<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
Dobrý den,
<br>
<br>
Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá. Energie se
nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem psal, když jsem to
zkoušel, tak při baterii na cca 50% teklo do baterie až 5A. Při
nabíjení je to max 1,7A<br>
Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona
maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš brzdou,
rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba 200mAh. Dojedeš
na rovinu, ona to odbrzdí. Na to, abys ujel dalších 200m musí téct
do motoru proud, a spotřebuje se 300mAh. Takže jsi na -100mAh<br>
Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na 40km/h, a
těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv spotřeby energie. <br>
Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
den všem,
<br>
to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené informace,
vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se jedná o dvojici
tvrzení:
<br>
1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY při jízdě
z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou upéct, když je baterka
nabitá)
<br>
2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni vypínají.
<br>
<br>
Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat 2 bez
destrukce.
<br>
<br>
Byly by nějaký podrobnosti?
<br>
Díky,
<br>
PH
<br>
<br>
<br>
--------------------
<br>
Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a):
<br>
Mám Xiaomi Scooter 3.
<br>
[...]
<br>
Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam
ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik příspěvků, že
ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost
blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a jsou od ní
odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která nemá moc
dobrý tepelný koeficient. Ta hloníková krabička je potom
přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná pastou.
Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s vodivostí
asi 6W/mK, což je v létě docela znát.
<br>
Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to do
baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš opět
rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc energie, než ten
kopec do baterky uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale
když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek
i 5A při jízdě z většího kopce.
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>