<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=ISO-8859-2">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Elektronika v 12V autě musí vydržet 35V
i přepólování. Transil na 24, protože baterka se může za určitých
podmínek dobíjet (externě, auta na to nejsou vybavené, pokud
nemají poruchu v nabíjení) >16V a v rychlonabíjecím režimu až
něco přes 30V, takže zenerka 15V je špatně. Když pojistka shoří v
rychlonabíjecím, tak budiž, musíte si pamatovat, že v servisu to
nemají dělat. Ale abyste se nedivil, že vám shořela zenerka s
nějakou lepší nabíječkou (třeba od victronu).<br>
<br>
<h1><font face="Impact" color="#ff0000"><b>Drtivá většina požárů
aut je způsobená <br>
</b></font></h1>
<h1><font face="Impact" color="#ff0000"><b>neodborným zásahem do
elektroinstalace vozidla!</b></font></h1>
<br>
<br>
Pavel Kutina napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:7583D0355432460BA43A6C8A03CBB8DC@AA20">Jo, šlo mi
primárně o to napájení - tam se fakt může vyskytovat cokoli, možné
před ten lieár ještě naštorc nějaký transil kolem těch 15-18V,
samozřejmě se sériovým odporem do namájecí větve. Tohle auto je
ještě dost elektromechanické, takže se v palubní síti vyskytujou
různé hrůzy. Jestli to bude stačit se asi uvidí - za tím by byl
celkem jeden operák s nesymetrickým napájením, podívám se, jestli
v zásobách nenajdu něco, co bude mít povolených na napájení aspoň
30V, a pak už to asi nevylepším, možná ještě nějaký slušnější LDO,
ta 78xx je sice standard, ale už jsou i hezčí kousky.
<br>
<br>
Díky, takhle nějak jednoduše jsem to měl v plánu, ale nebyl jsem
si jistý, jestli to bude stačit.
<br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>