V podstatě odpojí, ale ne BMS, kde na to není žádný výkonový prvek. Většinou se to hlídá elektronikou až za baterkou ( u regulátoru atd.) nějaké celkové napětí. To když je pod nějakou hodnotou, která odpovídá např. 2,8V/článek. Ale ten pokles u rozbalancované bat. udělá jeden článek a pak se to celkově jeví jako ztráta kapacity. Viz. to moje měření 2 roky staré baterie z hoveboardu. <div><br>sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku 2,něco, tak BMS
baterku odpojí, zhasne displej a konec jízdy:-)<br>
<br>
Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytují tak by se skutečně hodil
aktivní balancer, co bude slabé články obcházet.<br>
<br>
Koukal jsem po součástkách, kdyby proud měl bejt do 10-20 A. Cívku
bych rozdělil na 2-4 menší, aby výška a šířka zapadla do prostoru
pod dvěma články 18650, stejně i 2 shottkyny. Horší bude tamtéž
dostat 2 ks DPAK MOSFETů, ty se budou muset připilovat:-) Ve finále
by to teda zvedlo tloušťku packu o tloušťku DPS.<br>
<br>
Ale to rozebírání packu mě všeobecně děsí:-)<br>
Když si představím, co zbyde po 5 km lesem z makového hřebenu v
košíku, tak je skoro zázrak, že ještě pořád všechno správně funguje,
i po dnes dosažených 1800 km, z čehož je tak 20 % lesem, 30 % po
kostkách a 10 % šílených cest, kde odpružení naráží na dorazy.<br>
Takže po rozebrání batterypacku by začala bejt poněkud víc aktuální
požární bezpečnost skladování koloběžky, jak jsem o tom psal koncem
léta:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div>Dne 01.04.2023 v 21:28 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
Tak nepředpokládejte, měřte... A nejlépe zatížené. Ty rozdíly tam
byly u baterky staré 2 roky mnohem větší:
<div>3,65-3,67-3,34-3,67-2,36-3,86-<wbr>3,89-3,65-3,66-3,68 zátěž 4A<br>
<div><br>
</div>
<div>Ten nejslabší článek může mít po čase i větší vnitřní
odpor. Jeho horší kapacita (a menší napětí) se projeví jen při
větší zátěži.</div>
<div><br>
</div>
<div>Po nabití , odpojeno měřeno po 24 hodinách bez zátěže:</div>
<div>4,15-4,17-4,13-4,17-4,12-4,18-<wbr>4,19-4,14-4,16-4,17<br>
<br>
sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mě by
zajímalo, jak se dosáhne toho řádového prodloužení
životnosti. Teď jsem třeba ujel 13 km, apka ukazuje 50 %
baterky. Dal jsem nabíjet. Předpokládám tedy, že při 5%
rozdílu se část článků se vybila na třeba 47 a část na 53 %.
To přeci není nijak význaný rozdíl.<br>
<br>
Ale je zajímavé, že mě včera vyšla jako vhodná indukčnost 1
µH a tady odkazovanému Číňanovi taky:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 01.04.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Vydrží mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1% odběru.
Ony ty aku mají rozptyl kapacit kolem 5%, velká zátěž taky
není pořád, takže vydrží ne jen o rok, ale řádově déle.<br>
<br>
Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno jestli
do cívek nebo do kondů, to ale taky funguje, je to levný,
malý, ale balancování trvá tak o 2 řády dýl (mimochodem -
používám to taky, je to levný a dá se to dát všude, co je
zapnutý je občas)<br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000467536147.html</a><br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4001340590317.html</a><br>
<br>
ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude lepší
ten s toroidem nebo supercapem, toroid už jsem sem dával
tak supercap, ale ty hodně lezou do peněz<br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000841655633.html</a><br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/33036949073.html</a><br>
<br>
<br>
Jan Kuba napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Slaboučký článek pak slouží jako propojka. Kdyby se to
balancovalo i při tom odběru tak podle mě ta baterie
vydrží mnohem déle. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote></div>