<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
Dobrý den,
<br>
<br>
Byla to servisní diagnostika pro Mitsubishi, nebo nějaká
univerzální?<br>
Měl jsem také problém s Peugeotem. Univerzální diagnostika hlásila
nějakou chybu U1213, ale to mohlo být asi 5 věcí. Originál Peugeot
diagnostika napsala tu samou chybu, a ještě k tomu, že je vadné
čidlo ABS na pravém zadním kole ;-)<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.05.2023 v 13:27 Jiří Majzlík
Nemeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:8426f134-4ac2-a29d-cd60-253b8fcbe14d@centrum.cz">Dobré
sváteční poledne,
<br>
<br>
dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005. Startuje
a jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s zakolísá,
někdy až chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde normálně
nastartovat a zase jede v pohodě.
<br>
<br>
Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
postupně prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá k
normálnímu (750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým
motorem), možná častěji při řazení.
<br>
<br>
Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main processor
malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem četl spoustu
diskuzí o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ samotné, kdy
nějaký nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ jako vlastní
chybu. Tak než se v ní začnu vrtat, rád bych vyloučil ostatní
příčiny. Konektory, kabeláž, pojistky a relé jsem všemožně
prohmatal, proměřil.
<br>
<br>
V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do zapalovacích
cívek ani do vstřikovačů -
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8">https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8</a> (kolísání je kolem
0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí pořád, červená jsou
pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň odpadá relé paliv.
čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá (chviličku) řídit.
<br>
<br>
Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na
vačce, nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi
nepodařilo dostat do stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc
ŘJ by měla poruchu jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě
identifikovat. Samozřejmě ale chápu, že ten děj je krátký a může
to být zamotané.
<br>
<br>
Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního
incidentu, kde:
<br>
<br>
DTC: P0606
<br>
Fuel system status: open loop due to insufficient engine
temperature
<br>
engine coolant temperature: 83 °C
<br>
<br>
calculated engine load: 83%
<br>
intake manifold absolute pressure: 82 kPa
<br>
engine RPM: 0
<br>
timing advance: 61°
<br>
throttle position: 13%
<br>
<br>
Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2 na 3
(21 km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí, ale
přesto píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do closed
loop se přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned jak je
trochu stabilní signál z lambda sondy.
<br>
<br>
Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě otáčky
měl, bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň.
<br>
<br>
Budu rád za jakékoli postřehy.
<br>
<br>
JMN
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>