<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Taky jsem k tomu došel, teda ne až k BMS, to bych čekal že měnit
    nepůjde, tak jsem po tom nepátral. Závěr je, že ESR2 je příliž
    minoritní, tak na ni nic není, možná jen na ESR2-evo.<br>
    <br>
    Zajímalo by mě, jak je to se světlem. Jestli do něj jde 36 V a má v
    sobě měnič, nebo je už v řídící jednotce a ve světle jsou už jen
    LEDky. Chtěl bych tam totiž dát silnější.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 25.11.2022 v 8:34 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:7243f5a8-fdd6-4260-418e-0d446ecc3877@khnet.info">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <br>
      <div class="moz-signature">
        <meta content="text/html; charset=UTF-8"
          http-equiv="Content-Type">
        Dobrý den, <br>
        <br>
        Musí to být FW přímo pro tuto koloběžku. Není to bohužel tak
        jednoduché. V řidítkách u displeje je jedna řídící jednotka,
        ovládaná nějakým ARMem, ta má svůj FW (BLE), potom je druhý
        procesor v řídící jednotce dole u driverů. Ten má také svůj FW
        (DRV), a další procesor s FW je v BMS. Takže je potřeba hledat
        pro ten konkrétní typ koloběžky celou sestavu těch 3 FW. Nedá se
        to ani moc kombinovat, že bych použil "nějaký" fw do řidítek, a
        "nějaký" pro driver. Potom to nemusí spolu komunikovat, a vrátit
        se to dá většinou jenom přes STlink. Jinak se to tam nahrává z
        mobilu přes BT.<br>
        Já jsem zatím s tím alternativném FW problém neměl. Nesmí se to
        přehnat s proudama, které se dají nastavit pro jízdu, pro
        brždění, atd, aby to ta řídící jednotka vydržela. Já to používám
        jako dopravní prostředek, takže jsem ubral akceleraci,
        nepotřebuju z 0-100 za 5s, jezdím po rovině, tak jsem ubral
        proud na brždění, atd. Tím jsem se dostal z dojezdu nějakých
        20km na 25km (mám 95kg).<br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div id="quoteDIV"> </div>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 21:09 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:43227689-c73d-30f8-e6a2-05d6b10dddf2@seznam.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Tak to se asi taky podívám po nějakém alternativním firmware,
        nebo nastavení. Je tam nějaká skoro standardní čínská řídící
        jednotka, jen teda silnější verze, než je na Ali i se sadou, kde
        je úplně stejná brzdová páčka a vše ostatní, jen displej vypadá
        jinak, ale má stejné prvky.<br>
        <br>
        Ale nemám s tím zkušenosti, nevím zda to co někde stáhnu, pak
        třeba za jízdy nezatuhne v nějaký blbý situaci typu jízda na
        max:-)<br>
        <br>
        PH<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:29 Aleš Filip
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:f8c50aab-0747-ca42-cf7c-589325b5b88c@khnet.info">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <br>
          <div class="moz-signature">
            <meta content="text/html; charset=UTF-8"
              http-equiv="Content-Type">
            Dobrý den, <br>
            <br>
            Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
            aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
            Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock firmware.
            Jezdil jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal chlazení,
            zesílil cesty na tišťáku, nahrál odblokovaný FW, a celé to
            poladil podle mých představ. Maximální rychlost při 36V
            baterii je 34km/h, z kopce se to rozjede klidně na 45, ale
            to už jsem měl také strach. Ale když nastavím režim chůze,
            tak těch 6km/h po rovině udržuje, z kopce samozřejmě díky
            vypnuté rekuperaci ne, a tachometr ukazuje to, kolik opravdu
            jedu. <br>
            Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když jedu
            po rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám jet z
            kopce po silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů, tak prostě
            brzdím kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
            A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to přepnuté
            na sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20 udržuje ;-)<br>
            <br>
            S pozdravem,<br>
            <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
            <div id="quoteDIV"> </div>
          </div>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel
            Hudeček napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            Aha, tak tohle ta  moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez
            stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti
            nezáleží. Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité
            míň.<br>
            <br>
            Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
            displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim
            "chůze": Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce
            číslo dosáhne 6 a dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by
            se vlastně líbilo, kdyby tu rychlost z kopce rekuperačně
            omezovala na těch 25, nebo i nerekuperačně. Prostě se bojím,
            obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
            <br>
            PH<br>
            <br>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš
              Filip napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
              <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
                charset=UTF-8">
              <br>
              <div class="moz-signature">
                <meta content="text/html; charset=UTF-8"
                  http-equiv="Content-Type">
                Dobrý den, <br>
                <br>
                Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá.
                Energie se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak
                jsem psal, když jsem to zkoušel, tak při baterii na cca
                50% teklo do baterie až 5A. Při nabíjení je to max 1,7A<br>
                Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle
                zákona maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když
                nebrzdíš brzdou, rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a
                uloží třeba 200mAh. Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí.
                Na to, abys ujel dalších 200m musí téct do motoru proud,
                a spotřebuje se 300mAh. Takže jsi na -100mAh<br>
                Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na
                40km/h, a těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv
                spotřeby energie. <br>
                Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
                <br>
                S pozdravem,<br>
                <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
                <div id="quoteDIV"> </div>
              </div>
              <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel
                Hudeček napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote type="cite"
                cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
                den všem, <br>
                to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
                informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky
                se jedná o dvojici tvrzení: <br>
                1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY
                při jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou
                upéct, když je baterka nabitá) <br>
                2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni
                vypínají. <br>
                <br>
                Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde
                udělat 2 bez destrukce. <br>
                <br>
                Byly by nějaký podrobnosti? <br>
                Díky, <br>
                PH <br>
                <br>
                <br>
                -------------------- <br>
                Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
                Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
                [...] <br>
                Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který
                motor vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je
                baterka nabitá na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak
                se proud potom nemá kam ukládat, a pálí se na těch
                FETech. Četl jsem několik příspěvků, že ty FETy to
                nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost
                blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a
                jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové
                pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta
                hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše k
                rámu koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu
                kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s vodivostí asi
                6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
                Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci
                ta koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie,
                kterou to do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že
                když to potom chceš opět rozjet na původní rychlost, tak
                spotřebuješ víc energie, než ten kopec do baterky
                uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale když jsem
                tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek
                i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
              </blockquote>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>