<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Tak na tĂ˝ ESR2 je jen jedna brzdová páčka, stiskem se nejdřív
    rozpojĂ­ kontakt, kterĂ˝ zapne el. brzdu a potom se dál pokraÄŤuje k
    pĹ™ednĂ­ bubnovĂ© brzdÄ›. Kolik A tam rekuperace dodává, netuším,
    displej ukazuje jen rychlost a 4 ÄŤĂˇrky nabitĂ­. Ale zas je
    coloodpruĹľená, to byl vĂ˝chozĂ­ poĹľadavek.<br>
    <br>
    Je to asi jako s noĹĄasama: Je jich milion, ale staÄŤĂ­ 2-3 parametry a
    vĂ˝bÄ›r se zmenší o 99 %. TĹ™eba numerická klávesnice, pouĹľitelnĂ©
    Ĺˇipky, Home/End a eth port.<br>
    No a podobnÄ› to dopadne u koloběžek s poĹľadavky: CeloodpruĹľená, ale
    splňujĂ­cĂ­ zákonná kritĂ©ria na "jen koloběžka, ne motorka".<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:16b3ec55-e39d-b56a-0521-07fe2bb2f65c@khnet.info">Mám
      Xiaomi Scooter 3.<br>
      <div class="moz-signature"> BrzdĂ­ to proudem, kterĂ˝ teÄŤe DO
        motoru. Dá se nastavit, jak má bĂ˝t ten proud velkĂ˝. Já jsem ho
        snĂ­Ĺľil na minimum, protoĹľe jezdĂ­m vÄ›tšinou po rovinÄ›, a to mi
        ubrzdĂ­ kotouÄŤovka vzadu bez problĂ©mu. V brzdovĂ© páčce je snĂ­maÄŤ
        polohy tĂ© páčky, a proud, kterĂ˝m to brzdĂ­ je ĂşmÄ›rnĂ˝ stlaÄŤenĂ­
        páčky. TakĹľe kdyĹľ ji stlačíš málo, brzdĂ­ to menším proudem.<br>
        Rekuperace (KERS) je pĹ™i jĂ­zdÄ› z kopce. Proud, kterĂ˝ motor
        vygeneruje teÄŤe pĹ™es FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
        95%, a pojedeš z dlouhĂ©ho kopce, tak se proud potom nemá kam
        ukládat, a pálĂ­ se na tÄ›ch FETech. ÄŚetl jsem nÄ›kolik příspÄ›vkĹŻ,
        Ĺľe ty FETy to nevydrĹľely, a bouchly. NavĂ­c je to tam mechanicky
        dost blbÄ› udÄ›lanĂ©. FETy leží na dnÄ› hlinĂ­kovĂ© krabiÄŤky, a jsou
        od nĂ­ odizolovanĂ© jenom jednou vrstvou kaptonovĂ© pásky, která
        nemá moc dobrĂ˝ tepelnĂ˝ koeficient. Ta hlonĂ­ková krabiÄŤka je
        potom pĹ™išroubovaná v celĂ© ploše k rámu koloběžky, a podmazaná
        pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vymÄ›nil za thermal pady s
        vodivostĂ­ asi 6W/mK, coĹľ je v lĂ©tÄ› docela znát. <br>
        Tu rekuperaci všichni vypĂ­najĂ­, protoĹľe pĹ™i rekuperaci ta
        koloběžka docela dost zpomaluje, a mnoĹľstvĂ­ energie, kterou to
        do bateriĂ­ vrátĂ­ nenĂ­ moc vysoká. Psali, Ĺľe kdyĹľ to potom chceš
        opÄ›t rozjet na pĹŻvodnĂ­ rychlost, tak spotĹ™ebuješ vĂ­c energie,
        neĹľ ten kopec do baterky uloĹľil. TakĹľe jsem rekuperaci vypnul
        takĂ©. Ale kdyĹľ jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopnĂ© to
        cpát do baterek i 5A pĹ™i jĂ­zdÄ› z vÄ›tšího kopce. <br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div id="quoteDIV"> </div>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 16:03 Pavel HudeÄŤek
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:5efc52b9-4a3c-8ae4-f0be-af2ab3c31ae9@seznam.cz">Jo,
        taková lipolka se pĹ™i nabĂ­jenĂ­ 3C klidnÄ› ochladĂ­ o 30 Â°C a
        orosĂ­. JenĹľe tohle má nabĂ­jeÄŤku 1,2 A a C 8 Ah. TakĹľe
        pĹ™edpokládám, Ĺľe +10 by mohlo staÄŤit. <br>
        Jinak teda ano, je vidÄ›t znaÄŤnĂ˝ nárĹŻst Ri s klesajĂ­cĂ­ teplotou.
        Kopec, do kterĂ©ho v lĂ©tÄ› jede 25, teÄŹ jede 20, co v lĂ©tÄ› jela
        18, teÄŹ 12. A je vidÄ›t, Ĺ™e ten Ri ji umĂ­ ohřát. Aneb kdyĹľ ji
        vytlaÄŤĂ­m celou cestu do velkĂ©ho kopce, nahoĹ™e moc dobĹ™e nejede,
        kdyĹľ nejdřív vyjedu 20 % kopce, je o 10% baterky míň, ale nahoĹ™e
        mÄ› pak rychlou jĂ­zdou ochladĂ­ podstatnÄ› lĂ­p. <br>
        <br>
        Co se tĂ˝ brzdy týče, tak si myslĂ­m, Ĺľe nerekuperuje. Spíš naopak
        proud taky potĹ™ebuje a kdyĹľ je skoro prázdno, tak uĹľ nebrzdĂ­ tak
        ĹˇĂ­lenÄ›. Rekuperace naopak probĂ­há za jĂ­zdy setrvaÄŤnostĂ­ a to tĂ­m
        vĂ­c, ÄŤĂ­m vĂ­c je baterka vybitá. Je to takovĂ˝ na... ĂşdajnÄ› je to
        takhle ale běžnĂ˝ Asi jako kdyĹľ maj všechny levnĂ˝ osciloskopy
        stejnÄ› blbej firmware, Ĺľe synchronizace Normal skoro nefunguje.
        NÄ›kde jde ta rekuperace vypnout, tady ne. <br>
        <br>
        Co se ÄŤĂˇrek týče, tak ty tady teda ubejvaj +/- OK, jen je jich 0
        tak poslednĂ­ch 5 km. <br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>