K tomu rozebránĂ - vÄ›tšinou staÄŤĂ roztĹ™Ăhat tu vrchnĂ smršťovaÄŤku, k vĂ˝vodĹŻ jednotlivĂ˝ch ÄŤlánkĹŻ uĹľ je pak pĹ™Ăstup. Jako nová smršťovaÄŤka jde nÄ›kdy pouĹľĂt tÄ›lo od PET flašky. <br><br>sobota 1. dubna 2023 Pavel HudeÄŤek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku 2,něco, tak BMS
baterku odpojĂ, zhasne displej a konec jĂzdy:-)<br>
<br>
Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytujà tak by se skutečně hodil
aktivnà balancer, co bude slabé články obcházet.<br>
<br>
Koukal jsem po součástkách, kdyby proud mÄ›l bejt do 10-20 A. CĂvku
bych rozdÄ›lil na 2-4 menšĂ, aby výška a šĂĹ™ka zapadla do prostoru
pod dvěma články 18650, stejně i 2 shottkyny. Horšà bude tamtéž
dostat 2 ks DPAK MOSFETů, ty se budou muset připilovat:-) Ve finále
by to teda zvedlo tloušťku packu o tloušťku DPS.<br>
<br>
Ale to rozebĂránĂ packu mÄ› všeobecnÄ› dÄ›sĂ:-)<br>
KdyĹľ si pĹ™edstavĂm, co zbyde po 5 km lesem z makovĂ©ho hĹ™ebenu v
košĂku, tak je skoro zázrak, Ĺľe ještÄ› pořád všechno správnÄ› funguje,
i po dnes dosažených 1800 km, z čehož je tak 20 % lesem, 30 % po
kostkách a 10 % šĂlenĂ˝ch cest, kde odpruĹľenĂ narážà na dorazy.<br>
TakĹľe po rozebránĂ batterypacku by zaÄŤala bejt ponÄ›kud vĂc aktuálnĂ
požárnà bezpečnost skladovánà koloběžky, jak jsem o tom psal koncem
léta:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div>Dne 01.04.2023 v 21:28 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
Tak nepĹ™edpokládejte, měřte... A nejlĂ©pe zatĂĹľenĂ©. Ty rozdĂly tam
byly u baterky starĂ© 2 roky mnohem vÄ›tšĂ:
<div>3,65-3,67-3,34-3,67-2,36-3,86-<wbr>3,89-3,65-3,66-3,68 zátěž 4A<br>
<div><br>
</div>
<div>Ten nejslabšà článek mĹŻĹľe mĂt po ÄŤase i vÄ›tšà vnitĹ™nĂ
odpor. Jeho horšà kapacita (a menšà napÄ›tĂ) se projevĂ jen pĹ™i
většà zátěži.</div>
<div><br>
</div>
<div>Po nabitĂ , odpojeno měřeno po 24 hodinách bez zátěže:</div>
<div>4,15-4,17-4,13-4,17-4,12-4,18-<wbr>4,19-4,14-4,16-4,17<br>
<br>
sobota 1. dubna 2023 Pavel HudeÄŤek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">MÄ› by
zajĂmalo, jak se dosáhne toho řádovĂ©ho prodlouĹľenĂ
životnosti. Teď jsem třeba ujel 13 km, apka ukazuje 50 %
baterky. Dal jsem nabĂjet. PĹ™edpokládám tedy, Ĺľe pĹ™i 5%
rozdĂlu se část ÄŤlánkĹŻ se vybila na tĹ™eba 47 a část na 53 %.
To pĹ™eci nenĂ nijak vĂ˝znanĂ˝ rozdĂl.<br>
<br>
Ale je zajĂmavĂ©, Ĺľe mÄ› vÄŤera vyšla jako vhodná indukÄŤnost 1
µH a tady odkazovanĂ©mu ÄŚĂĹanovi taky:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 01.04.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Vydržà mnohem déle, ikdyž balancovacà proud je 1% odběru.
Ony ty aku majà rozptyl kapacit kolem 5%, velká zátěž taky
nenà pořád, takže vydržà ne jen o rok, ale řádově déle.<br>
<br>
Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno jestli
do cĂvek nebo do kondĹŻ, to ale taky funguje, je to levnĂ˝,
malý, ale balancovánà trvá tak o 2 řády dýl (mimochodem -
pouĹľĂvám to taky, je to levnĂ˝ a dá se to dát všude, co je
zapnutĂ˝ je obÄŤas)<br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000467536147.html</a><br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4001340590317.html</a><br>
<br>
ale co má velkou zátěž, nebo jede ÄŤasto, tak bude lepšĂ
ten s toroidem nebo supercapem, toroid už jsem sem dával
tak supercap, ale ty hodně lezou do peněz<br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/4000841655633.html</a><br>
<a href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html" target="_blank">https://www.aliexpress.com/ite<wbr>m/33036949073.html</a><br>
<br>
<br>
Jan Kuba napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Slaboučký článek pak sloužà jako propojka. Kdyby se to
balancovalo i při tom odběru tak podle mě ta baterie
vydržà mnohem déle. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>