<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Děkuji za tip. To čidlo má samostatný chybový kód a ŘJ by měla
      bezpečně poznat, že se jedná o něj, ale kdo ví.</p>
    <p>Signál z něho jsem měřil, ale nemaje osciloskop s pamětí, nemůžu
      s jistotou tvrdit, jestli je OK. Možná už je na čase ten můj BM566
      odsunout a pořídit něco aktuálnějšího.</p>
    <p>Fakt je, že ta čidla jsou tam 2 (na klikovce a na vačkách), tak
      je zkusíme prohodit, třeba se něco stane.</p>
    <p>JMN<br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 02.05.2023 v 9:47 Pavel Poucha
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAHGg1iA7_9FXDrqJ_0-Kh47cQwvf_VByxyYJyaAK_Z2ZLZ7a8w@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">Zdravím,
        <div><br>
        </div>
        <div>kamarád, který se diagnostikou kdysi zabýval, by doporučil
          zkontrolovat snímač otáček - je to v podstatě ozubené kolo s
          indukčním snímačem. Ale berte to jako výstřel naslepo.</div>
        <div><br clear="all">
          <div>
            <div dir="ltr" class="gmail_signature"
              data-smartmail="gmail_signature">
              <div dir="ltr">
                <div>
                  <div dir="ltr">
                    <div>
                      <div dir="ltr">S pozdravem<br>
                        ing. Pavel Poucha<br>
                        jednatel<br>
                        <a href="mailto:pavel.poucha@papouch.com"
                          target="_blank" moz-do-not-send="true"
                          class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
                        Tel. +420 777 232 485<br>
                        <br>
                        Papouch s.r.o. - vývoj<br>
                        Papouch store s.r.o. - obchod</div>
                      <div>Papouch production s.r.o. - výroba</div>
                      <div>Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby</div>
                      <div dir="ltr"><br>
                      </div>
                      <div dir="ltr">Máte-li chuť, navštivte naše
                        stránky <a href="http://www.papouch.com/"
                          target="_blank" moz-do-not-send="true"
                          class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </div>
          </div>
          <br>
        </div>
      </div>
      <br>
      <div class="gmail_quote">
        <div dir="ltr" class="gmail_attr">po 1. 5. 2023 v 13:27
          odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <<a
            href="mailto:jirry@centrum.cz" moz-do-not-send="true"
            class="moz-txt-link-freetext">jirry@centrum.cz</a>>
          napsal:<br>
        </div>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
          0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Dobré
          sváteční poledne,<br>
          <br>
          dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005.
          Startuje a <br>
          jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s zakolísá,
          někdy až <br>
          chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde normálně
          nastartovat a zase <br>
          jede v pohodě.<br>
          <br>
          Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
          postupně <br>
          prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá k
          normálnímu <br>
          (750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým motorem), možná
          častěji <br>
          při řazení.<br>
          <br>
          Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main
          processor <br>
          malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem četl
          spoustu diskuzí <br>
          o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ samotné, kdy nějaký <br>
          nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ jako vlastní chybu.
          Tak než se <br>
          v ní začnu vrtat, rád bych vyloučil ostatní příčiny.
          Konektory, kabeláž, <br>
          pojistky a relé jsem všemožně prohmatal, proměřil.<br>
          <br>
          V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do
          zapalovacích cívek <br>
          ani do vstřikovačů - <a
            href="https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8"
            rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
            class="moz-txt-link-freetext">https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8</a>
          <br>
          (kolísání je kolem 0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí
          pořád, <br>
          červená jsou pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň odpadá
          relé paliv. <br>
          čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá (chviličku) řídit.<br>
          <br>
          Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na
          vačce, <br>
          nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi nepodařilo
          dostat do <br>
          stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc ŘJ by měla poruchu
          <br>
          jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě identifikovat.
          Samozřejmě ale <br>
          chápu, že ten děj je krátký a může to být zamotané.<br>
          <br>
          Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního
          incidentu, kde:<br>
          <br>
          DTC: P0606<br>
          Fuel system status: open loop due to insufficient engine
          temperature<br>
          engine coolant temperature: 83 °C<br>
          <br>
          calculated engine load: 83%<br>
          intake manifold absolute pressure: 82 kPa<br>
          engine RPM: 0<br>
          timing advance: 61°<br>
          throttle position: 13%<br>
          <br>
          Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2
          na 3 (21 <br>
          km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí, ale
          přesto <br>
          píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do closed
          loop se <br>
          přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned jak je trochu
          stabilní <br>
          signál z lambda sondy.<br>
          <br>
          Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě
          otáčky měl, <br>
          bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň.<br>
          <br>
          Budu rád za jakékoli postřehy.<br>
          <br>
          JMN<br>
          <br>
          <br>
          <br>
          <br>
          _______________________________________________<br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
          <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
            moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
            class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          <br>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>