<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Tak to je taky novinka. Obvykle jsem v DS u BMS švábů viděl i
    připojení dvou MOSFETů přesně na to, aby se ošetřilo přebíjení,
    podvybití a nadproud. A BMS v mojí koloběžce odpojí výstupní dráty
    při připojení nabíjení a pak zas odpojí nabíjení a zapne výstup,
    když je nabito. Ale možná je to trapně udělaný separátně a to
    zapínání/vypínání dělá ochrannej modul jen podle celkovýho U?<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 02.04.2023 v 8:34 Jan Kuba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRMhyXQa4MpKhjkwv8FZ-vdK-oPi54dWvdQ6Pznp0QWc2Q@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      V podstatě odpojí, ale ne BMS, kde na to není žádný výkonový
      prvek. Většinou se to hlídá elektronikou až za baterkou ( u
      regulátoru atd.) nějaké celkové napětí. To když je pod nějakou
      hodnotou, která odpovídá např. 2,8V/článek. Ale ten pokles u
      rozbalancované bat. udělá jeden článek a pak se to celkově jeví
      jako ztráta kapacity. Viz. to moje měření 2 roky staré baterie z
      hoveboardu. 
      <div><br>
        sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a
          href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
          class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
        napsal(a):<br>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
          <div> Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku
            2,něco, tak BMS baterku odpojí, zhasne displej a konec
            jízdy:-)<br>
            <br>
            Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytují tak by se
            skutečně hodil aktivní balancer, co bude slabé články
            obcházet.<br>
            <br>
            Koukal jsem po součástkách, kdyby proud měl bejt do 10-20 A.
            Cívku bych rozdělil na 2-4 menší, aby výška a šířka zapadla
            do prostoru pod dvěma články 18650, stejně i 2 shottkyny.
            Horší bude tamtéž dostat 2 ks DPAK MOSFETů, ty se budou
            muset připilovat:-) Ve finále by to teda zvedlo tloušťku
            packu o tloušťku DPS.<br>
            <br>
            Ale to rozebírání packu mě všeobecně děsí:-)<br>
            Když si představím, co zbyde po 5 km lesem z makového
            hřebenu v košíku, tak je skoro zázrak, že ještě pořád
            všechno správně funguje, i po dnes dosažených 1800 km, z
            čehož je tak 20 % lesem, 30 % po kostkách a 10 % šílených
            cest, kde odpružení naráží na dorazy.<br>
            Takže po rozebrání batterypacku by začala bejt poněkud víc
            aktuální požární bezpečnost skladování koloběžky, jak jsem o
            tom psal koncem léta:-)<br>
            <br>
            PH<br>
            <br>
            <div>Dne 01.04.2023 v 21:28 Jan Kuba napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"> Tak nepředpokládejte, měřte... A
              nejlépe zatížené. Ty rozdíly tam byly u baterky staré 2
              roky mnohem větší:
              <div>3,65-3,67-3,34-3,67-2,36-3,86-<wbr>3,89-3,65-3,66-3,68
                zátěž 4A<br>
                <div><br>
                </div>
                <div>Ten nejslabší článek může mít po čase i větší
                  vnitřní odpor. Jeho horší kapacita (a menší napětí) se
                  projeví jen při větší zátěži.</div>
                <div><br>
                </div>
                <div>Po nabití  , odpojeno měřeno po 24 hodinách bez
                  zátěže:</div>
                <div>4,15-4,17-4,13-4,17-4,12-4,18-<wbr>4,19-4,14-4,16-4,17<br>
                  <br>
                  sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a
                    href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank"
                    moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
                  napsal(a):<br>
                  <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                    .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mě
                    by zajímalo, jak se dosáhne toho řádového
                    prodloužení životnosti. Teď jsem třeba ujel 13 km,
                    apka ukazuje 50 % baterky. Dal jsem nabíjet.
                    Předpokládám tedy, že při 5% rozdílu se část článků
                    se vybila na třeba 47 a část na 53 %. To přeci není
                    nijak význaný rozdíl.<br>
                    <br>
                    Ale je zajímavé, že mě včera vyšla jako vhodná
                    indukčnost 1 µH a tady odkazovanému Číňanovi taky:-)<br>
                    <br>
                    PH<br>
                    <br>
                    Dne 01.04.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):<br>
                    <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                      .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                      Vydrží mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1%
                      odběru. Ony ty aku mají rozptyl kapacit kolem 5%,
                      velká zátěž taky není pořád, takže vydrží ne jen o
                      rok, ale řádově déle.<br>
                      <br>
                      Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno
                      jestli do cívek nebo do kondů, to ale taky
                      funguje, je to levný, malý, ale balancování trvá
                      tak o 2 řády dýl (mimochodem - používám to taky,
                      je to levný a dá se to dát všude, co je zapnutý je
                      občas)<br>
                      <a
                        href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000467536147.html</a><br>
                      <a
                        href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4001340590317.html</a><br>
                      <br>
                      ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude
                      lepší ten s toroidem nebo supercapem, toroid už
                      jsem sem dával tak supercap, ale ty hodně lezou do
                      peněz<br>
                      <a
                        href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000841655633.html</a><br>
                      <a
                        href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/33036949073.html</a><br>
                      <br>
                      <br>
                      Jan Kuba napsal(a):<br>
                      <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0
                        0 .8ex;border-left:1px #ccc
                        solid;padding-left:1ex"> Slaboučký článek pak
                        slouží jako propojka.  Kdyby se to balancovalo i
                        při tom odběru tak podle mě ta baterie vydrží
                        mnohem déle. <br>
                      </blockquote>
                    </blockquote>
                  </blockquote>
                </div>
              </div>
            </blockquote>
          </div>
        </blockquote>
      </div>
    </blockquote>
  </body>
</html>