<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Tak jízda do kopce OK, asi trochu lepší než Lime. Na dotyčném svahu
"ve Struhách", kde lidé běžně tlačí kola a občas někdo jede na
nejpomalejší převod, zpomalila na 11.<br>
<br>
Jízda po "roštové" dlažbě cca stejná jako Lime, tahle má sice trochu
vyšší tlumiče, ale kompenzuje se to tím, že je lehčí.<br>
<br>
Horší je, že se pořád samovolně povoloval šroub na nastavení
zamknutí "zlomu" řídítek. Ale je tak volný, že se dá doštelovat
pouhým přejížděním nehtem. Provizorně opraveno omotáním gumičkou:-)<br>
<br>
Ale ta brzda, to je peklo. Teda jezdit s tím jde, ale nejde si jen
tak lehce přibrzdit.<br>
<br>
Takže mám dilema: Buď brždění upravit a přijít o záruku i možnost
vrácení, nebo koloběžku vrátit a jinou si nekoupit, protože není
jiná srovnatelně odporužená.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 09.08.2022 v 16:11 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:508fc95c-730e-3d46-1f88-2e0095245700@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Tak už ji mám.<br>
Jezdí dobře, akorát hrozně brzy zapíná tempomat a pak prostě jede
sama. To mě dost mátlo, ale šel deaktivovat. Akcelerace se plynule
řídí hloubkou stisku páčky.<br>
<br>
Horší je brždění, má přední mechanickou a zadní elektrickou brzdu.
Jenže ta elektrická se ovládá jen on/off a brzdí nepříjemně silně.
Obě se ovládají společnou páčkou, která nejdřív zapne elektrickou.
V podstatě se teď bojím brzdit. Zatím jsem jel po rovině, tak
stačilo nechat dojet setrvačností a pak seskočit. Jednou se mi do
toho ale připlet i ten tempomat a tak se mě koloběžka snažila
táhnotut za sebou:-)<br>
Má to 3 režimy rychlosti, do 6, 20 a 25. Tak doufám, že když před
jízdou z kopce zapnu těch 6, bude to přiměřeně brzdit samo, jinak
teda nevim... Ale vypadá to, že tlačítko od elektrický brzdy půjde
vyndat, tak bych si na něj vytisk druhou páčku.<br>
<br>
Odpružení vypadá, že je snad i lepší než má Lime, ale ještě jsem
nezkoušel hlavní test - "dírkovanou" dlažbu tady na parkovišti. To
byl v posledních dnech vždy nejintenzivnější zážitek z celé cesty.
Na Lime se mi osvědčilo co nejrychleji zrychlit tak, aby se už
nestíhala třást:-)<br>
<br>
Teď na cestě domů se uvidí, jak zvládne jízdu do kopce...<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 06.08.2022 v 12:15 Aleš Filip
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:029f9c26-4a04-f4d7-d1cc-2f72e0759db0@khnet.info">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<br>
<div class="moz-signature">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
Dobrý den, <br>
<br>
Když to srovnám s mojí Xiaomi Scooter 3:<br>
Baterka přibližně stejná kapacita, při mých 95Kg na tom ujedu
22km, ale trochu jsem poladil fw. Vzhledem k tomu, že to
používám jako dopravní prostředek, nepotřebuju na tom závodit.
Většinou na tom jezdím 4,5km do hospody, a zpátky. Proud při
jízdě jsem nechal, ale snížil jsem proud při brždění, takže
většina brždění je na zadní kotoučovce. Snížil jsem i
akceleraci, nepotřebuju zrychlení za 3s na 100. Vypnul jsem
rekuperaci, protože zisk z ní je menší, než potom akcelerace
na původní rychlost.<br>
Zvednul jsem rychlost z 25km/h na 33km/h. Těch 25 je docela
málo, a 33 je tak akorát. Gumy je potřeba foukat na 5-6atm,
aby to mělo menší odpor, a prý dochází i méně k defektům. <br>
Odpružení nemá, a je to docela dost velký minus. Stačí jet
jenom po hrubém asfaltu (takový úsek tady jedem mám), a musím
tam jet tak 15km/h, jinak bych si vyrazil zuby o sebe :-(<br>
<br>
Předpokládám, že ta Aprilia bude jezdit asi stejně.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Aleš Filip
Kutná Hora
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
<div id="quoteDIV"> </div>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 05.08.2022 v 18:01 Pavel
Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:f9c0ef9c-e703-4384-531e-c94d1d6b4b0c@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Vycházel jsem z toho, že moje typická jízda má 4 km a baterce
můžu kdyžtak dobastlit rozšíření.<br>
<br>
Naopak upgrade neodpružené na odpruženou je dost nereálný a
odpruženého jsem nic jiného v kategorii "ještě ne motorka"
nenašel. Přičemž neodpružená by byla pro mě nepoužitelná.<br>
<br>
Uvidím v úterý, až ji dodají...<br>
V nejhorším aspoň doufám, že na ní půjde dojet do jejich
obchodu a vrátit:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 05.08.2022 v 17:44 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRPXEFpq=BMWGJ0Q5-2rLRPBM33=Jrx7pG-CEwe_WzNReA@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Píšou u ní až 25km dojezd. Reálně a s cyklem 20-80 procent
nabíjení to tedy bude tak 15km možná méně. Vycházím z
praktického testu u Esr1, kde to bylo 12km na plné nabití,
městský provoz. To je pro mne byť bydlím v malém 25000
obyv. městě málo. Přesněji řečeno odhadem každá 5 jízda je
víc než 15 km. (město, chalupa a z5 s tím, že těžko dobiju
kvůli času). Ale to je dost individuální. Já pokud bych
dopředu věděl, že najezdím za ten den víc než 15 km, skočím
ráno na motorku... <br>
<br>
pátek 5. srpna 2022 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div> Před chvílí jsem v Electrowordu koupil tu Aprilia
ESR2 za 15k.<br>
Tak uvidím jakého využití dosáhnu:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div>Dne 05.08.2022 v 16:11 Jan Kuba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">Tak mám také elektroskútr a podobné
zkušenosti.
<div>Za 2 roky jsem najezdil asi 50 km...</div>
<div>Ano, plus je v tom horku cestování po městě
určitě mnohem lepší než v autě.</div>
<div>Nechá se to tlačit po chodníku ( stejně jako
moto do 50cm3) přejít přechod, podchod a nikdo si
vás ani nevšimne.</div>
<div><br>
</div>
<div>Ale také jsem zažil, že se mi to vybilo 4 km od
chalupy. Prostě mi ta elektrika nesedla.<br>
</div>
<div>Tak jsem si pořídil klasický skútr
50cm3.Piaggio..nemusím u toho přemýšlet, plánovat
atd...</div>
<div>Do města je to mnohem lepší než motorka a v
podstatě na tom jezdím furt, protože se dostanu
všude za zlomek času než autem.</div>
<div>Pro mě je obrovská přidaná hodnota v tom, že z
toho můžu sesednout, a se zhasnutým motorem</div>
<div> protlačit to legálně pár metrů např. úsekem se
zákazem vjezdu nebo po chodníku místo toho abych
to 3 km objížděl.</div>
<div><br>
</div>
<div>E-scooter stojí v garáži, kdyby někdo měl zájem
je na prodej.</div>
<div>Samozřejmě jsou už v háji baterie , 4x
olovo 12V/30Ah, chtělo by to předělat na Li-xxx a
odlehčit to tím zásadně.</div>
<div>S tím olovem to má okolo 130kg</div>
<div>Jedná se o BENZHOU YY7QTD-25 celkový nájezd
je cca 250km </div>
<div><br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 5. 8. 2022
v 12:04 odesílatel Zdeněk Aster <<a
href="mailto:zdenek.aster@seznam.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">zdenek.aster@seznam.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Asi bych
zkusil vypočítat, cenu koloběžky + nabíjení, a
proti tomu <br>
půjčovné co platíte,<br>
no a podle toho na kolik roků to bude stačit
by se dalo usoudit jestli <br>
se to .<br>
<br>
Mám elektroskútr asi 11let a stím jak s ním
jezdím málo se to fakt <br>
nevyplatí místo toho bych<br>
mohl jezdit autem se spotřebou třeba 40litrů
na 100km......<br>
Ale má to jiné plus v těchto vedrech je na tom
přříjemně a všude se s <br>
tím dá parkovat narozdíl<br>
od auta... Jen se s tím blbě převáží třeba
žebřík :-)<br>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>