<div dir="auto">Teď je otázka, zda se vyplatí rekuperace nebo volnoběh, aby to dojelo dal (pokud se rekuperací vylozene nebrzdi)... treba novější automatické převodovky u aut z kopce vyřadí na neutral. Dá se takto "bez motoru" jet i několik kilometrů (pokud člověk zná trasu, správně odhadne počáteční rychlost a "vyřadí" sundanim nohy z plynu na správném místě). Blbý je, že když člověk pribrzdi (protože dojíždí auto před nim...) tak se tam sama hodí rychlost a už se blbě navodí ten stav "vyhodit to" plynovým pedálem zpet na neutral (stejně ten predemnou brzdí takže už pak cela akce nemá smysl). To pak trochu naštve :-).</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne po 15. 8. 2022 18:53 uživatel Aleš Filip <<a href="mailto:nostromo@khnet.info">nostromo@khnet.info</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div>
    <br>
    <div>
      
      Dobrý den,
      <br>
      <br>
      Když jedu z kopce rychlostí 30km/h, a baterie je na 60%, tak teče
      do baterky okolo 3A<br>
      Co jsem četl, tak nejhorší je, když má někdo baterii na 100%, a
      pustí to z kopce. Energie nemá kam téct, takže se pálí na
      tranzistorech. A ty to většinou nevydrží :-(<br>
      <br>
      S pozdravem,<br>
      <pre cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a href="http://xanadu.khnet.info" target="_blank" rel="noreferrer">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
      <div id="m_-6016548304516396572quoteDIV"> </div>
    </div>
    <div>Dne 15.08.2022 v 17:05 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">Takováhle
      samovolná rekuperace může nastat jedině při rychlosti dost vysoké
      na to, aby se indukovalo napětí vyšší než je na baterii. A to bude
      rychlost spíš blízká maximální jízdní hodnotě.
      <br>
      <br>
      Ale hlavně, tahle diskuze začla informací, že to dělá i při
      odpojeném motoru.
      <br>
      <br>
      PH
      <br>
      <br>
      Dne 15.08.2022 v 16:59 Petr Simek napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">On Mon, 15 Aug 2022, Petr Labaj wrote:
        <br>
        <br>
        <blockquote type="cite">Hmmm, tak pokud to při jízdě klade
          takový odpor i při kompletně odpojeném motoru (což se mi
          popravdě moc nezdá, protože tak silný cogging-efekt ani jiné
          ztráty bych nečekal), tak pak už je skoro zbytečné, aby to
          mělo podobu
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        To bude tim ze je to pripojene k budici a pres diody ve
        spinacich
        <br>
        tranzistorech to rekuperuje. Musel by se odpojit motor od
        budice.
        <br>
      </blockquote>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank" rel="noreferrer">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank" rel="noreferrer">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
    <br>
  </div>

_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>