<div dir="ltr"><div>Nedávno jsem opravoval zámek dveřà na svĂ© mazdÄ› 2004. NeumĹ™elo to na pájenĂ© spoje, ale rozpadla se tam malá pruĹľinka. ŽádnĂ˝ CAN do toho nevede. Zámek jsem koupil novĂ˝ a musel ho trochu pĹ™izpĹŻsobit, protoĹľe ten pĹŻvodnĂ byl s dvojitĂ˝m zamykánĂm, novĂ˝ s jednoduchĂ˝m a nepotkaly se piny v konektoru. Po pĹ™estĹ™iĹľenĂ drátĹŻ a pĹ™epájenĂ to chodĂ. Jeden konektor nebylo kam zapojit, funguje to i bez nÄ›j (asi to dvojitĂ© zamykánĂ).</div><div><br></div><div>Ta mazda je pĹ™itom cca ze stejnĂ© doby jako dvojková oktávka, navĂc trochu vyššà tĹ™Ăda (prodejnĂ cena tehdy od 850 tisĂc nahoru, já jsem to samozĹ™ejmÄ› koupil ojetĂ©). PĹ™itom je to udÄ›lanĂ© jednodušeji, bez CANu a ÄŤipĹŻ v kdeÄŤem. A v Japonsku.</div><div><br></div><div>P.K.</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Ăşt 9. 5. 2023 v 20:58 odesĂlatel Miroslav Draxal <<a href="mailto:evik@volny.cz">evik@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div class="msg3679221386966124477"><div lang="CS"><div class="m_-8499109484333335853WordSection1"><p class="MsoNormal">DobrĂ˝ veÄŤer ve spolek.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">Dnes jsem se dostal k opravÄ› Ĺ™ĂdĂcĂ jednotky zadnĂch dveřà levĂ˝ch na mĂ© oktávce 2. Rozhodil jsem tapecĂrung a odpojil konektor, vedoucĂ k řĂdĂcĂ jednotce ve dveĹ™Ăch. Je součástĂ motoru na stahovánĂ okna. PĹ™ipojil osciloskop na CAN a bylo vidÄ›t, Ĺľe na sbÄ›rnici zprávy chodĂ. TakĹľe jednotka koneÄŤná. Nestahovalo, nezamykalo, neposĂlalo info dveĹ™e otevĹ™eny/zavĹ™eny. Na HUD na pĹ™Ăstrojovce stále zavĹ™eno. Povolil jsem 3 šrouby motoru, vypadl z uchycenĂ a kupodivu k elektronice snadnĂ˝ pĹ™Ăstup po odchlĂpnutĂ 6 západek se to celĂ© otevĹ™elo. VzebrubnÄ› jsem pod mikroskopem prohlĂ©dl desku, na pájenĂ jsem nic nevidÄ›l. JelikoĹľ věřĂm na cĂnovou smrt, tak jsem na všechny vĂ˝vody pady vytlaÄŤil pájecĂ pastu a pájkou pin po pinu pĹ™epájel. Po sestavenĂ a namontovánĂ zpÄ›t jednotka najela okamĹľitÄ›. TakĹľe se zdá, Ĺľe opraveno a asi po 101 jsem se pĹ™esvÄ›dÄŤil, Ĺľe prostÄ› pájenĂ součástek po ÄŤase odcházĂ.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="MsoNormal">Ale teÄŹ k zamyšlenĂ.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">1/ se divĂm, Ĺľe dajĂ takhle moĹľnost bastlĂĹ™i se jednoduše dostat k desce, Ĺľe jĂ něčĂm nezalili ve snaze znemoĹľnit opravu.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">2/ zjištÄ›ni, Ĺľe nefunguje jednotka došlo ĂşplnÄ› náhodou, protoĹľe v zadu jezdĂ málokdy nÄ›kdo. ProstÄ› se to tvářilo jako Ĺľe OK a zjistil jsem to vlastnÄ› ani nevĂm po jakĂ© dobÄ› tĂm, Ĺľe jsem chtÄ›l od Ĺ™idiÄŤe stáhnout to zadnĂ okno.. Nejhoršà na tom je, Ĺľe to ty dveĹ™e nechalo otevĹ™enĂ© pĹ™i zamknutĂ©m autu. Nenapsalo to na HUD nic, žádná kontrolka neĹ™Ăkala „dej si pozor“. CoĹľ je podle mÄ› dost prĹŻser.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal">3/ Ta jednotka má CAN I/O, 2x vstup z pĹ™epĂnaÄŤe okno nahoru/dolu, 1x vstup z mikrospĂnaÄŤe dveĹ™e zavĹ™eny/otevĹ™eny, 1x vstup z hallovy sondy, Ĺľe se kroutĂ motor stahovánĂ oken, 1x vĂ˝stup na motor odemkni/zamkni a to je asi vše. V tĂ© jednotce jsou 2x 44 pin procesory, 5x 8 pin (nezkoumal jsem co to je) a tuna smetĂ okolo. VĹŻbec nechápu, proÄŤ je to tak sloĹľitĂ©. Pak nemá bĂ˝t problĂ©m s nedostatkem ÄŤipĹŻ. Tohle pĹ™eci mĹŻĹľe Ĺ™Ădit nejjednoduššà 8bit a bude se totálnÄ› flákat.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="MsoNormal">ProstÄ› jsem si musel postěžovat.<u></u><u></u></p><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="MsoNormal">PĹ™Ăjemná veÄŤer MĂra. <u></u><u></u></p></div></div>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></blockquote></div></div>