<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <br>
    <div class="moz-signature">
      <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
      Dobrý den,
      <br>
      <br>
      Tak to je smůla. Na Xiaomi je toho spousta.<br>
      BMS jde měnit taky, dají se tam potom nastavovat i různá napětí,
      kdy se má ukončit nabíjení, jestli při 4.1, nebo 4.2V, při kolika
      to má hlásit vybitou baterku, atd. Dost lidí si k tomu připojuje
      externí baterii paralelně k té původní, a koloběžka potom hlásí
      připojení nabíječky, a odmítá jet. To se dá také zrušit ve FW.<br>
      O tom světle jsem také přemýšlel. Že bych tu původní asi 3W LED
      vyměnil za nějakou XHP70. Ale je to napojené do té desky v
      řidítkách, a určitě to spíná nějaký SMD FET. Pochybuju, že by to
      vydržel. Nechtělo se mi to rozdělávat, protože je to zalepené, a
      schéma jsem nikde nenašel. Našel jsem jenom schéma toho driveru
      pro motor. Takže jsem se na to vykašlal, a koupil jsem baterku s
      XHP70 na řidítka. Svítí perfektně, ale je na jednu 18650 s
      kapacitou 3200 (jak píšou). Vydrží na ní svítit asi 45 minut 😁<br>
      <br>
      S pozdravem,<br>
      <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
      <div id="quoteDIV"> </div>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 25.11.2022 v 13:43 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:b7bec27d-6864-5729-06ff-9a4db529074a@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Taky jsem k tomu došel, teda ne až k BMS, to bych čekal že měnit
      nepůjde, tak jsem po tom nepátral. Závěr je, že ESR2 je příliž
      minoritní, tak na ni nic není, možná jen na ESR2-evo.<br>
      <br>
      Zajímalo by mě, jak je to se světlem. Jestli do něj jde 36 V a má
      v sobě měnič, nebo je už v řídící jednotce a ve světle jsou už jen
      LEDky. Chtěl bych tam totiž dát silnější.<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 25.11.2022 v 8:34 Aleš Filip
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:7243f5a8-fdd6-4260-418e-0d446ecc3877@khnet.info">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <br>
        <div class="moz-signature">
          <meta content="text/html; charset=UTF-8"
            http-equiv="Content-Type">
          Dobrý den, <br>
          <br>
          Musí to být FW přímo pro tuto koloběžku. Není to bohužel tak
          jednoduché. V řidítkách u displeje je jedna řídící jednotka,
          ovládaná nějakým ARMem, ta má svůj FW (BLE), potom je druhý
          procesor v řídící jednotce dole u driverů. Ten má také svůj FW
          (DRV), a další procesor s FW je v BMS. Takže je potřeba hledat
          pro ten konkrétní typ koloběžky celou sestavu těch 3 FW. Nedá
          se to ani moc kombinovat, že bych použil "nějaký" fw do
          řidítek, a "nějaký" pro driver. Potom to nemusí spolu
          komunikovat, a vrátit se to dá většinou jenom přes STlink.
          Jinak se to tam nahrává z mobilu přes BT.<br>
          Já jsem zatím s tím alternativném FW problém neměl. Nesmí se
          to přehnat s proudama, které se dají nastavit pro jízdu, pro
          brždění, atd, aby to ta řídící jednotka vydržela. Já to
          používám jako dopravní prostředek, takže jsem ubral
          akceleraci, nepotřebuju z 0-100 za 5s, jezdím po rovině, tak
          jsem ubral proud na brždění, atd. Tím jsem se dostal z dojezdu
          nějakých 20km na 25km (mám 95kg).<br>
          <br>
          S pozdravem,<br>
          <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
          <div id="quoteDIV"> </div>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 21:09 Pavel
          Hudeček napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:43227689-c73d-30f8-e6a2-05d6b10dddf2@seznam.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          Tak to se asi taky podívám po nějakém alternativním firmware,
          nebo nastavení. Je tam nějaká skoro standardní čínská řídící
          jednotka, jen teda silnější verze, než je na Ali i se sadou,
          kde je úplně stejná brzdová páčka a vše ostatní, jen displej
          vypadá jinak, ale má stejné prvky.<br>
          <br>
          Ale nemám s tím zkušenosti, nevím zda to co někde stáhnu, pak
          třeba za jízdy nezatuhne v nějaký blbý situaci typu jízda na
          max:-)<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:29 Aleš Filip
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:f8c50aab-0747-ca42-cf7c-589325b5b88c@khnet.info">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            <br>
            <div class="moz-signature">
              <meta content="text/html; charset=UTF-8"
                http-equiv="Content-Type">
              Dobrý den, <br>
              <br>
              Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
              aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
              Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock
              firmware. Jezdil jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal
              chlazení, zesílil cesty na tišťáku, nahrál odblokovaný FW,
              a celé to poladil podle mých představ. Maximální rychlost
              při 36V baterii je 34km/h, z kopce se to rozjede klidně na
              45, ale to už jsem měl také strach. Ale když nastavím
              režim chůze, tak těch 6km/h po rovině udržuje, z kopce
              samozřejmě díky vypnuté rekuperaci ne, a tachometr ukazuje
              to, kolik opravdu jedu. <br>
              Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když
              jedu po rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám
              jet z kopce po silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů,
              tak prostě brzdím kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
              A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to
              přepnuté na sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20
              udržuje ;-)<br>
              <br>
              S pozdravem,<br>
              <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
              <div id="quoteDIV"> </div>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel
              Hudeček napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
              <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
                charset=UTF-8">
              Aha, tak tohle ta  moje teda nedělá, při jakékoli jízdě
              bez stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti
              nezáleží. Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité
              míň.<br>
              <br>
              Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
              displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim
              "chůze": Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce
              číslo dosáhne 6 a dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě
              by se vlastně líbilo, kdyby tu rychlost z kopce
              rekuperačně omezovala na těch 25, nebo i nerekuperačně.
              Prostě se bojím, obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
              <br>
              PH<br>
              <br>
              <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš
                Filip napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote type="cite"
                cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
                <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
                  charset=UTF-8">
                <br>
                <div class="moz-signature">
                  <meta content="text/html; charset=UTF-8"
                    http-equiv="Content-Type">
                  Dobrý den, <br>
                  <br>
                  Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá.
                  Energie se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak
                  jsem psal, když jsem to zkoušel, tak při baterii na
                  cca 50% teklo do baterie až 5A. Při nabíjení je to max
                  1,7A<br>
                  Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle
                  zákona maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když
                  nebrzdíš brzdou, rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí,
                  a uloží třeba 200mAh. Dojedeš na rovinu, ona to
                  odbrzdí. Na to, abys ujel dalších 200m musí téct do
                  motoru proud, a spotřebuje se 300mAh. Takže jsi na
                  -100mAh<br>
                  Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na
                  40km/h, a těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv
                  spotřeby energie. <br>
                  Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
                  <br>
                  S pozdravem,<br>
                  <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
                  <div id="quoteDIV"> </div>
                </div>
                <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34
                  Pavel Hudeček napsal(a):<br>
                </div>
                <blockquote type="cite"
                  cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
                  den všem, <br>
                  to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
                  informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát).
                  Typicky se jedná o dvojici tvrzení: <br>
                  1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly
                  MOSFETY při jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně
                  můžou upéct, když je baterka nabitá) <br>
                  2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni
                  vypínají. <br>
                  <br>
                  Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde
                  udělat 2 bez destrukce. <br>
                  <br>
                  Byly by nějaký podrobnosti? <br>
                  Díky, <br>
                  PH <br>
                  <br>
                  <br>
                  -------------------- <br>
                  Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
                  Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
                  [...] <br>
                  Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který
                  motor vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je
                  baterka nabitá na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak
                  se proud potom nemá kam ukládat, a pálí se na těch
                  FETech. Četl jsem několik příspěvků, že ty FETy to
                  nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost
                  blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a
                  jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové
                  pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta
                  hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše
                  k rámu koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu
                  kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s vodivostí
                  asi 6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
                  Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci
                  ta koloběžka docela dost zpomaluje, a množství
                  energie, kterou to do baterií vrátí není moc vysoká.
                  Psali, že když to potom chceš opět rozjet na původní
                  rychlost, tak spotřebuješ víc energie, než ten kopec
                  do baterky uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také.
                  Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to
                  cpát do baterek i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
                </blockquote>
              </blockquote>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>