<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Zatím vlastně ani nevím, jak je tam ta baterka přidělaná. Jestli je
něčím přilepená ke stropu, nebo má v sobě nějaký montážní věci a za
ty je přišroubovaná? Jak to bývá obvykle?<br>
<br>
Teoreticky bych moh celou koloběžku naskenovat CT robotem, ale
obávám se, že když při jeho vývoji nastávaly situace, že si ozářil
drivery k motorům a ty vyhořely, že by totéž mohlo nastat s BMS v
baterce, ale navíc s plamennými efekty ohrožujícími robota:-)<br>
Mohl bych zkusit back scattering, jestli najdu šroubky pod kobercem
a použít nízkou energii, aby to neprosvítilo dovnitř. Jenže to je
zas pomalý, takže i s přípravou je to akce na celej den...<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 02.04.2023 v 8:37 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRN3CecozRzi3qg53075WMKsidCO3Od0SU3nz-6VqnN==w@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
K tomu rozebrání - většinou stačí roztříhat tu vrchní smršťovačku,
k vývodů jednotlivých článků už je pak přístup. Jako nová
smršťovačka jde někdy použít tělo od PET flašky. <br>
<br>
sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div> Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku
2,něco, tak BMS baterku odpojí, zhasne displej a konec
jízdy:-)<br>
<br>
Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytují tak by se skutečně
hodil aktivní balancer, co bude slabé články obcházet.<br>
<br>
Koukal jsem po součástkách, kdyby proud měl bejt do 10-20 A.
Cívku bych rozdělil na 2-4 menší, aby výška a šířka zapadla do
prostoru pod dvěma články 18650, stejně i 2 shottkyny. Horší
bude tamtéž dostat 2 ks DPAK MOSFETů, ty se budou muset
připilovat:-) Ve finále by to teda zvedlo tloušťku packu o
tloušťku DPS.<br>
<br>
Ale to rozebírání packu mě všeobecně děsí:-)<br>
Když si představím, co zbyde po 5 km lesem z makového hřebenu
v košíku, tak je skoro zázrak, že ještě pořád všechno správně
funguje, i po dnes dosažených 1800 km, z čehož je tak 20 %
lesem, 30 % po kostkách a 10 % šílených cest, kde odpružení
naráží na dorazy.<br>
Takže po rozebrání batterypacku by začala bejt poněkud víc
aktuální požární bezpečnost skladování koloběžky, jak jsem o
tom psal koncem léta:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div>Dne 01.04.2023 v 21:28 Jan Kuba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"> Tak nepředpokládejte, měřte... A
nejlépe zatížené. Ty rozdíly tam byly u baterky staré 2 roky
mnohem větší:
<div>3,65-3,67-3,34-3,67-2,36-3,86-<wbr>3,89-3,65-3,66-3,68
zátěž 4A<br>
<div><br>
</div>
<div>Ten nejslabší článek může mít po čase i větší vnitřní
odpor. Jeho horší kapacita (a menší napětí) se projeví
jen při větší zátěži.</div>
<div><br>
</div>
<div>Po nabití , odpojeno měřeno po 24 hodinách bez
zátěže:</div>
<div>4,15-4,17-4,13-4,17-4,12-4,18-<wbr>4,19-4,14-4,16-4,17<br>
<br>
sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mě
by zajímalo, jak se dosáhne toho řádového prodloužení
životnosti. Teď jsem třeba ujel 13 km, apka ukazuje 50
% baterky. Dal jsem nabíjet. Předpokládám tedy, že při
5% rozdílu se část článků se vybila na třeba 47 a část
na 53 %. To přeci není nijak význaný rozdíl.<br>
<br>
Ale je zajímavé, že mě včera vyšla jako vhodná
indukčnost 1 µH a tady odkazovanému Číňanovi taky:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 01.04.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Vydrží mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1%
odběru. Ony ty aku mají rozptyl kapacit kolem 5%,
velká zátěž taky není pořád, takže vydrží ne jen o
rok, ale řádově déle.<br>
<br>
Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno
jestli do cívek nebo do kondů, to ale taky funguje,
je to levný, malý, ale balancování trvá tak o 2 řády
dýl (mimochodem - používám to taky, je to levný a dá
se to dát všude, co je zapnutý je občas)<br>
<a
href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000467536147.html</a><br>
<a
href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4001340590317.html</a><br>
<br>
ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude
lepší ten s toroidem nebo supercapem, toroid už jsem
sem dával tak supercap, ale ty hodně lezou do peněz<br>
<a
href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000841655633.html</a><br>
<a
href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/33036949073.html</a><br>
<br>
<br>
Jan Kuba napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Slaboučký článek pak slouží jako propojka. Kdyby
se to balancovalo i při tom odběru tak podle mě ta
baterie vydrží mnohem déle. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>