<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">To nebude fungovat.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Jestliže shoří pojistka jedné fáze někde na trafostanici, tak ten chudák motor na pile začne napájet všechny spotřebiče v síti na té postižené fázi. Takže to vybaví jeho ochranu.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br />
> Od: "Pavel Hudeček" <edizon@seznam.cz><br />
> Komu: hw-list@list.hw.cz<br />
> Datum: 12.10.2022 10:19<br />
> Předmět: Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru</p>
- S zapojeným N se rozjede, bude mít sice menší moment, ale při mírné <br />
rezervě výkonu a průřezu vinutí, by mu to nemuselo vadit. Dovedu si <br />
představit, že dělníka někde na pile uprostřed lesů, nebo na stavbě, <br />
potěší, že při výpadku fáze může dál pracovat. Tipuju, že právě tohle <br />
měl na mysli výrobce diskutovaných zařízení.<br />
<br />
PH<br />
<br />
Dne 12.10.2022 v 9:11 Martin Hanek napsal(a):<br />
> Řekl bych, že to není o zvyku, ale o tom, že to prostě nebylo a není <br />
> potřeba (pominu motory s brzdou a nějaké speciality).<br />
><br />
> Martin Hanek<br />
><br />
> Dne 12.10.2022 v 8:58 Pavel Hudeček napsal(a):<br />
>> Já bych k tomu doplnil, že zvyk nezapojovat N pochází ještě z doby, <br />
>> kdy v kabelech modrý drát nebyl.<br />
>><br />
>> Druhá věc je, když je přepínání Y/D, tam když se zapojí N, může <br />
>> snadno nastat pěkný světelný a zvukový efekt, kdy se zkratují fáze, <br />
>> protože se stykač D stihne zapnout dřív, než stihne zhasnout oblouk <br />
>> ve stykači Y. Osobně vyzkoušeno:-)<br />
_______________________________________________<br />
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br />
Hw-list@list.hw.cz<br />
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br />