<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Tak to se asi taky podívám po nějakém alternativním firmware, nebo
nastavení. Je tam nějaká skoro standardní čínská řídící jednotka,
jen teda silnější verze, než je na Ali i se sadou, kde je úplně
stejná brzdová páčka a vše ostatní, jen displej vypadá jinak, ale má
stejné prvky.<br>
<br>
Ale nemám s tím zkušenosti, nevím zda to co někde stáhnu, pak třeba
za jízdy nezatuhne v nějaký blbý situaci typu jízda na max:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:29 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f8c50aab-0747-ca42-cf7c-589325b5b88c@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Tak to vypadá, že rekuperuje nějak málo. Je k tomu nějaká
aplikace, která by toho ukázala víc? Proudy, napětí, atp.<br>
Já si teda už nepamatuju, jak se chovala se stock firmware.
Jezdil jsem s ním asi 2 dny. Potom jsem předělal chlazení,
zesílil cesty na tišťáku, nahrál odblokovaný FW, a celé to
poladil podle mých představ. Maximální rychlost při 36V baterii
je 34km/h, z kopce se to rozjede klidně na 45, ale to už jsem
měl také strach. Ale když nastavím režim chůze, tak těch 6km/h
po rovině udržuje, z kopce samozřejmě díky vypnuté rekuperaci
ne, a tachometr ukazuje to, kolik opravdu jedu. <br>
Jezdím takovou rychlostí, jaká mi přijde rozumná. Když jedu po
rovné hladké silnici, tak těch 34 jedu. Když mám jet z kopce po
silnici kde je plno kanálů, nebo výmolů, tak prostě brzdím
kotoučovkou, a jedu třeba 15.<br>
A dobrá věc je tempomat. Když chci jet 20, a mám to přepnuté na
sport, tak si nastavím 20, a ono to těch 20 udržuje ;-)<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 19:12 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:ef80b7ca-43d3-abea-e09e-7b7428b886da@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Aha, tak tohle ta moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez
stisklé páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti nezáleží.
Jen při vybité baterce tím brzdí víc, při nabité míň.<br>
<br>
Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na
displeji nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim "chůze":
Vlastní silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce číslo dosáhne 6
a dál neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by se vlastně líbilo,
kdyby tu rychlost z kopce rekuperačně omezovala na těch 25, nebo
i nerekuperačně. Prostě se bojím, obzvlášť, když okolo jedou
auta.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá. Energie
se nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem psal,
když jsem to zkoušel, tak při baterii na cca 50% teklo do
baterie až 5A. Při nabíjení je to max 1,7A<br>
Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona
maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš
brzdou, rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba
200mAh. Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí. Na to, abys ujel
dalších 200m musí téct do motoru proud, a spotřebuje se
300mAh. Takže jsi na -100mAh<br>
Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na 40km/h,
a těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv spotřeby
energie. <br>
Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel
Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
den všem, <br>
to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se
jedná o dvojici tvrzení: <br>
1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY při
jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou upéct, když
je baterka nabitá) <br>
2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni
vypínají. <br>
<br>
Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat 2
bez destrukce. <br>
<br>
Byly by nějaký podrobnosti? <br>
Díky, <br>
PH <br>
<br>
<br>
-------------------- <br>
Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
[...] <br>
Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka
nabitá na 95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud
potom nemá kam ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem
několik příspěvků, že ty FETy to nevydržely, a bouchly.
Navíc je to tam mechanicky dost blbě udělané. FETy leží na
dně hliníkové krabičky, a jsou od ní odizolované jenom
jednou vrstvou kaptonové pásky, která nemá moc dobrý tepelný
koeficient. Ta hloníková krabička je potom přišroubovaná v
celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu
kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s vodivostí asi
6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou
to do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom
chceš opět rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc
energie, než ten kopec do baterky uložil. Takže jsem
rekuperaci vypnul také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel,
tak je schopné to cpát do baterek i 5A při jízdě z většího
kopce. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>