<div dir="ltr"><div>Pokud jde o napájecí obvod, nebál bych se něčeho tak primitivního jako 1N4007 + elyt 470uF a za něj lineární stabilizátor na 8V (7808, LM317).</div><div><br></div><div>Elyt požere všelijaké špičky, zbytek vyřeší ten lineár.</div><div><br></div><div>V době zvukových karet do PC, když ještě byly do ISA slotu, jste na každé našli aspoň jeden 78xx pro napájení audio obvodů, stačilo to. A to jste tam měli celou řadu zdrojů rušení: spínaný zdroj, digitální obvody a největší z nich byl harddisk s motorem ploten a cívkami pro pohyb ramene hlaviček.</div><div><br></div><div>P.K.</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">so 15. 10. 2022 v 22:08 odesílatel Pavel Kutina <<a href="mailto:hw@prelude.cz">hw@prelude.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Zdravim,<br>
<br>
rozlesteni palubky pomohlo a ja bych si rad dopral dalsi "tuning" - vyrobce <br>
nejak pozapomnel na kontrolku prazdne nadrze a mne to trochu mrzi. A protoze <br>
mam palubku stale jeste demontovanou, napadlo mne si ji tam dodelat.<br>
<br>
V nadrzi je promenny odpor, jedna noha jde na kostru, druha primo do budiku <br>
palivomeru. V servisnim manualu jsou popsany limitni hodnoty - prazdna nadrz <br>
120 Ohm, plna nadrz 3 Ohm, pul nadrze 32.5 Ohm. Budik je trivyvodovy, dva <br>
vyvody zrejme napaji merici elektromagneticky system, treti vyvod je zrejme <br>
pripojeny interne ke kladnemu polu, pak nasleduje otocna civka mericiho <br>
systemu a vyvod k promennemu odporu. Predpokladam, ze to, jak je to cele <br>
delane elektromagneticky ze stejne vetve napajeciho napeti, ma eliminovat <br>
vykyvy napajeni, ktere v aute nejsou uplne zanedbatelne. Budik se testuje <br>
tak, ze se na stredni vyvod ma pripojit zarovka 12V/3.4W a on ma ukazat <br>
plnou vychylku a zarovka ma svitit - ten merici proud tedy nebude uplne maly <br>
(a diky tepelne nelinearite zarovky se blbe odhaduje).<br>
<br>
OK, takze nejaky komparator idealne s nejakou hysterezi, zmerit napeti na <br>
tom mericim odporu (aktualne ovsem netusim, jake napeti tam je), rozsvitit <br>
LEDku. V principu trivialita, ale jak to udelat a) jednoduse, b) <br>
blbuvzdorne, c) dostatecne male, aby se to veslo do te palubky nekam k <br>
budiku? Dat tam jeden operak a vyresit mu odolne napajeni je asi jedina <br>
rozumna cesta, ktera mne napada.<br>
<br>
Nemate nekdo nejakou inspiraci - minimalne pro ten napajeci obvod? V aute <br>
(tim spis ve starem) se muze v palubni siti vyskytovat prakticky cokoli se <br>
spickama do mnoha desitek voltu - a kdyz uz tam to hladove oko chci mit, tak <br>
bych rad, aby na nej bylo i spolehnuti.<br>
<br>
 Diky za inspiraci.<br>
<br>
Pavel Kutina<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>