<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
Dobrý den,
<br>
<br>
Mám Xiaomi Scooter 3.<br>
Brzdí to proudem, který teče DO motoru. Dá se nastavit, jak má být
ten proud velký. Já jsem ho snížil na minimum, protože jezdím
většinou po rovině, a to mi ubrzdí kotoučovka vzadu bez problému.
V brzdové páčce je snímač polohy té páčky, a proud, kterým to
brzdí je úměrný stlačení páčky. Takže když ji stlačíš málo, brzdí
to menším proudem.<br>
Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam
ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik příspěvků, že
ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost
blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a jsou od ní
odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která nemá moc
dobrý tepelný koeficient. Ta hloníková krabička je potom
přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná pastou.
Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s vodivostí
asi 6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to do
baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš opět
rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc energie, než ten
kopec do baterky uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale
když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek
i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.11.2022 v 16:03 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:5efc52b9-4a3c-8ae4-f0be-af2ab3c31ae9@seznam.cz">Jo,
taková lipolka se při nabíjení 3C klidně ochladí o 30 °C a orosí.
Jenže tohle má nabíječku 1,2 A a C 8 Ah. Takže předpokládám, že
+10 by mohlo stačit.
<br>
Jinak teda ano, je vidět značný nárůst Ri s klesající teplotou.
Kopec, do kterého v létě jede 25, teď jede 20, co v létě jela 18,
teď 12. A je vidět, ře ten Ri ji umí ohřát. Aneb když ji vytlačím
celou cestu do velkého kopce, nahoře moc dobře nejede, když
nejdřív vyjedu 20 % kopce, je o 10% baterky míň, ale nahoře mě pak
rychlou jízdou ochladí podstatně líp.
<br>
<br>
Co se tý brzdy týče, tak si myslím, že nerekuperuje. Spíš naopak
proud taky potřebuje a když je skoro prázdno, tak už nebrzdí tak
šíleně. Rekuperace naopak probíhá za jízdy setrvačností a to tím
víc, čím víc je baterka vybitá. Je to takový na... údajně je to
takhle ale běžný Asi jako když maj všechny levný osciloskopy
stejně blbej firmware, že synchronizace Normal skoro nefunguje.
Někde jde ta rekuperace vypnout, tady ne.
<br>
<br>
Co se čárek týče, tak ty tady teda ubejvaj +/- OK, jen je jich 0
tak posledních 5 km.
<br>
<br>
PH
<br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>