<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Tak na tĂ˝ ESR2 je jen jedna brzdová páčka, stiskem se nejdĹ™Ăv
rozpojà kontakt, který zapne el. brzdu a potom se dál pokračuje k
pĹ™ednĂ bubnovĂ© brzdÄ›. Kolik A tam rekuperace dodává, netušĂm,
displej ukazuje jen rychlost a 4 čárky nabitĂ. Ale zas je
coloodpružená, to byl výchozà požadavek.<br>
<br>
Je to asi jako s noĹĄasama: Je jich milion, ale staÄŤĂ 2-3 parametry a
výběr se zmenšà o 99 %. Třeba numerická klávesnice, použitelné
šipky, Home/End a eth port.<br>
No a podobně to dopadne u koloběžek s požadavky: Celoodpružená, ale
splĹujĂcĂ zákonná kritĂ©ria na "jen koloběžka, ne motorka".<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:16b3ec55-e39d-b56a-0521-07fe2bb2f65c@khnet.info">Mám
Xiaomi Scooter 3.<br>
<div class="moz-signature"> BrzdĂ to proudem, kterĂ˝ teÄŤe DO
motoru. Dá se nastavit, jak má být ten proud velký. Já jsem ho
snĂĹľil na minimum, protoĹľe jezdĂm vÄ›tšinou po rovinÄ›, a to mi
ubrzdĂ kotouÄŤovka vzadu bez problĂ©mu. V brzdovĂ© páčce je snĂmaÄŤ
polohy tĂ© páčky, a proud, kterĂ˝m to brzdĂ je ĂşmÄ›rnĂ˝ stlaÄŤenĂ
páčky. TakĹľe kdyĹľ ji stlaÄŤĂš málo, brzdĂ to menšĂm proudem.<br>
Rekuperace (KERS) je pĹ™i jĂzdÄ› z kopce. Proud, kterĂ˝ motor
vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam
ukládat, a pálĂ se na tÄ›ch FETech. ÄŚetl jsem nÄ›kolik pĹ™ĂspÄ›vkĹŻ,
Ĺľe ty FETy to nevydrĹľely, a bouchly. NavĂc je to tam mechanicky
dost blbÄ› udÄ›lanĂ©. FETy ležà na dnÄ› hlinĂkovĂ© krabiÄŤky, a jsou
od nà odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která
nemá moc dobrĂ˝ tepelnĂ˝ koeficient. Ta hlonĂková krabiÄŤka je
potom přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná
pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s
vodivostà asi 6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
Tu rekuperaci všichni vypĂnajĂ, protoĹľe pĹ™i rekuperaci ta
koloběžka docela dost zpomaluje, a množstvà energie, kterou to
do baterià vrátà nenà moc vysoká. Psali, že když to potom chceš
opÄ›t rozjet na pĹŻvodnĂ rychlost, tak spotĹ™ebuješ vĂc energie,
neĹľ ten kopec do baterky uloĹľil. TakĹľe jsem rekuperaci vypnul
také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to
cpát do baterek i 5A pĹ™i jĂzdÄ› z vÄ›tšĂho kopce. <br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV">Â </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 16:03 Pavel HudeÄŤek
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:5efc52b9-4a3c-8ae4-f0be-af2ab3c31ae9@seznam.cz">Jo,
taková lipolka se pĹ™i nabĂjenĂ 3C klidnÄ› ochladĂ o 30 °C a
orosĂ. JenĹľe tohle má nabĂjeÄŤku 1,2 A a C 8 Ah. TakĹľe
předpokládám, že +10 by mohlo stačit. <br>
Jinak teda ano, je vidÄ›t znaÄŤnĂ˝ nárĹŻst Ri s klesajĂcĂ teplotou.
Kopec, do kterého v létě jede 25, teď jede 20, co v létě jela
18, teď 12. A je vidět, ře ten Ri ji umà ohřát. Aneb když ji
vytlaÄŤĂm celou cestu do velkĂ©ho kopce, nahoĹ™e moc dobĹ™e nejede,
kdyĹľ nejdĹ™Ăv vyjedu 20 % kopce, je o 10% baterky mĂĹ, ale nahoĹ™e
mÄ› pak rychlou jĂzdou ochladĂ podstatnÄ› lĂp. <br>
<br>
Co se tĂ˝ brzdy týče, tak si myslĂm, Ĺľe nerekuperuje. SpĂš naopak
proud taky potřebuje a když je skoro prázdno, tak už nebrzdà tak
šĂlenÄ›. Rekuperace naopak probĂhá za jĂzdy setrvaÄŤnostĂ a to tĂm
vĂc, ÄŤĂm vĂc je baterka vybitá. Je to takovĂ˝ na... ĂşdajnÄ› je to
takhle ale běžný Asi jako když maj všechny levný osciloskopy
stejnÄ› blbej firmware, Ĺľe synchronizace Normal skoro nefunguje.
Někde jde ta rekuperace vypnout, tady ne. <br>
<br>
Co se čárek týče, tak ty tady teda ubejvaj +/- OK, jen je jich 0
tak poslednĂch 5 km. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>