<div dir="auto">Trochu jsem googlil a někdo dokonce psal, že mu ten zkrat, který se udělal na balancovacich přívodech udělal takový menší požár... Takže tam ty 2A pojistky asi dám (objednal jsem si držák na 6 "autopojistek").<div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Dále bych chtěl mít co nejblíže plusu pólu baterie takovou havarijní pojistku, kdyby všechno selhalo. Jde o malou baterii 4s 50Ah, ale i z tak malé baterie mám docela respekt, hlavně co se týče případných následků... takže jsem přemýšlel o něčem podobném:</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto"><a href="http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID725">http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID725</a></div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Je na tom něco špatně?</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne po 25. 7. 2022 12:49 uživatel Martin Záruba <<a href="mailto:swz@volny.cz">swz@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">No asi ano. Dal byste do každého drátku třeba 2A pojistku? Nebyl by to <br>
problém, jen by se na to musela udělat nějaká rozumná krabička.<br>
<br>
Martin Záruba<br>
<br>
Dne 25.7.2022 v 12:24 Michal Grunt napsal(a):<br>
> Jenom takový blbý dotaz... co když nastane zkrat v tom balanceru třeba <br>
> v málem balancovacim konektoru? Přehoří drátky a tím je to poreseno?<br>
><br>
> Dne po 25. 7. 2022 10:31 uživatel Martin Záruba <<a href="mailto:swz@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">swz@volny.cz</a>> napsal:<br>
><br>
>     Pokud se použije maximální počet článků, je to jasné. Pokud je<br>
>     jich míň,<br>
>     ta BC21 a BC20 na + celé baterie. BC19 na - toho článku co je nejvíce<br>
>     nahoře (- je dole + je nahoře, jako ve schématu). BC 18 a všechny<br>
>     nižší<br>
>     na - dalšího nižšího článku tak, aby zbylé dráty vyšly po jednom na<br>
>     spoje ostatních článků. Bc0 je samozřejmě na mínus. Proč je to tak<br>
>     divně? Asi je to jen otázka programu v procesoru, který to řídí. Aby<br>
>     poznal, kolik má článků.<br>
><br>
>     Já mám teď 18 článků. Chtěl jsem mít 20, ale 64V se nelíbilo<br>
>     nabíječi,<br>
>     tvrdil vadná baterie. On má umět, 12V, 24V, 48V. I olovo. A olověná<br>
>     baterie o 24 článcích, plně nabitá může mít i 58 V. TAk jsem si<br>
>     řekl, že<br>
>     s LiFePo musí ustát napětí okolo 60V, což se ukázalo jako správné. 18<br>
>     článků LiFePo plně nabitých by myslím neměla mít víc, než 61,2V a to<br>
>     nabíječ bere jako horní mez, víc nejde nastavit.<br>
><br>
>     Jaké máte články? Mě pro 12kWh, jak uvádíte a 8 článků vychází 12<br>
>     000/8/3,2=468Ah<br>
><br>
>     Takže byste to měl zapojit:<br>
><br>
>     Bc0 na mínus 1. článku, Bc1na +1., Bc2 +2. Bc3 +3, Bc4 +4, Bc5 +5,<br>
>     Bc6<br>
>     až Bc18 +6, Bc19 +7, Bc20 a Bc21 +8<br>
><br>
>     Nedostatkem balanceru je, že stykač odpíná - pól baterie. To je dost<br>
>     hloupé. Ale zjistil jsem, že stykač má samozřejmě přívod k cívce a<br>
>     dva<br>
>     macaté šrouby pro kontakt. A jeden je přes proudový snímač<br>
>     připojen k -<br>
>     baterie. Pokud se stykač odpojí od  - baterie a propojí se -<br>
>     baterie jen<br>
>     přes ten proudový snímač s - celého systému a stykač bude odepínat +,<br>
>     bude po problému. Pak to udělám takto, přičemž na + baterie přijde<br>
>     tavná<br>
>     200A pojistka, pak přímo kabel k nabíječi a přes stykač kabel k<br>
>     střídačům. Sem chci zapojit i dva step-down, které budou z baterie<br>
>     dávat<br>
>     12V a 24V. Možná přímo za pojistku malý střídač, cca 500W, který<br>
>     bude v<br>
>     ostrovním režimu napájet lednici, popř. ještě něco malého (router).<br>
>     Pokud BMS odepne stykač, vypadnou velké spotřebiče. Ale bude nutné<br>
>     udělat ještě něco, co by vypnulo ten malý střídač pokud by napětí<br>
>     nějakého článku pokleslo na 2,5V. Pak ať raději vyteče lednice než<br>
>     aby<br>
>     se zničila baterie.<br>
><br>
>     No a ta 200 pojistka na + je pro případ zkratu v nabíječi. Myslím, že<br>
>     tam je taky pojistka, ale raději při těchto proudech 2.<br>
><br>
><br>
>     Martin Záruba<br>
><br>
>     Dne 24.7.2022 v 17:35 AZe napsal(a):<br>
>     > Zdravím. Dívám se na návod k použití tohoto balancéru.<br>
>     > Mám LiFePo 8S, cca 12 kWh. Nějak mi to v tom popisu, co kam<br>
>     připojit,<br>
>     > nesedí.<br>
>     > Pro 8S:<br>
>     > Bc0 na mínus 1. článku, Bc1na +1., Bc2 +2. atd až Bc8 na +8. Tak<br>
>     bych<br>
>     > to zapojil. OK.<br>
>     > "Následující tabulka..." udává doslova toto:<br>
>     > 8S: propojení vodičů Bc6 až Bc18 a jejich připojení na + 6.<br>
>     článku v<br>
>     > pořadí.<br>
>     > Ale Bc7až BC8 mají svoje články, ne?<br>
>     > A co ty zbývající, Bc19 až Bc21? Nezapojit?<br>
>     > Nemá tam být: Bc9 až Bc21 připojit na +7. nebo +6. článku? Proč<br>
>     jen do<br>
>     > Bc18?<br>
>     > Som z toho volaký zmetený...<br>
>     > aze<br>
>     ><br>
>     ><br>
>     > -----Původní zpráva----- From: Martin Záruba<br>
>     > Sent: Tuesday, July 19, 2022 12:38 PM<br>
>     > To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a><br>
>     > Subject: Re: BMS pro LiFePo4<br>
>     ><br>
>     > Souhlas a ještě bych dodal, že bych nešel pod 3,05V. Ne že by to<br>
>     článek<br>
>     > nevydržel jít na 2,5V, ale jakmile je víc článků, tak i když se je<br>
>     > snažíte vybrat, nebudou úplně stejné. Takže když jeden bude mít<br>
>     třeba<br>
>     > 2,7V, ostatní 3,1V. Pokud to vypnete podle napětí celé baterie, ten<br>
>     > slabší zničíte. Nezbývá opravdu, než že BMS hlídá každý článek.<br>
>     Já mám<br>
>     > Balancér (BMS) 7S-20S LiFePO4 200A 3,2V Smart Bluetooth<br>
>     (<a href="http://mivvyenergy.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">mivvyenergy.cz</a> <<a href="http://mivvyenergy.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://mivvyenergy.cz</a>>)<br>
>     ><br>
>     <<a href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html</a>>.<br>
><br>
>     ><br>
>     > Má velký stykač a hlídá každý článek. A opravdy pokud jeden má<br>
>     podpětí,<br>
>     > vypne celou baterii. Jen je ho potřeba trochu upravit, aby<br>
>     vypínal jen<br>
>     > spotřebič a ne nabíječ. Je to proto, že pokud nabíječi odpojíte<br>
>     baterii,<br>
>     > sice se nic nestane, ale hlásí chybu a i když balancer (nmá moc sil)<br>
>     > vyrovná články a stykač zase sepne, nabíječ nenaskočí dokud<br>
>     neodpojíte<br>
>     > kolektory. Samo se to sice vzpamatuje přes noc, ale když to vypadne<br>
>     > třeba v poledne, celé odpoledne to nefunguje.<br>
>     ><br>
>     > Martin Záruba<br>
>     ><br>
>     > Dne 19.7.2022 v 8:50 Josef Šíp napsal(a):<br>
>     >> Jen takova mala poznámka, 3.6V pro LiFePo je vražda.<br>
>     >> Tady je tabulka nezatíženého clanku v zavislosti na SOC.<br>
>     >> Jako rozumne napeti na cl. bych zvolil 3,35-3,37  pro nabijeni<br>
>     CV s<br>
>     >> proudovym omezenim.<br>
>     >><br>
>     >> SOC [%] UCL [V] U16 [V]<br>
>     >> 100 3,60 57,60<br>
>     >> 99,5 3,45 55,20<br>
>     >> 99 3,40 54,40<br>
>     >> 99 3,38 54,08<br>
>     >> 98 3,38 54,00<br>
>     >> 96 3,37 53,92<br>
>     >> 90 3,35 53,60<br>
>     >> 85 3,34 53,40<br>
>     >> 80 3,33 53,28<br>
>     >> 75 3,32 53,10<br>
>     >> 70 3,30 52,80<br>
>     >> 60 3,28 52,48<br>
>     >> 50 3,26 52,16<br>
>     >> 40 3,25 52,00<br>
>     >> 35 3,24 51,84<br>
>     >> 30 3,23 51,68<br>
>     >> 27 3,22 51,52<br>
>     >> 23 3,21 51,36<br>
>     >> 21 3,20 51,25<br>
>     >> 20 3,20 51,20<br>
>     >> 18 3,19 51,04<br>
>     >> 14 3,15 50,40<br>
>     >> 13 3,13 50,00<br>
>     >> 12 3,10 49,60<br>
>     >> 10 3,03 48,50<br>
>     >> 9 3,00 48,00<br>
>     >> 7 2,90 46,40<br>
>     >> 5 2,80 44,80<br>
>     >> 2 2,70 43,20<br>
>     >> 0 2,50 40,00<br>
>     >><br>
>     >> -----Original Message-----<br>
>     >> From: Hw-list <<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>> On Behalf Of<br>
>     Jaroslav Buchta<br>
>     >> Sent: Tuesday, July 19, 2022 7:01 AM<br>
>     >> To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a><br>
>     >> Subject: Re: BMS pro LiFePo4<br>
>     >><br>
>     >> Ja si ted s vlasni BMS pro 16 clanku 50 Ah hraju a je to vyzva<br>
>     >> - charakteristika je opravdu plocha, behem procesu<br>
>     nabijeni/vybijeni<br>
>     >> se napeti clanku lisi o jednotky mV a celkem se zmeni o desitky<br>
>     mV,<br>
>     >> balancovani zatim premyslim, jak vubec udelat.<br>
>     >> - pri nabijeni to bude chtit pokracovat na CC az do limitu 3.6V, v<br>
>     >> rezimu CV se uz dobiji dost pomalu (3-5A), je to pri nabijeni<br>
>     docela<br>
>     >> mekke<br>
>     >> _______________________________________________<br>
>     >> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <<a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://www.HW.cz</a>><br>
>     >> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
>     >> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
>     > _______________________________________________<br>
>     > HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <<a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://www.HW.cz</a>><br>
>     > <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
>     > <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
>     > _______________________________________________<br>
>     > HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <<a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://www.HW.cz</a>><br>
>     > <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
>     > <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
>     _______________________________________________<br>
>     HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <<a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://www.HW.cz</a>><br>
>     <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
>     <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>