<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <br>
    <div class="moz-signature">
      <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
      Dobrý den,
      <br>
      <br>
      Musí to být FW přímo pro tuto koloběžku. Není to bohužel tak
      jednoduché. V řidítkách u displeje je jedna řídící jednotka,
      ovládaná nějakým ARMem, ta má svůj FW (BLE), potom je druhý
      procesor v řídící jednotce dole u driverů. Ten má také svůj FW
      (DRV), a další procesor s FW je v BMS. Takže je potřeba hledat pro
      ten konkrétní typ koloběžky celou sestavu těch 3 FW. Nedá se to
      ani moc kombinovat, že bych použil "nějaký" fw do řidítek, a
      "nějaký" pro driver. Potom to nemusí spolu komunikovat, a vrátit
      se to dá většinou jenom přes STlink. Jinak se to tam nahrává z
      mobilu přes BT.<br>
      Já jsem zatím s tím alternativném FW problém neměl. Nesmí se to
      přehnat s proudama, které se dají nastavit pro jízdu, pro brždění,
      atd, aby to ta řídící jednotka vydržela. Já to používám jako
      dopravní prostředek, takže jsem ubral akceleraci, nepotřebuju z
      0-100 za 5s, jezdím po rovině, tak jsem ubral proud na brždění,
      atd. Tím jsem se dostal z dojezdu nějakých 20km na 25km (mám
      95kg).<br>
      <br>
      S pozdravem,<br>
      <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
      <div id="quoteDIV"> </div>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 21:09 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:43227689-c73d-30f8-e6a2-05d6b10dddf2@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Tak to se asi taky podívám po nějakém alternativním firmware, nebo
      nastavení. Je tam nějaká skoro standardní čínská řídící jednotka,
      jen teda silnější verze, než je na Ali i se sadou, kde je úplně
      stejná brzdová páčka a vše ostatní, jen displej vypadá jinak, ale
      má stejné prvky.<br>
      <br>
      Ale nemám s tím zkušenosti, nevím zda to co někde stáhnu, pak
      třeba za jízdy nezatuhne v nějaký blbý situaci typu jízda na
      max:-)<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:29 Aleš Filip
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:f8c50aab-0747-ca42-cf7c-589325b5b88c@khnet.info">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <br>
        <div class="moz-signature">
          <meta content="text/html; charset=UTF-8"
            http-equiv="Content-Type">
          Dobrý den, <br>
          <br>
          Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
          aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
          Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock firmware.
          Jezdil jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal chlazení,
          zesílil cesty na tišťáku, nahrál odblokovaný FW, a celé to
          poladil podle mých představ. Maximální rychlost při 36V
          baterii je 34km/h, z kopce se to rozjede klidně na 45, ale to
          už jsem měl také strach. Ale když nastavím režim chůze, tak
          těch 6km/h po rovině udržuje, z kopce samozřejmě díky vypnuté
          rekuperaci ne, a tachometr ukazuje to, kolik opravdu jedu. <br>
          Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když jedu po
          rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám jet z kopce
          po silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů, tak prostě brzdím
          kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
          A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to přepnuté
          na sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20 udržuje ;-)<br>
          <br>
          S pozdravem,<br>
          <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
          <div id="quoteDIV"> </div>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel
          Hudeček napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          Aha, tak tohle ta  moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez
          stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti
          nezáleží. Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité
          míň.<br>
          <br>
          Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
          displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim
          "chůze": Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce číslo
          dosáhne 6 a dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by se
          vlastně líbilo, kdyby tu rychlost z kopce rekuperačně
          omezovala na těch 25, nebo i nerekuperačně. Prostě se bojím,
          obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš Filip
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            <br>
            <div class="moz-signature">
              <meta content="text/html; charset=UTF-8"
                http-equiv="Content-Type">
              Dobrý den, <br>
              <br>
              Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá.
              Energie se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem
              psal, když jsem to zkoušel, tak při baterii na cca 50%
              teklo do baterie až 5A. Při nabíjení je to max 1,7A<br>
              Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona
              maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš
              brzdou, rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba
              200mAh. Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí. Na to, abys
              ujel dalších 200m musí téct do motoru proud, a spotřebuje
              se 300mAh. Takže jsi na -100mAh<br>
              Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na
              40km/h, a těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv
              spotřeby energie. <br>
              Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
              <br>
              S pozdravem,<br>
              <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
              <div id="quoteDIV"> </div>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel
              Hudeček napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
              den všem, <br>
              to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
              informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se
              jedná o dvojici tvrzení: <br>
              1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY
              při jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou
              upéct, když je baterka nabitá) <br>
              2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni
              vypínají. <br>
              <br>
              Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat
              2 bez destrukce. <br>
              <br>
              Byly by nějaký podrobnosti? <br>
              Díky, <br>
              PH <br>
              <br>
              <br>
              -------------------- <br>
              Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
              Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
              [...] <br>
              Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
              vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka
              nabitá na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud
              potom nemá kam ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl
              jsem několik příspěvků, že ty FETy to nevydržely, a
              bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost blbě udělané.
              FETy leží na dně hliníkové krabičky, a jsou od ní
              odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která
              nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta hloníková krabička
              je potom přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a
              podmazaná pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za
              thermal pady s vodivostí asi 6W/mK, což je v létě docela
              znát. <br>
              Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
              koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie,
              kterou to do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když
              to potom chceš opět rozjet na původní rychlost, tak
              spotřebuješ víc energie, než ten kopec do baterky uložil.
              Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale když jsem tu
              rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek i 5A
              při jízdě z většího kopce. <br>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>