<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Tak na tý ESR2 je jen jedna brzdová páčka, stiskem se nejdřív
    rozpojí kontakt, který zapne el. brzdu a potom se dál pokračuje k
    přední bubnové brzdě. Kolik A tam rekuperace dodává, netuším,
    displej ukazuje jen rychlost a 4 čárky nabití. Ale zas je
    coloodpružená, to byl výchozí požadavek.<br>
    <br>
    Je to asi jako s noťasama: Je jich milion, ale stačí 2-3 parametry a
    výběr se zmenší o 99 %. Třeba numerická klávesnice, použitelné
    šipky, Home/End a eth port.<br>
    No a podobně to dopadne u koloběžek s požadavky: Celoodpružená, ale
    splňující zákonná kritéria na "jen koloběžka, ne motorka".<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:16b3ec55-e39d-b56a-0521-07fe2bb2f65c@khnet.info">Mám
      Xiaomi Scooter 3.<br>
      <div class="moz-signature"> Brzdí to proudem, který teče DO
        motoru. Dá se nastavit, jak má být ten proud velký. Já jsem ho
        snížil na minimum, protože jezdím většinou po rovině, a to mi
        ubrzdí kotoučovka vzadu bez problému. V brzdové páčce je snímač
        polohy té páčky, a proud, kterým to brzdí je úměrný stlačení
        páčky. Takže když ji stlačíš málo, brzdí to menším proudem.<br>
        Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
        vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
        95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam
        ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik příspěvků,
        že ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky
        dost blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a jsou
        od ní odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která
        nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta hloníková krabička je
        potom přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná
        pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s
        vodivostí asi 6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
        Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
        koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to
        do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš
        opět rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc energie,
        než ten kopec do baterky uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul
        také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to
        cpát do baterek i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div id="quoteDIV"> </div>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 16:03 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:5efc52b9-4a3c-8ae4-f0be-af2ab3c31ae9@seznam.cz">Jo,
        taková lipolka se při nabíjení 3C klidně ochladí o 30 °C a
        orosí. Jenže tohle má nabíječku 1,2 A a C 8 Ah. Takže
        předpokládám, že +10 by mohlo stačit. <br>
        Jinak teda ano, je vidět značný nárůst Ri s klesající teplotou.
        Kopec, do kterého v létě jede 25, teď jede 20, co v létě jela
        18, teď 12. A je vidět, ře ten Ri ji umí ohřát. Aneb když ji
        vytlačím celou cestu do velkého kopce, nahoře moc dobře nejede,
        když nejdřív vyjedu 20 % kopce, je o 10% baterky míň, ale nahoře
        mě pak rychlou jízdou ochladí podstatně líp. <br>
        <br>
        Co se tý brzdy týče, tak si myslím, že nerekuperuje. Spíš naopak
        proud taky potřebuje a když je skoro prázdno, tak už nebrzdí tak
        šíleně. Rekuperace naopak probíhá za jízdy setrvačností a to tím
        víc, čím víc je baterka vybitá. Je to takový na... údajně je to
        takhle ale běžný Asi jako když maj všechny levný osciloskopy
        stejně blbej firmware, že synchronizace Normal skoro nefunguje.
        Někde jde ta rekuperace vypnout, tady ne. <br>
        <br>
        Co se čárek týče, tak ty tady teda ubejvaj +/- OK, jen je jich 0
        tak posledních 5 km. <br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>