<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Zatím vlastně ani nevím, jak je tam ta baterka přidělaná. Jestli je
    něčím přilepená ke stropu, nebo má v sobě nějaký montážní věci a za
    ty je přišroubovaná? Jak to bývá obvykle?<br>
    <br>
    Teoreticky bych moh celou koloběžku naskenovat CT robotem, ale
    obávám se, že když při jeho vývoji nastávaly situace, že si ozářil
    drivery k motorům a ty vyhořely, že by totéž mohlo nastat s BMS v
    baterce, ale navíc s plamennými efekty ohrožujícími robota:-)<br>
    Mohl bych zkusit back scattering, jestli najdu šroubky pod kobercem
    a použít nízkou energii, aby to neprosvítilo dovnitř. Jenže to je
    zas pomalý, takže i s přípravou je to akce na celej den...<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 02.04.2023 v 8:37 Jan Kuba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRN3CecozRzi3qg53075WMKsidCO3Od0SU3nz-6VqnN==w@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      K tomu rozebrání - většinou stačí roztříhat tu vrchní smršťovačku,
      k vývodů jednotlivých článků už je pak přístup. Jako nová
      smršťovačka jde někdy použít tělo od PET flašky. <br>
      <br>
      sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a
        href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
        class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
      napsal(a):<br>
      <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
        .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
        <div> Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku
          2,něco, tak BMS baterku odpojí, zhasne displej a konec
          jízdy:-)<br>
          <br>
          Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytují tak by se skutečně
          hodil aktivní balancer, co bude slabé články obcházet.<br>
          <br>
          Koukal jsem po součástkách, kdyby proud měl bejt do 10-20 A.
          Cívku bych rozdělil na 2-4 menší, aby výška a šířka zapadla do
          prostoru pod dvěma články 18650, stejně i 2 shottkyny. Horší
          bude tamtéž dostat 2 ks DPAK MOSFETů, ty se budou muset
          připilovat:-) Ve finále by to teda zvedlo tloušťku packu o
          tloušťku DPS.<br>
          <br>
          Ale to rozebírání packu mě všeobecně děsí:-)<br>
          Když si představím, co zbyde po 5 km lesem z makového hřebenu
          v košíku, tak je skoro zázrak, že ještě pořád všechno správně
          funguje, i po dnes dosažených 1800 km, z čehož je tak 20 %
          lesem, 30 % po kostkách a 10 % šílených cest, kde odpružení
          naráží na dorazy.<br>
          Takže po rozebrání batterypacku by začala bejt poněkud víc
          aktuální požární bezpečnost skladování koloběžky, jak jsem o
          tom psal koncem léta:-)<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div>Dne 01.04.2023 v 21:28 Jan Kuba napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"> Tak nepředpokládejte, měřte... A
            nejlépe zatížené. Ty rozdíly tam byly u baterky staré 2 roky
            mnohem větší:
            <div>3,65-3,67-3,34-3,67-2,36-3,86-<wbr>3,89-3,65-3,66-3,68
              zátěž 4A<br>
              <div><br>
              </div>
              <div>Ten nejslabší článek může mít po čase i větší vnitřní
                odpor. Jeho horší kapacita (a menší napětí) se projeví
                jen při větší zátěži.</div>
              <div><br>
              </div>
              <div>Po nabití  , odpojeno měřeno po 24 hodinách bez
                zátěže:</div>
              <div>4,15-4,17-4,13-4,17-4,12-4,18-<wbr>4,19-4,14-4,16-4,17<br>
                <br>
                sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a
                  href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank"
                  moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
                napsal(a):<br>
                <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                  .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mě
                  by zajímalo, jak se dosáhne toho řádového prodloužení
                  životnosti. Teď jsem třeba ujel 13 km, apka ukazuje 50
                  % baterky. Dal jsem nabíjet. Předpokládám tedy, že při
                  5% rozdílu se část článků se vybila na třeba 47 a část
                  na 53 %. To přeci není nijak význaný rozdíl.<br>
                  <br>
                  Ale je zajímavé, že mě včera vyšla jako vhodná
                  indukčnost 1 µH a tady odkazovanému Číňanovi taky:-)<br>
                  <br>
                  PH<br>
                  <br>
                  Dne 01.04.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):<br>
                  <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                    .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                    Vydrží mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1%
                    odběru. Ony ty aku mají rozptyl kapacit kolem 5%,
                    velká zátěž taky není pořád, takže vydrží ne jen o
                    rok, ale řádově déle.<br>
                    <br>
                    Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno
                    jestli do cívek nebo do kondů, to ale taky funguje,
                    je to levný, malý, ale balancování trvá tak o 2 řády
                    dýl (mimochodem - používám to taky, je to levný a dá
                    se to dát všude, co je zapnutý je občas)<br>
                    <a
                      href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html"
                      target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000467536147.html</a><br>
                    <a
                      href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html"
                      target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4001340590317.html</a><br>
                    <br>
                    ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude
                    lepší ten s toroidem nebo supercapem, toroid už jsem
                    sem dával tak supercap, ale ty hodně lezou do peněz<br>
                    <a
                      href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html"
                      target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000841655633.html</a><br>
                    <a
                      href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html"
                      target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/33036949073.html</a><br>
                    <br>
                    <br>
                    Jan Kuba napsal(a):<br>
                    <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                      .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                      Slaboučký článek pak slouží jako propojka.  Kdyby
                      se to balancovalo i při tom odběru tak podle mě ta
                      baterie vydrží mnohem déle. <br>
                    </blockquote>
                  </blockquote>
                </blockquote>
              </div>
            </div>
          </blockquote>
        </div>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>