V podstatě odpojí, ale ne BMS, kde na to není žádný výkonový prvek. Většinou se to hlídá elektronikou až za baterkou ( u regulátoru atd.) nějaké celkové napětí. To když je pod nějakou hodnotou, která odpovídá např. 2,8V/článek. Ale ten pokles u rozbalancované bat. udělá jeden článek a pak se to celkově jeví jako ztráta kapacity. Viz. to moje měření 2 roky staré baterie z hoveboardu. <div><br>sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div>
    Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku 2,něco, tak BMS
    baterku odpojí, zhasne displej a konec jízdy:-)<br>
    <br>
    Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytují tak by se skutečně hodil
    aktivní balancer, co bude slabé články obcházet.<br>
    <br>
    Koukal jsem po součástkách, kdyby proud měl bejt do 10-20 A. Cívku
    bych rozdělil na 2-4 menší, aby výška a šířka zapadla do prostoru
    pod dvěma články 18650, stejně i 2 shottkyny. Horší bude tamtéž
    dostat 2 ks DPAK MOSFETů, ty se budou muset připilovat:-) Ve finále
    by to teda zvedlo tloušťku packu o tloušťku DPS.<br>
    <br>
    Ale to rozebírání packu mě všeobecně děsí:-)<br>
    Když si představím, co zbyde po 5 km lesem z makového hřebenu v
    košíku, tak je skoro zázrak, že ještě pořád všechno správně funguje,
    i po dnes dosažených 1800 km, z čehož je tak 20 % lesem, 30 % po
    kostkách a 10 % šílených cest, kde odpružení naráží na dorazy.<br>
    Takže po rozebrání batterypacku by začala bejt poněkud víc aktuální
    požární bezpečnost skladování koloběžky, jak jsem o tom psal koncem
    léta:-)<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div>Dne 01.04.2023 v 21:28 Jan Kuba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">
      
      Tak nepředpokládejte, měřte... A nejlépe zatížené. Ty rozdíly tam
      byly u baterky staré 2 roky mnohem větší:
      <div>3,65-3,67-3,34-3,67-2,36-3,86-<wbr>3,89-3,65-3,66-3,68 zátěž 4A<br>
        <div><br>
        </div>
        <div>Ten nejslabší článek může mít po čase i větší vnitřní
          odpor. Jeho horší kapacita (a menší napětí) se projeví jen při
          větší zátěži.</div>
        <div><br>
        </div>
        <div>Po nabití  , odpojeno měřeno po 24 hodinách bez zátěže:</div>
        <div>4,15-4,17-4,13-4,17-4,12-4,18-<wbr>4,19-4,14-4,16-4,17<br>
          <br>
          sobota 1. dubna 2023 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank">edizon@seznam.cz</a>>
          napsal(a):<br>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mě by
            zajímalo, jak se dosáhne toho řádového prodloužení
            životnosti. Teď jsem třeba ujel 13 km, apka ukazuje 50 %
            baterky. Dal jsem nabíjet. Předpokládám tedy, že při 5%
            rozdílu se část článků se vybila na třeba 47 a část na 53 %.
            To přeci není nijak význaný rozdíl.<br>
            <br>
            Ale je zajímavé, že mě včera vyšla jako vhodná indukčnost 1
            µH a tady odkazovanému Číňanovi taky:-)<br>
            <br>
            PH<br>
            <br>
            Dne 01.04.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):<br>
            <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
              Vydrží mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1% odběru.
              Ony ty aku mají rozptyl kapacit kolem 5%, velká zátěž taky
              není pořád, takže vydrží ne jen o rok, ale řádově déle.<br>
              <br>
              Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno jestli
              do cívek nebo do kondů, to ale taky funguje, je to levný,
              malý, ale balancování trvá tak o 2 řády dýl (mimochodem -
              používám to taky, je to levný a dá se to dát všude, co je
              zapnutý je občas)<br>
              <a href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000467536147.html</a><br>
              <a href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4001340590317.html</a><br>
              <br>
              ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude lepší
              ten s toroidem nebo supercapem, toroid už jsem sem dával
              tak supercap, ale ty hodně lezou do peněz<br>
              <a href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000841655633.html</a><br>
              <a href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/33036949073.html</a><br>
              <br>
              <br>
              Jan Kuba napsal(a):<br>
              <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                Slaboučký článek pak slouží jako propojka.  Kdyby se to
                balancovalo i při tom odběru tak podle mě ta baterie
                vydrží mnohem déle. <br>
              </blockquote>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
  </div>

</blockquote></div>