<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Ja jsem k baterii pouzil toto <a
href="https://www.solarsun.cz/pojistny-odpinac-k-baterii-100-a/">Pojistný
odpínač k baterii 100A - solarsun.cz</a></div>
<div class="moz-cite-prefix">Da se to pouzivat i jako odpojovac,
provedeni je docela masivni.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 28.07.2022 v 11:12 Zdeněk Aster
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:9e773090-d2cd-3beb-4a94-d06ac002d357@seznam.cz">A další
problém bude oblouk na pojistce v tom je ta nožovka 1000x lepší...
<br>
<br>
Zdeněk Aster
<br>
<br>
Dne 28.07.2022 v 10:48 Standa Palas napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">Dobrý den
<br>
<br>
Ty autopojistky Vám neřeší případný zkrat na kabelech od baterky
k pojistce. (prodřená izolace) Navíc je tam pak hodně spojů
které Vám časem můžou začít zlobit. Uvažuju nad tím, že si přímo
na kabel napájím k baterii trubičkové pojistky které dám do
smršťovací bužírky.
<br>
Na to jištění baterie jsem si dal obyčejné nožovky. Je to velké
ale věřím tomu víc než těm malejm plíškům, co se vydávají za
pojistky. Hlavní problém vidím v tom, že se každá pojistka přes
kterou teče proud těsně pod jmenovitou hodnotou se dost hřeje a
nejsem si jistý, jak to teplo snesou ty plasty. Už se mi stalo,
že se mi roztavilo pouzdro na trubičkové pojistce.
<br>
<br>
S.P.
<br>
<br>
Dne 28.7.2022 v 9:20 Martin Záruba napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">To by asi šlo. Já mám přímo na + baterie
200A tavnou pojistku s oky, šla přišroubovat přímo na vývod
baterie. Myslím, že tak bude přechoďák co nejmenší.
<br>
<br>
Martin Záruba
<br>
<br>
Dne 27.7.2022 v 20:00 Michal Grunt napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">Trochu jsem googlil a někdo dokonce
psal, že mu ten zkrat, který se udělal na balancovacich
přívodech udělal takový menší požár... Takže tam ty 2A
pojistky asi dám (objednal jsem si držák na 6
"autopojistek").
<br>
<br>
Dále bych chtěl mít co nejblíže plusu pólu baterie takovou
havarijní pojistku, kdyby všechno selhalo. Jde o malou
baterii 4s 50Ah, ale i z tak malé baterie mám docela
respekt, hlavně co se týče případných následků... takže jsem
přemýšlel o něčem podobném:
<br>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID725">http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID725</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID725"><http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID725></a>
<br>
<br>
Je na tom něco špatně?
<br>
<br>
Dne po 25. 7. 2022 12:49 uživatel Martin Záruba
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:swz@volny.cz"><swz@volny.cz></a> napsal:
<br>
<br>
No asi ano. Dal byste do každého drátku třeba 2A
pojistku? Nebyl
<br>
by to
<br>
problém, jen by se na to musela udělat nějaká rozumná
krabička.
<br>
<br>
Martin Záruba
<br>
<br>
Dne 25.7.2022 v 12:24 Michal Grunt napsal(a):
<br>
> Jenom takový blbý dotaz... co když nastane zkrat v
tom balanceru
<br>
třeba
<br>
> v málem balancovacim konektoru? Přehoří drátky a
tím je to poreseno?
<br>
>
<br>
> Dne po 25. 7. 2022 10:31 uživatel Martin Záruba
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:swz@volny.cz"><swz@volny.cz></a>
<br>
napsal:
<br>
>
<br>
> Pokud se použije maximální počet článků, je to
jasné. Pokud je
<br>
> jich míň,
<br>
> ta BC21 a BC20 na + celé baterie. BC19 na -
toho článku co
<br>
je nejvíce
<br>
> nahoře (- je dole + je nahoře, jako ve
schématu). BC 18 a
<br>
všechny
<br>
> nižší
<br>
> na - dalšího nižšího článku tak, aby zbylé
dráty vyšly po
<br>
jednom na
<br>
> spoje ostatních článků. Bc0 je samozřejmě na
mínus. Proč je
<br>
to tak
<br>
> divně? Asi je to jen otázka programu v
procesoru, který to
<br>
řídí. Aby
<br>
> poznal, kolik má článků.
<br>
>
<br>
> Já mám teď 18 článků. Chtěl jsem mít 20, ale
64V se nelíbilo
<br>
> nabíječi,
<br>
> tvrdil vadná baterie. On má umět, 12V, 24V,
48V. I olovo. A
<br>
olověná
<br>
> baterie o 24 článcích, plně nabitá může mít i
58 V. TAk jsem si
<br>
> řekl, že
<br>
> s LiFePo musí ustát napětí okolo 60V, což se
ukázalo jako
<br>
správné. 18
<br>
> článků LiFePo plně nabitých by myslím neměla
mít víc, než
<br>
61,2V a to
<br>
> nabíječ bere jako horní mez, víc nejde
nastavit.
<br>
>
<br>
> Jaké máte články? Mě pro 12kWh, jak uvádíte a 8
článků
<br>
vychází 12
<br>
> 000/8/3,2=468Ah
<br>
>
<br>
> Takže byste to měl zapojit:
<br>
>
<br>
> Bc0 na mínus 1. článku, Bc1na +1., Bc2 +2. Bc3
+3, Bc4 +4,
<br>
Bc5 +5,
<br>
> Bc6
<br>
> až Bc18 +6, Bc19 +7, Bc20 a Bc21 +8
<br>
>
<br>
> Nedostatkem balanceru je, že stykač odpíná -
pól baterie. To
<br>
je dost
<br>
> hloupé. Ale zjistil jsem, že stykač má
samozřejmě přívod k
<br>
cívce a
<br>
> dva
<br>
> macaté šrouby pro kontakt. A jeden je přes
proudový snímač
<br>
> připojen k -
<br>
> baterie. Pokud se stykač odpojí od - baterie a
propojí se -
<br>
> baterie jen
<br>
> přes ten proudový snímač s - celého systému a
stykač bude
<br>
odepínat +,
<br>
> bude po problému. Pak to udělám takto, přičemž
na + baterie
<br>
přijde
<br>
> tavná
<br>
> 200A pojistka, pak přímo kabel k nabíječi a
přes stykač kabel k
<br>
> střídačům. Sem chci zapojit i dva step-down,
které budou z
<br>
baterie
<br>
> dávat
<br>
> 12V a 24V. Možná přímo za pojistku malý
střídač, cca 500W, který
<br>
> bude v
<br>
> ostrovním režimu napájet lednici, popř. ještě
něco malého
<br>
(router).
<br>
> Pokud BMS odepne stykač, vypadnou velké
spotřebiče. Ale bude
<br>
nutné
<br>
> udělat ještě něco, co by vypnulo ten malý
střídač pokud by
<br>
napětí
<br>
> nějakého článku pokleslo na 2,5V. Pak ať raději
vyteče
<br>
lednice než
<br>
> aby
<br>
> se zničila baterie.
<br>
>
<br>
> No a ta 200 pojistka na + je pro případ zkratu
v nabíječi.
<br>
Myslím, že
<br>
> tam je taky pojistka, ale raději při těchto
proudech 2.
<br>
>
<br>
>
<br>
> Martin Záruba
<br>
>
<br>
> Dne 24.7.2022 v 17:35 AZe napsal(a):
<br>
> > Zdravím. Dívám se na návod k použití
tohoto balancéru.
<br>
> > Mám LiFePo 8S, cca 12 kWh. Nějak mi to v
tom popisu, co kam
<br>
> připojit,
<br>
> > nesedí.
<br>
> > Pro 8S:
<br>
> > Bc0 na mínus 1. článku, Bc1na +1., Bc2 +2.
atd až Bc8 na
<br>
+8. Tak
<br>
> bych
<br>
> > to zapojil. OK.
<br>
> > "Následující tabulka..." udává doslova
toto:
<br>
> > 8S: propojení vodičů Bc6 až Bc18 a jejich
připojení na + 6.
<br>
> článku v
<br>
> > pořadí.
<br>
> > Ale Bc7až BC8 mají svoje články, ne?
<br>
> > A co ty zbývající, Bc19 až Bc21?
Nezapojit?
<br>
> > Nemá tam být: Bc9 až Bc21 připojit na +7.
nebo +6. článku?
<br>
Proč
<br>
> jen do
<br>
> > Bc18?
<br>
> > Som z toho volaký zmetený...
<br>
> > aze
<br>
> >
<br>
> >
<br>
> > -----Původní zpráva----- From: Martin
Záruba
<br>
> > Sent: Tuesday, July 19, 2022 12:38 PM
<br>
> > To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> > Subject: Re: BMS pro LiFePo4
<br>
> >
<br>
> > Souhlas a ještě bych dodal, že bych nešel
pod 3,05V. Ne že
<br>
by to
<br>
> článek
<br>
> > nevydržel jít na 2,5V, ale jakmile je víc
článků, tak i
<br>
když se je
<br>
> > snažíte vybrat, nebudou úplně stejné.
Takže když jeden
<br>
bude mít
<br>
> třeba
<br>
> > 2,7V, ostatní 3,1V. Pokud to vypnete podle
napětí celé
<br>
baterie, ten
<br>
> > slabší zničíte. Nezbývá opravdu, než že
BMS hlídá každý
<br>
článek.
<br>
> Já mám
<br>
> > Balancér (BMS) 7S-20S LiFePO4 200A 3,2V
Smart Bluetooth
<br>
> (mivvyenergy.cz <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://mivvyenergy.cz"><http://mivvyenergy.cz></a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://mivvyenergy.cz"><http://mivvyenergy.cz></a>)
<br>
> >
<br>
>
<br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html"><https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html></a>.
<br>
>
<br>
> >
<br>
> > Má velký stykač a hlídá každý článek. A
opravdy pokud jeden má
<br>
> podpětí,
<br>
> > vypne celou baterii. Jen je ho potřeba
trochu upravit, aby
<br>
> vypínal jen
<br>
> > spotřebič a ne nabíječ. Je to proto, že
pokud nabíječi
<br>
odpojíte
<br>
> baterii,
<br>
> > sice se nic nestane, ale hlásí chybu a i
když balancer
<br>
(nmá moc sil)
<br>
> > vyrovná články a stykač zase sepne,
nabíječ nenaskočí dokud
<br>
> neodpojíte
<br>
> > kolektory. Samo se to sice vzpamatuje přes
noc, ale když
<br>
to vypadne
<br>
> > třeba v poledne, celé odpoledne to
nefunguje.
<br>
> >
<br>
> > Martin Záruba
<br>
> >
<br>
> > Dne 19.7.2022 v 8:50 Josef Šíp napsal(a):
<br>
> >> Jen takova mala poznámka, 3.6V pro
LiFePo je vražda.
<br>
> >> Tady je tabulka nezatíženého clanku v
zavislosti na SOC.
<br>
> >> Jako rozumne napeti na cl. bych zvolil
3,35-3,37 pro
<br>
nabijeni
<br>
> CV s
<br>
> >> proudovym omezenim.
<br>
> >>
<br>
> >> SOC [%] UCL [V] U16 [V]
<br>
> >> 100 3,60 57,60
<br>
> >> 99,5 3,45 55,20
<br>
> >> 99 3,40 54,40
<br>
> >> 99 3,38 54,08
<br>
> >> 98 3,38 54,00
<br>
> >> 96 3,37 53,92
<br>
> >> 90 3,35 53,60
<br>
> >> 85 3,34 53,40
<br>
> >> 80 3,33 53,28
<br>
> >> 75 3,32 53,10
<br>
> >> 70 3,30 52,80
<br>
> >> 60 3,28 52,48
<br>
> >> 50 3,26 52,16
<br>
> >> 40 3,25 52,00
<br>
> >> 35 3,24 51,84
<br>
> >> 30 3,23 51,68
<br>
> >> 27 3,22 51,52
<br>
> >> 23 3,21 51,36
<br>
> >> 21 3,20 51,25
<br>
> >> 20 3,20 51,20
<br>
> >> 18 3,19 51,04
<br>
> >> 14 3,15 50,40
<br>
> >> 13 3,13 50,00
<br>
> >> 12 3,10 49,60
<br>
> >> 10 3,03 48,50
<br>
> >> 9 3,00 48,00
<br>
> >> 7 2,90 46,40
<br>
> >> 5 2,80 44,80
<br>
> >> 2 2,70 43,20
<br>
> >> 0 2,50 40,00
<br>
> >>
<br>
> >> -----Original Message-----
<br>
> >> From: Hw-list
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"><hw-list-bounces@list.hw.cz></a> On Behalf Of
<br>
> Jaroslav Buchta
<br>
> >> Sent: Tuesday, July 19, 2022 7:01 AM
<br>
> >> To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> >> Subject: Re: BMS pro LiFePo4
<br>
> >>
<br>
> >> Ja si ted s vlasni BMS pro 16 clanku
50 Ah hraju a je to
<br>
vyzva
<br>
> >> - charakteristika je opravdu plocha,
behem procesu
<br>
> nabijeni/vybijeni
<br>
> >> se napeti clanku lisi o jednotky mV a
celkem se zmeni o
<br>
desitky
<br>
> mV,
<br>
> >> balancovani zatim premyslim, jak vubec
udelat.
<br>
> >> - pri nabijeni to bude chtit
pokracovat na CC az do
<br>
limitu 3.6V, v
<br>
> >> rezimu CV se uz dobiji dost pomalu
(3-5A), je to pri nabijeni
<br>
> docela
<br>
> >> mekke
<br>
> >>
_______________________________________________
<br>
> >> HW-list mailing list - sponsored by
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a> <<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.HW.cz">http://www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a>>
<br>
> >> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> >>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
> >
_______________________________________________
<br>
> > HW-list mailing list - sponsored by
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a> <<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.HW.cz">http://www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a>>
<br>
> > <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> > <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
> >
_______________________________________________
<br>
> > HW-list mailing list - sponsored by
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a> <<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.HW.cz">http://www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a>>
<br>
> > <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> > <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
> _______________________________________________
<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a> <<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.HW.cz">http://www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a>>
<br>
> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
>
<br>
>
<br>
> _______________________________________________
<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a>
<br>
> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://www.HW.cz"><http://www.HW.cz></a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>