<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Tak jízda do kopce OK, asi trochu lepší než Lime. Na dotyčném svahu
    "ve Struhách", kde lidé běžně tlačí kola a občas někdo jede na
    nejpomalejší převod, zpomalila na 11.<br>
    <br>
    Jízda po "roštové" dlažbě cca stejná jako Lime, tahle má sice trochu
    vyšší tlumiče, ale kompenzuje se to tím, že je lehčí.<br>
    <br>
    Horší je, že se pořád samovolně povoloval šroub na nastavení
    zamknutí "zlomu" řídítek. Ale je tak volný, že se dá doštelovat
    pouhým přejížděním nehtem. Provizorně opraveno omotáním gumičkou:-)<br>
    <br>
    Ale ta brzda, to je peklo. Teda jezdit s tím jde, ale nejde si jen
    tak lehce přibrzdit.<br>
    <br>
    Takže mám dilema: Buď brždění upravit a přijít o záruku i možnost
    vrácení, nebo koloběžku vrátit a jinou si nekoupit, protože není
    jiná srovnatelně odporužená.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.08.2022 v 16:11 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:508fc95c-730e-3d46-1f88-2e0095245700@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Tak už ji mám.<br>
      Jezdí dobře, akorát hrozně brzy zapíná tempomat a pak prostě jede
      sama. To mě dost mátlo, ale šel deaktivovat. Akcelerace se plynule
      řídí hloubkou stisku páčky.<br>
      <br>
      Horší je brždění, má přední mechanickou a zadní elektrickou brzdu.
      Jenže ta elektrická se ovládá jen on/off a brzdí nepříjemně silně.
      Obě se ovládají společnou páčkou, která nejdřív zapne elektrickou.
      V podstatě se teď bojím brzdit. Zatím jsem jel po rovině, tak
      stačilo nechat dojet setrvačností a pak seskočit. Jednou se mi do
      toho ale připlet i ten tempomat a tak se mě koloběžka snažila
      táhnotut za sebou:-)<br>
      Má to 3 režimy rychlosti, do 6, 20 a 25. Tak doufám, že když před
      jízdou z kopce zapnu těch 6, bude to přiměřeně brzdit samo, jinak
      teda nevim... Ale vypadá to, že tlačítko od elektrický brzdy půjde
      vyndat, tak bych si na něj vytisk druhou páčku.<br>
      <br>
      Odpružení vypadá, že je snad i lepší než má Lime, ale ještě jsem
      nezkoušel hlavní test - "dírkovanou" dlažbu tady na parkovišti. To
      byl v posledních dnech vždy nejintenzivnější zážitek z celé cesty.
      Na Lime se mi osvědčilo co nejrychleji zrychlit tak, aby se už
      nestíhala třást:-)<br>
      <br>
      Teď na cestě domů se uvidí, jak zvládne jízdu do kopce...<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 06.08.2022 v 12:15 Aleš Filip
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:029f9c26-4a04-f4d7-d1cc-2f72e0759db0@khnet.info">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <br>
        <div class="moz-signature">
          <meta content="text/html; charset=UTF-8"
            http-equiv="Content-Type">
          Dobrý den, <br>
          <br>
          Když to srovnám s mojí Xiaomi Scooter 3:<br>
          Baterka přibližně stejná kapacita, při mých 95Kg na tom ujedu
          22km, ale trochu jsem poladil fw. Vzhledem k tomu, že to
          používám jako dopravní prostředek, nepotřebuju na tom závodit.
          Většinou na tom jezdím 4,5km do hospody, a zpátky. Proud při
          jízdě jsem nechal, ale snížil jsem proud při brždění, takže
          většina brždění je na zadní kotoučovce. Snížil jsem i
          akceleraci, nepotřebuju zrychlení za 3s na 100. Vypnul jsem
          rekuperaci, protože zisk z ní je menší, než potom akcelerace
          na původní rychlost.<br>
          Zvednul jsem rychlost z 25km/h na 33km/h. Těch 25 je docela
          málo, a 33 je tak akorát. Gumy je potřeba foukat na 5-6atm,
          aby to mělo menší odpor, a prý dochází i méně k defektům. <br>
          Odpružení nemá, a je to docela dost velký minus. Stačí jet
          jenom po hrubém asfaltu (takový úsek tady jedem mám), a musím
          tam jet tak 15km/h, jinak bych si vyrazil zuby o sebe :-(<br>
          <br>
          Předpokládám, že ta Aprilia bude jezdit asi stejně.<br>
          <br>
          S pozdravem,<br>
          <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
          <div id="quoteDIV"> </div>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 05.08.2022 v 18:01 Pavel
          Hudeček napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:f9c0ef9c-e703-4384-531e-c94d1d6b4b0c@seznam.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          Vycházel jsem z toho, že moje typická jízda má 4 km a baterce
          můžu kdyžtak dobastlit rozšíření.<br>
          <br>
          Naopak upgrade neodpružené na odpruženou je dost nereálný a
          odpruženého jsem nic jiného v kategorii "ještě ne motorka"
          nenašel. Přičemž neodpružená by byla pro mě nepoužitelná.<br>
          <br>
          Uvidím v úterý, až ji dodají...<br>
          V nejhorším aspoň doufám, že na ní půjde dojet do jejich
          obchodu a vrátit:-)<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 05.08.2022 v 17:44 Jan Kuba
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRPXEFpq=BMWGJ0Q5-2rLRPBM33=Jrx7pG-CEwe_WzNReA@mail.gmail.com">
            <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            Píšou u ní až 25km dojezd. Reálně a s cyklem 20-80 procent
            nabíjení to tedy bude tak 15km možná méně.  Vycházím z
            praktického testu u Esr1, kde to bylo 12km na plné nabití,
            městský provoz. To je pro mne byť bydlím v  malém 25000
            obyv. městě málo. Přesněji řečeno odhadem každá 5 jízda je
            víc než 15 km. (město, chalupa a z5 s tím, že těžko dobiju
            kvůli času). Ale to je dost individuální. Já pokud bych
            dopředu věděl, že najezdím za ten den víc než 15 km, skočím
            ráno na motorku... <br>
            <br>
            pátek 5. srpna 2022 Pavel Hudeček <<a
              href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
            napsal(a):<br>
            <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
              .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
              <div> Před chvílí jsem v Electrowordu koupil tu Aprilia
                ESR2 za 15k.<br>
                Tak uvidím jakého využití dosáhnu:-)<br>
                <br>
                PH<br>
                <br>
                <div>Dne 05.08.2022 v 16:11 Jan Kuba napsal(a):<br>
                </div>
                <blockquote type="cite">
                  <div dir="ltr">Tak mám také elektroskútr a podobné
                    zkušenosti.
                    <div>Za 2 roky  jsem najezdil asi 50 km...</div>
                    <div>Ano, plus je v tom horku cestování po městě
                      určitě mnohem lepší než v autě.</div>
                    <div>Nechá se to tlačit po chodníku ( stejně jako
                      moto do 50cm3) přejít přechod, podchod a nikdo si
                      vás ani nevšimne.</div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>Ale také jsem zažil, že se mi to vybilo 4 km od
                      chalupy.  Prostě mi ta elektrika nesedla.<br>
                    </div>
                    <div>Tak jsem si pořídil klasický skútr
                      50cm3.Piaggio..nemusím u toho přemýšlet, plánovat
                      atd...</div>
                    <div>Do města je to mnohem lepší než motorka a v
                      podstatě na tom jezdím furt, protože se dostanu
                      všude za zlomek času než autem.</div>
                    <div>Pro mě je obrovská přidaná hodnota v tom, že z
                      toho můžu sesednout, a se zhasnutým motorem</div>
                    <div> protlačit to legálně pár metrů např. úsekem se
                      zákazem vjezdu nebo po chodníku místo toho abych
                      to 3 km objížděl.</div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>E-scooter stojí v garáži, kdyby někdo měl zájem
                      je na prodej.</div>
                    <div>Samozřejmě jsou už v háji baterie , 4x
                      olovo 12V/30Ah, chtělo by to předělat na Li-xxx a
                      odlehčit to tím zásadně.</div>
                    <div>S tím olovem to má okolo 130kg</div>
                    <div>Jedná se o BENZHOU YY7QTD-25   celkový nájezd
                      je cca 250km </div>
                    <div><br>
                      <div class="gmail_quote">
                        <div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 5. 8. 2022
                          v 12:04 odesílatel Zdeněk Aster <<a
                            href="mailto:zdenek.aster@seznam.cz"
                            target="_blank" moz-do-not-send="true"
                            class="moz-txt-link-freetext">zdenek.aster@seznam.cz</a>>
                          napsal:<br>
                        </div>
                        <blockquote class="gmail_quote"
                          style="margin:0px 0px 0px
                          0.8ex;border-left:1px solid
                          rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Asi bych
                          zkusil vypočítat, cenu koloběžky + nabíjení, a
                          proti tomu <br>
                          půjčovné co platíte,<br>
                          no a podle toho na kolik roků to bude stačit
                          by se dalo usoudit jestli <br>
                          se to .<br>
                          <br>
                          Mám elektroskútr asi 11let a stím jak s ním
                          jezdím málo se to fakt <br>
                          nevyplatí místo toho bych<br>
                          mohl jezdit autem se spotřebou třeba 40litrů
                          na 100km......<br>
                          Ale má to jiné plus v těchto vedrech je na tom
                          přříjemně a všude se s <br>
                          tím dá parkovat narozdíl<br>
                          od auta... Jen se s tím blbě převáží třeba
                          žebřík :-)<br>
                        </blockquote>
                      </div>
                    </div>
                  </div>
                </blockquote>
              </div>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>