<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Ztrácí se tam výkon dU*I. Ale prpotože dU je vůči celému U malé, i
ztráta z toho plynoucí je procentuelně malá. Jen při prvním zapnutí,
kdyby byla baterie rozhozená, budou ztráty chvíli vyšší, pak už bude
balancer držet blízkost těch napětí.<br>
<br>
A s trafem v té triviální vrrzi je to to samé, jen přes trafo.
Jedině když se opravdu bude transferu účastnit indukčnost, tedy
kdyby to bylo udělané třeba jako flybacky, nebo SEPICy, můžou se
ztráty z dU eliminovat.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.03.2023 v 8:23 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:e9f816ab-388b-29de-5a39-d600658a3539@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Souhlas a už jsem ji objednal. A děkuji V8m
i AZE.</font></p>
<p><font face="Arial">K druhé části Vaší odpovědi: Pokud tam ale
nebude indukčnost, tak jak to může efektivně fungovat? Pokud
připojím kond nabitý na větší napětí, než má článek,
pochopitelně se do něj vybije a napětí se srovnají. Proud bude
roven rozdílu napětí / odpor všeho, co je v cestě. Jenže na
tom odporu se výkon rozdíl napětí * proud přemění na teplo.
Nebo se mýlím?</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.3.2023 v 3:10 Jaroslav Lukeš
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f9b68c10-d069-6103-0f3e-ad6bcfa4cc19@wo.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Vaše idea je zcela správná, ale
proč se s tím prcat, když se to dělá. Očekávejte ale co se
týče rozdílů napětí a tekoucích proudů platný ohmův zákon...<br>
<br>
Nicnémě ničemu nebrání tam těchto krabiček paralelně nasyslit
víc a paralelně i ke stávajícímu.<br>
<br>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.aliexpress.com/item/1005003132170432.html"
moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/1005003132170432.html</a><br>
<br>
Další varianta je se supercapem, kdy se místo přelévání náboje
do cívky použije supercap nebo baterie kondů. Na baterii kondů
se podle obrázků nemůžete spolehnout, protože se na to dělá
párnohový šváb a pak z tohho je obyčejná kýblová brigáda.<br>
<br>
Uvědomil jsem si že nemusíte rozumět tomuto archaickému pojmu
z elektroniky, jediný odkaz, který jsem našel je tento, ale
jinak to vyšlo v 70 a přelomu 80/90 i v amáru<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.premierguitar.com/gear/behind-the-bucket-brigade"
moz-do-not-send="true">https://www.premierguitar.com/gear/behind-the-bucket-brigade</a><br>
<br>
JL.<br>
<br>
<br>
<br>
Martin Záruba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:def57111-fe53-89e2-2ed0-ff5d755ec940@volny.cz">Zatím
jen v teoretické rovině: Co si myslíte o tom, když by to byl
toroid, který by měl 18 totožných vinutí, které by mosfety s
co nejmenším vnitřním odporem prostě připojily na správně
dlouhou dobu paralelně k jednotlivým článkům (ty jsou
pochopitelně do<br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>