<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <br>
    <div class="moz-signature">
      <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
      Dobrý den,
      <br>
      <br>
      Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
      aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
      Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock firmware. Jezdil
      jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal chlazení, zesílil cesty
      na tišťáku, nahrál odblokovaný FW, a celé to poladil podle mých
      představ. Maximální rychlost při 36V baterii je 34km/h, z kopce se
      to rozjede klidně na 45, ale to už jsem měl také strach. Ale když
      nastavím režim chůze, tak těch 6km/h po rovině udržuje, z kopce
      samozřejmě díky vypnuté rekuperaci ne, a tachometr ukazuje to,
      kolik opravdu jedu. <br>
      Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když jedu po
      rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám jet z kopce po
      silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů, tak prostě brzdím
      kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
      A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to přepnuté na
      sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20 udržuje ;-)<br>
      <br>
      S pozdravem,<br>
      <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
      <div id="quoteDIV"> </div>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Aha, tak tohle ta  moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez
      stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti nezáleží.
      Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité míň.<br>
      <br>
      Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
      displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim "chůze":
      Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce číslo dosáhne 6 a
      dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by se vlastně líbilo,
      kdyby tu rychlost z kopce rekuperačně omezovala na těch 25, nebo i
      nerekuperačně. Prostě se bojím, obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš Filip
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <br>
        <div class="moz-signature">
          <meta content="text/html; charset=UTF-8"
            http-equiv="Content-Type">
          Dobrý den, <br>
          <br>
          Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá. Energie
          se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem psal, když
          jsem to zkoušel, tak při baterii na cca 50% teklo do baterie
          až 5A. Při nabíjení je to max 1,7A<br>
          Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona
          maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš brzdou,
          rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba 200mAh.
          Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí. Na to, abys ujel dalších
          200m musí téct do motoru proud, a spotřebuje se 300mAh. Takže
          jsi na -100mAh<br>
          Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na 40km/h, a
          těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv spotřeby energie. <br>
          Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
          <br>
          S pozdravem,<br>
          <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
          <div id="quoteDIV"> </div>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel
          Hudeček napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
          den všem, <br>
          to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
          informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se
          jedná o dvojici tvrzení: <br>
          1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY při
          jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou upéct, když
          je baterka nabitá) <br>
          2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni vypínají.
          <br>
          <br>
          Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat 2
          bez destrukce. <br>
          <br>
          Byly by nějaký podrobnosti? <br>
          Díky, <br>
          PH <br>
          <br>
          <br>
          -------------------- <br>
          Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
          Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
          [...] <br>
          Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
          vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá
          na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá
          kam ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik
          příspěvků, že ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to
          tam mechanicky dost blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové
          krabičky, a jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou
          kaptonové pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta
          hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše k rámu
          koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku
          vyměnil za thermal pady s vodivostí asi 6W/mK, což je v létě
          docela znát. <br>
          Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
          koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to
          do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom
          chceš opět rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc
          energie, než ten kopec do baterky uložil. Takže jsem
          rekuperaci vypnul také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel,
          tak je schopné to cpát do baterek i 5A při jízdě z většího
          kopce. <br>
          _______________________________________________ <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
            moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
            href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-freetext"
            href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        <br>
        <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>