<div dir="ltr"><div>Nedávno jsem opravoval zámek dveří na své mazdě 2004. Neumřelo to na pájené spoje, ale rozpadla se tam malá pružinka. Žádný CAN do toho nevede. Zámek jsem koupil nový a musel ho trochu přizpůsobit, protože ten původní byl s dvojitým zamykáním, nový s jednoduchým a nepotkaly se piny v konektoru. Po přestřižení drátů a přepájení to chodí. Jeden konektor nebylo kam zapojit, funguje to i bez něj (asi to dvojité zamykání).</div><div><br></div><div>Ta mazda je přitom cca ze stejné doby jako dvojková oktávka, navíc trochu vyšší třída (prodejní cena tehdy od 850 tisíc nahoru, já jsem to samozřejmě koupil ojeté). Přitom je to udělané jednodušeji, bez CANu a čipů v kdečem. A v Japonsku.</div><div><br></div><div>P.K.</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">út 9. 5. 2023 v 20:58 odesílatel Miroslav Draxal <<a href="mailto:evik@volny.cz">evik@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div class="msg3679221386966124477"><div lang="CS"><div class="m_-8499109484333335853WordSection1"><p class="MsoNormal">Dobrý večer ve spolek.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">Dnes jsem se dostal k opravě řídící jednotky zadních dveří levých na mé oktávce 2. Rozhodil jsem tapecírung a odpojil konektor, vedoucí k řídící jednotce ve dveřích. Je součástí motoru na stahování okna. Připojil osciloskop na CAN a bylo vidět, že na sběrnici zprávy chodí. Takže jednotka konečná. Nestahovalo, nezamykalo, neposílalo info dveře otevřeny/zavřeny. Na HUD na přístrojovce stále zavřeno. Povolil jsem 3 šrouby motoru, vypadl z uchycení a kupodivu k elektronice snadný přístup po odchlípnutí 6 západek se to celé otevřelo. Vzebrubně jsem pod mikroskopem prohlédl desku, na pájení jsem nic neviděl. Jelikož věřím na cínovou smrt, tak jsem na všechny vývody pady vytlačil pájecí pastu a pájkou pin po pinu přepájel. Po sestavení a namontování zpět jednotka najela okamžitě. Takže se zdá, že opraveno a asi po 101 jsem se přesvědčil, že prostě pájení součástek po čase odchází.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="MsoNormal">Ale teď k zamyšlení.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">1/ se divím, že dají takhle možnost bastlíři se jednoduše dostat k desce, že jí něčím nezalili ve snaze znemožnit opravu.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">2/ zjištěni, že nefunguje jednotka došlo úplně náhodou, protože v zadu jezdí málokdy někdo. Prostě se to tvářilo jako že OK a zjistil jsem to vlastně ani nevím po jaké době tím, že jsem chtěl od řidiče stáhnout to zadní okno.. Nejhorší na tom je, že to ty dveře nechalo otevřené při zamknutém autu. Nenapsalo to na HUD nic, žádná kontrolka neříkala „dej si pozor“. Což je podle mě dost průser.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">3/ Ta jednotka má CAN I/O, 2x vstup z přepínače okno nahoru/dolu, 1x vstup z mikrospínače dveře zavřeny/otevřeny, 1x vstup z hallovy sondy, že se kroutí motor stahování oken, 1x výstup na motor odemkni/zamkni a to je asi vše. V té jednotce jsou 2x 44 pin procesory, 5x 8 pin (nezkoumal jsem co to je) a tuna smetí okolo. Vůbec nechápu, proč je to tak složité. Pak nemá být problém s nedostatkem čipů. Tohle přeci může řídit nejjednodušší 8bit a bude se totálně flákat.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="MsoNormal">Prostě jsem si musel postěžovat.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="MsoNormal">Příjemná večer Míra. <u></u><u></u></p></div></div>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></blockquote></div></div>