<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
Dobrý den,
<br>
<br>
Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock firmware. Jezdil
jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal chlazení, zesílil cesty
na tišťáku, nahrál odblokovaný FW, a celé to poladil podle mých
představ. Maximální rychlost při 36V baterii je 34km/h, z kopce se
to rozjede klidně na 45, ale to už jsem měl také strach. Ale když
nastavím režim chůze, tak těch 6km/h po rovině udržuje, z kopce
samozřejmě díky vypnuté rekuperaci ne, a tachometr ukazuje to,
kolik opravdu jedu. <br>
Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když jedu po
rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám jet z kopce po
silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů, tak prostě brzdím
kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to přepnuté na
sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20 udržuje ;-)<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Aha, tak tohle ta moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez
stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti nezáleží.
Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité míň.<br>
<br>
Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim "chůze":
Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce číslo dosáhne 6 a
dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by se vlastně líbilo,
kdyby tu rychlost z kopce rekuperačně omezovala na těch 25, nebo i
nerekuperačně. Prostě se bojím, obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá. Energie
se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem psal, když
jsem to zkoušel, tak při baterii na cca 50% teklo do baterie
až 5A. Při nabíjení je to max 1,7A<br>
Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona
maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš brzdou,
rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba 200mAh.
Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí. Na to, abys ujel dalších
200m musí téct do motoru proud, a spotřebuje se 300mAh. Takže
jsi na -100mAh<br>
Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na 40km/h, a
těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv spotřeby energie. <br>
Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel
Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
den všem, <br>
to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se
jedná o dvojici tvrzení: <br>
1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY při
jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou upéct, když
je baterka nabitá) <br>
2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni vypínají.
<br>
<br>
Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat 2
bez destrukce. <br>
<br>
Byly by nějaký podrobnosti? <br>
Díky, <br>
PH <br>
<br>
<br>
-------------------- <br>
Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
[...] <br>
Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá
na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá
kam ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik
příspěvků, že ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to
tam mechanicky dost blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové
krabičky, a jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou
kaptonové pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta
hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše k rámu
koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku
vyměnil za thermal pady s vodivostí asi 6W/mK, což je v létě
docela znát. <br>
Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to
do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom
chceš opět rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc
energie, než ten kopec do baterky uložil. Takže jsem
rekuperaci vypnul také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel,
tak je schopné to cpát do baterek i 5A při jízdě z většího
kopce. <br>
_______________________________________________ <br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>