<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>Děkuji za tip. To čidlo má samostatný chybový kód a ŘJ by měla
bezpečně poznat, že se jedná o něj, ale kdo ví.</p>
<p>Signál z něho jsem měřil, ale nemaje osciloskop s pamětí, nemůžu
s jistotou tvrdit, jestli je OK. Možná už je na čase ten můj BM566
odsunout a pořídit něco aktuálnějšího.</p>
<p>Fakt je, že ta čidla jsou tam 2 (na klikovce a na vačkách), tak
je zkusíme prohodit, třeba se něco stane.</p>
<p>JMN<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 02.05.2023 v 9:47 Pavel Poucha
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAHGg1iA7_9FXDrqJ_0-Kh47cQwvf_VByxyYJyaAK_Z2ZLZ7a8w@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Zdravím,
<div><br>
</div>
<div>kamarád, který se diagnostikou kdysi zabýval, by doporučil
zkontrolovat snímač otáček - je to v podstatě ozubené kolo s
indukčním snímačem. Ale berte to jako výstřel naslepo.</div>
<div><br clear="all">
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature"
data-smartmail="gmail_signature">
<div dir="ltr">
<div>
<div dir="ltr">
<div>
<div dir="ltr">S pozdravem<br>
ing. Pavel Poucha<br>
jednatel<br>
<a href="mailto:pavel.poucha@papouch.com"
target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
Tel. +420 777 232 485<br>
<br>
Papouch s.r.o. - vývoj<br>
Papouch store s.r.o. - obchod</div>
<div>Papouch production s.r.o. - výroba</div>
<div>Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby</div>
<div dir="ltr"><br>
</div>
<div dir="ltr">Máte-li chuť, navštivte naše
stránky <a href="http://www.papouch.com/"
target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">po 1. 5. 2023 v 13:27
odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <<a
href="mailto:jirry@centrum.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">jirry@centrum.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Dobré
sváteční poledne,<br>
<br>
dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005.
Startuje a <br>
jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s zakolísá,
někdy až <br>
chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde normálně
nastartovat a zase <br>
jede v pohodě.<br>
<br>
Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
postupně <br>
prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá k
normálnímu <br>
(750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým motorem), možná
častěji <br>
při řazení.<br>
<br>
Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main
processor <br>
malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem četl
spoustu diskuzí <br>
o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ samotné, kdy nějaký <br>
nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ jako vlastní chybu.
Tak než se <br>
v ní začnu vrtat, rád bych vyloučil ostatní příčiny.
Konektory, kabeláž, <br>
pojistky a relé jsem všemožně prohmatal, proměřil.<br>
<br>
V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do
zapalovacích cívek <br>
ani do vstřikovačů - <a
href="https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8</a>
<br>
(kolísání je kolem 0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí
pořád, <br>
červená jsou pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň odpadá
relé paliv. <br>
čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá (chviličku) řídit.<br>
<br>
Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na
vačce, <br>
nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi nepodařilo
dostat do <br>
stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc ŘJ by měla poruchu
<br>
jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě identifikovat.
Samozřejmě ale <br>
chápu, že ten děj je krátký a může to být zamotané.<br>
<br>
Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního
incidentu, kde:<br>
<br>
DTC: P0606<br>
Fuel system status: open loop due to insufficient engine
temperature<br>
engine coolant temperature: 83 °C<br>
<br>
calculated engine load: 83%<br>
intake manifold absolute pressure: 82 kPa<br>
engine RPM: 0<br>
timing advance: 61°<br>
throttle position: 13%<br>
<br>
Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2
na 3 (21 <br>
km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí, ale
přesto <br>
píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do closed
loop se <br>
přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned jak je trochu
stabilní <br>
signál z lambda sondy.<br>
<br>
Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě
otáčky měl, <br>
bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň.<br>
<br>
Budu rád za jakékoli postřehy.<br>
<br>
JMN<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>