jsou šrouby s půlkulatou hlavou (button head) ISO
7380. Používám je docela často, hlavně na pohledové věci nebo
kde nemá hlava moc trčet do vzduchu. Existují i v provedení s
límcem (to bude asi ten průměr 17), jinak podle normy je pro
M8 průměr hlavy 13.7. Používám je raději ve verzi Torx (to
sice není přesně ISO 7380, ale prodejci je tak označují),
pokud je zrovna mají skladem. Běžně dělají pevnostní ve třídě
10.9 nebo nerez, jednou jsem je na jeden projekt sehnal i ve
třídě 12.9, to je ta nejvyšší jaká se dá normálně koupit.
Doporučuji spíš pozinkované než černé, ona má ta Zn vrstva i
určité kluzné vlastnosti a šroub nemusí být naolejovaný, když
se má pořádně utáhnout na maximální dovolený moment (což je
normální způsob použití pevnostních šroubů).<br>
><br>
> Aleš Procháska<br>
><br>
> -----Original Message-----<br>
> From: Hw-list <<a
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank"
rel="noreferrer" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>>
On Behalf Of Pavel Hudeček<br>
> Sent: Sunday, 21 May, 2023 13:35<br>
> To: HW-list <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
target="_blank" rel="noreferrer" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> Subject: mech: druhy šroubů<br>
><br>
> Dobrý den všem,<br>
><br>
> dejme tomu, že chci šroub M8x14 s půlkulatou hlavou o
průměru 17, s inbusem, hodně pevný a nejlépe černý.<br>
><br>
> Průměr hlavy ale skoro nikde neuvádějí. Když už ano, tak
je menší, nebo je to hlava s límcem. Ale ta mi zas přijde, že
má melčí otvor pro inbus.<br>
><br>
> Občas někde píšou nějakou pevnostní třídu, ale zas nemají
ten průměr halvy. Navíc jsem z těch tříd nějak zmatený.<br>
><br>
> Třeba TME má ke šroubům i datasheety, jenže jich zas
prodávají moc najednou. Našel jsem třeba M4x10 co bych se mi
líbily, ale min 200 a já potřebuju 20.<br>
><br>
> Díky za nějaké vysvětlení<br>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</body>
</html>