<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
      charset=ISO-8859-2">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">Elektronika v 12V autě musí vydržet 35V
      i přepólování. Transil na 24, protože baterka se může za určitých
      podmínek dobíjet (externě, auta na to nejsou vybavené, pokud
      nemají poruchu v nabíjení) >16V a v rychlonabíjecím režimu až
      něco přes 30V, takže zenerka 15V je špatně. Když pojistka shoří v
      rychlonabíjecím, tak budiž, musíte si pamatovat, že v servisu to
      nemají dělat. Ale abyste se nedivil, že vám shořela zenerka s
      nějakou lepší nabíječkou (třeba od victronu).<br>
      <br>
      <h1><font face="Impact" color="#ff0000"><b>Drtivá většina požárů
            aut je způsobená <br>
          </b></font></h1>
      <h1><font face="Impact" color="#ff0000"><b>neodborným zásahem do
            elektroinstalace vozidla!</b></font></h1>
      <br>
      <br>
      Pavel Kutina napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:7583D0355432460BA43A6C8A03CBB8DC@AA20">Jo, šlo mi
      primárně o to napájení - tam se fakt může vyskytovat cokoli, možné
      před ten lieár ještě naštorc nějaký transil kolem těch 15-18V,
      samozřejmě se sériovým odporem do namájecí větve. Tohle auto je
      ještě dost elektromechanické, takže se v palubní síti vyskytujou
      různé hrůzy. Jestli to bude stačit se asi uvidí - za tím by byl
      celkem jeden operák s nesymetrickým napájením, podívám se, jestli
      v zásobách nenajdu něco, co bude mít povolených na napájení aspoň
      30V, a pak už to asi nevylepším, možná ještě nějaký slušnější LDO,
      ta 78xx je sice standard, ale už jsou i hezčí kousky.
      <br>
      <br>
      Díky, takhle nějak jednoduše jsem to měl v plánu, ale nebyl jsem
      si jistý, jestli to bude stačit.
      <br>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>