<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <br>
    <div class="moz-signature">
      <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
      Dobrý den,
      <br>
      <br>
      Většinou se to nijak složitě hledat nemusí. Prostě v servisu
      spustí diagnostiku, a ty chyby ihned vyskáčou všechny. Ale
      diagnostika k ELM327 je nemusí umět načíst. Já jsem zkoušel
      několik diagnostik do mobilu, nejvíc toho ukázal Car Scanner
      (<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner">https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner</a>).
      Stejně ale nenašel všechno. Až originál diagnostika napsala, že je
      to čidlo v pravém zadním kole. <br>
      <br>
      S pozdravem,<br>
      <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
      <div id="quoteDIV"> </div>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 02.05.2023 v 16:57 Jiří Majzlík
      Nemeček napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:177e070c-16d6-0da8-6382-e8857c483e7a@centrum.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p>Byla to uni diagnostika s ELM327. Předtím ale bylo auto u
        "profíků" a ani ti jiný kód nenašli. Nevím ale, jak moc se jim
        chtělo hledat.<br>
      </p>
      <p>JMN<br>
      </p>
      <p><br>
      </p>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 02.05.2023 v 14:35 Aleš Filip
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:5b981741-9825-cd43-02af-cf4b3a8b80b4@khnet.info">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <br>
        <div class="moz-signature">
          <meta content="text/html; charset=UTF-8"
            http-equiv="Content-Type">
          Dobrý den, <br>
          <br>
          Byla to servisní diagnostika pro Mitsubishi, nebo nějaká
          univerzální?<br>
          Měl jsem také problém s Peugeotem. Univerzální diagnostika
          hlásila nějakou chybu U1213, ale to mohlo být asi 5 věcí.
          Originál Peugeot diagnostika napsala tu samou chybu, a ještě k
          tomu, že je vadné čidlo ABS na pravém zadním kole ;-)<br>
          <br>
          S pozdravem,<br>
          <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
          <div id="quoteDIV"> </div>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 01.05.2023 v 13:27 Jiří Majzlík
          Nemeček napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:8426f134-4ac2-a29d-cd60-253b8fcbe14d@centrum.cz">Dobré
          sváteční poledne, <br>
          <br>
          dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005.
          Startuje a jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s
          zakolísá, někdy až chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde
          normálně nastartovat a zase jede v pohodě. <br>
          <br>
          Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
          postupně prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.)
          klesá k normálnímu (750). Děje se to ale i při jízdě (se
          zahřátým motorem), možná častěji při řazení. <br>
          <br>
          Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main
          processor malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem
          četl spoustu diskuzí o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ
          samotné, kdy nějaký nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ
          jako vlastní chybu. Tak než se v ní začnu vrtat, rád bych
          vyloučil ostatní příčiny. Konektory, kabeláž, pojistky a relé
          jsem všemožně prohmatal, proměřil. <br>
          <br>
          V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do
          zapalovacích cívek ani do vstřikovačů - <a
            class="moz-txt-link-freetext"
            href="https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8"
            moz-do-not-send="true">https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8</a>
          (kolísání je kolem 0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí
          pořád, červená jsou pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň
          odpadá relé paliv. čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá
          (chviličku) řídit. <br>
          <br>
          Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na
          vačce, nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi
          nepodařilo dostat do stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval.
          Navíc ŘJ by měla poruchu jakéhokoli čidla sama celkem
          spolehlivě identifikovat. Samozřejmě ale chápu, že ten děj je
          krátký a může to být zamotané. <br>
          <br>
          Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního
          incidentu, kde: <br>
          <br>
          DTC: P0606 <br>
          Fuel system status: open loop due to insufficient engine
          temperature <br>
          engine coolant temperature: 83 °C <br>
          <br>
          calculated engine load: 83% <br>
          intake manifold absolute pressure: 82 kPa <br>
          engine RPM: 0 <br>
          timing advance: 61° <br>
          throttle position: 13% <br>
          <br>
          Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2
          na 3 (21 km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi
          sedí, ale přesto píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru.
          Přitom do closed loop se přepíná nejvýš do minuty po
          nastartování, hned jak je trochu stabilní signál z lambda
          sondy. <br>
          <br>
          Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě
          otáčky měl, bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň. <br>
          <br>
          Budu rád za jakékoli postřehy. <br>
          <br>
          JMN <br>
          <br>
          <br>
          <br>
          <br>
          _______________________________________________ <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
            moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
            href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-freetext"
            href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        <br>
        <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>