<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Tak na tý ESR2 je jen jedna brzdová páčka, stiskem se nejdřív
rozpojí kontakt, který zapne el. brzdu a potom se dál pokračuje k
přední bubnové brzdě. Kolik A tam rekuperace dodává, netuším,
displej ukazuje jen rychlost a 4 čárky nabití. Ale zas je
coloodpružená, to byl výchozí požadavek.<br>
<br>
Je to asi jako s noťasama: Je jich milion, ale stačí 2-3 parametry a
výběr se zmenší o 99 %. Třeba numerická klávesnice, použitelné
šipky, Home/End a eth port.<br>
No a podobně to dopadne u koloběžek s požadavky: Celoodpružená, ale
splňující zákonná kritéria na "jen koloběžka, ne motorka".<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:16b3ec55-e39d-b56a-0521-07fe2bb2f65c@khnet.info">Mám
Xiaomi Scooter 3.<br>
<div class="moz-signature"> Brzdí to proudem, který teče DO
motoru. Dá se nastavit, jak má být ten proud velký. Já jsem ho
snížil na minimum, protože jezdím většinou po rovině, a to mi
ubrzdí kotoučovka vzadu bez problému. V brzdové páčce je snímač
polohy té páčky, a proud, kterým to brzdí je úměrný stlačení
páčky. Takže když ji stlačíš málo, brzdí to menším proudem.<br>
Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam
ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik příspěvků,
že ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky
dost blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a jsou
od ní odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která
nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta hloníková krabička je
potom přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná
pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s
vodivostí asi 6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to
do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš
opět rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc energie,
než ten kopec do baterky uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul
také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to
cpát do baterek i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 16:03 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:5efc52b9-4a3c-8ae4-f0be-af2ab3c31ae9@seznam.cz">Jo,
taková lipolka se při nabíjení 3C klidně ochladí o 30 °C a
orosí. Jenže tohle má nabíječku 1,2 A a C 8 Ah. Takže
předpokládám, že +10 by mohlo stačit. <br>
Jinak teda ano, je vidět značný nárůst Ri s klesající teplotou.
Kopec, do kterého v létě jede 25, teď jede 20, co v létě jela
18, teď 12. A je vidět, ře ten Ri ji umí ohřát. Aneb když ji
vytlačím celou cestu do velkého kopce, nahoře moc dobře nejede,
když nejdřív vyjedu 20 % kopce, je o 10% baterky míň, ale nahoře
mě pak rychlou jízdou ochladí podstatně líp. <br>
<br>
Co se tý brzdy týče, tak si myslím, že nerekuperuje. Spíš naopak
proud taky potřebuje a když je skoro prázdno, tak už nebrzdí tak
šíleně. Rekuperace naopak probíhá za jízdy setrvačností a to tím
víc, čím víc je baterka vybitá. Je to takový na... údajně je to
takhle ale běžný Asi jako když maj všechny levný osciloskopy
stejně blbej firmware, že synchronizace Normal skoro nefunguje.
Někde jde ta rekuperace vypnout, tady ne. <br>
<br>
Co se čárek týče, tak ty tady teda ubejvaj +/- OK, jen je jich 0
tak posledních 5 km. <br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>