<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Taky jsem k tomu došel, teda ne až k BMS, to bych čekal že měnit
nepůjde, tak jsem po tom nepátral. Závěr je, že ESR2 je příliž
minoritní, tak na ni nic není, možná jen na ESR2-evo.<br>
<br>
Zajímalo by mě, jak je to se světlem. Jestli do něj jde 36 V a má v
sobě měnič, nebo je už v řídící jednotce a ve světle jsou už jen
LEDky. Chtěl bych tam totiž dát silnější.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 25.11.2022 v 8:34 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:7243f5a8-fdd6-4260-418e-0d446ecc3877@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Musí to být FW přímo pro tuto koloběžku. Není to bohužel tak
jednoduché. V řidítkách u displeje je jedna řídící jednotka,
ovládaná nějakým ARMem, ta má svůj FW (BLE), potom je druhý
procesor v řídící jednotce dole u driverů. Ten má také svůj FW
(DRV), a další procesor s FW je v BMS. Takže je potřeba hledat
pro ten konkrétní typ koloběžky celou sestavu těch 3 FW. Nedá se
to ani moc kombinovat, že bych použil "nějaký" fw do řidítek, a
"nějaký" pro driver. Potom to nemusí spolu komunikovat, a vrátit
se to dá většinou jenom přes STlink. Jinak se to tam nahrává z
mobilu přes BT.<br>
Já jsem zatím s tím alternativném FW problém neměl. Nesmí se to
přehnat s proudama, které se dají nastavit pro jízdu, pro
brždění, atd, aby to ta řídící jednotka vydržela. Já to používám
jako dopravní prostředek, takže jsem ubral akceleraci,
nepotřebuju z 0-100 za 5s, jezdím po rovině, tak jsem ubral
proud na brždění, atd. Tím jsem se dostal z dojezdu nějakých
20km na 25km (mám 95kg).<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 21:09 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:43227689-c73d-30f8-e6a2-05d6b10dddf2@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Tak to se asi taky podívám po nějakém alternativním firmware,
nebo nastavení. Je tam nějaká skoro standardní čínská řídící
jednotka, jen teda silnější verze, než je na Ali i se sadou, kde
je úplně stejná brzdová páčka a vše ostatní, jen displej vypadá
jinak, ale má stejné prvky.<br>
<br>
Ale nemám s tím zkušenosti, nevím zda to co někde stáhnu, pak
třeba za jízdy nezatuhne v nějaký blbý situaci typu jízda na
max:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:29 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f8c50aab-0747-ca42-cf7c-589325b5b88c@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock firmware.
Jezdil jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal chlazení,
zesílil cesty na tišťáku, nahrál odblokovaný FW, a celé to
poladil podle mých představ. Maximální rychlost při 36V
baterii je 34km/h, z kopce se to rozjede klidně na 45, ale
to už jsem měl také strach. Ale když nastavím režim chůze,
tak těch 6km/h po rovině udržuje, z kopce samozřejmě díky
vypnuté rekuperaci ne, a tachometr ukazuje to, kolik opravdu
jedu. <br>
Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když jedu
po rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám jet z
kopce po silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů, tak prostě
brzdím kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to přepnuté
na sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20 udržuje ;-)<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel
Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Aha, tak tohle ta moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez
stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti
nezáleží. Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité
míň.<br>
<br>
Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim
"chůze": Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce
číslo dosáhne 6 a dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by
se vlastně líbilo, kdyby tu rychlost z kopce rekuperačně
omezovala na těch 25, nebo i nerekuperačně. Prostě se bojím,
obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš
Filip napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá.
Energie se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak
jsem psal, když jsem to zkoušel, tak při baterii na cca
50% teklo do baterie až 5A. Při nabíjení je to max 1,7A<br>
Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle
zákona maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když
nebrzdíš brzdou, rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a
uloží třeba 200mAh. Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí.
Na to, abys ujel dalších 200m musí téct do motoru proud,
a spotřebuje se 300mAh. Takže jsi na -100mAh<br>
Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na
40km/h, a těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv
spotřeby energie. <br>
Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel
Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
den všem, <br>
to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky
se jedná o dvojici tvrzení: <br>
1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY
při jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou
upéct, když je baterka nabitá) <br>
2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni
vypínají. <br>
<br>
Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde
udělat 2 bez destrukce. <br>
<br>
Byly by nějaký podrobnosti? <br>
Díky, <br>
PH <br>
<br>
<br>
-------------------- <br>
Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
[...] <br>
Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který
motor vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je
baterka nabitá na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak
se proud potom nemá kam ukládat, a pálí se na těch
FETech. Četl jsem několik příspěvků, že ty FETy to
nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost
blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a
jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové
pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta
hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše k
rámu koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu
kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s vodivostí asi
6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci
ta koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie,
kterou to do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že
když to potom chceš opět rozjet na původní rychlost, tak
spotřebuješ víc energie, než ten kopec do baterky
uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale když jsem
tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek
i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>