<div dir="auto">Jenom takovĂ˝ blbĂ˝ dotaz... co kdyĹľ nastane zkrat v tom balanceru tĹ™eba v málem balancovacim konektoru? PĹ™ehořà drátky a tĂm je to poreseno?</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne po 25. 7. 2022 10:31 uĹľivatel Martin Záruba <<a href="mailto:swz@volny.cz">swz@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Pokud se pouĹľije maximálnĂ poÄŤet ÄŤlánkĹŻ, je to jasnĂ©. Pokud je jich mĂĹ, <br>
ta BC21 a BC20 na + celĂ© baterie. BC19 na - toho ÄŤlánku co je nejvĂce <br>
nahoře (- je dole + je nahoře, jako ve schématu). BC 18 a všechny nižšà <br>
na - dalšĂho nižšĂho ÄŤlánku tak, aby zbylĂ© dráty vyšly po jednom na <br>
spoje ostatnĂch ÄŤlánkĹŻ. Bc0 je samozĹ™ejmÄ› na mĂnus. ProÄŤ je to tak <br>
divnÄ›? Asi je to jen otázka programu v procesoru, kterĂ˝ to Ĺ™ĂdĂ. Aby <br>
poznal, kolik má článků.<br>
<br>
Já mám teÄŹ 18 ÄŤlánkĹŻ. ChtÄ›l jsem mĂt 20, ale 64V se nelĂbilo nabĂjeÄŤi, <br>
tvrdil vadná baterie. On má umět, 12V, 24V, 48V. I olovo. A olověná <br>
baterie o 24 ÄŤláncĂch, plnÄ› nabitá mĹŻĹľe mĂt i 58 V. TAk jsem si Ĺ™ekl, Ĺľe <br>
s LiFePo musà ustát napětà okolo 60V, což se ukázalo jako správné. 18 <br>
ÄŤlánkĹŻ LiFePo plnÄ› nabitĂ˝ch by myslĂm nemÄ›la mĂt vĂc, neĹľ 61,2V a to <br>
nabĂjeÄŤ bere jako hornĂ mez, vĂc nejde nastavit.<br>
<br>
JakĂ© máte ÄŤlánky? MÄ› pro 12kWh, jak uvádĂte a 8 ÄŤlánkĹŻ vycházĂ 12 <br>
000/8/3,2=468Ah<br>
<br>
Takže byste to měl zapojit:<br>
<br>
Bc0 na mĂnus 1. ÄŤlánku, Bc1na +1., Bc2 +2. Bc3 +3, Bc4 +4, Bc5 +5, Bc6 <br>
aĹľ Bc18 +6, Bc19 +7, Bc20 a Bc21 +8<br>
<br>
Nedostatkem balanceru je, Ĺľe stykaÄŤ odpĂná - pĂłl baterie. To je dost <br>
hloupĂ©. Ale zjistil jsem, Ĺľe stykaÄŤ má samozĹ™ejmÄ› pĹ™Ăvod k cĂvce a dva <br>
macatĂ© šrouby pro kontakt. A jeden je pĹ™es proudovĂ˝ snĂmaÄŤ pĹ™ipojen k - <br>
baterie. Pokud se stykač odpojà od - baterie a propojà se - baterie jen <br>
pĹ™es ten proudovĂ˝ snĂmaÄŤ s - celĂ©ho systĂ©mu a stykaÄŤ bude odepĂnat +, <br>
bude po problému. Pak to udělám takto, přičemž na + baterie přijde tavná <br>
200A pojistka, pak pĹ™Ămo kabel k nabĂjeÄŤi a pĹ™es stykaÄŤ kabel k <br>
stĹ™ĂdaÄŤĹŻm. Sem chci zapojit i dva step-down, kterĂ© budou z baterie dávat <br>
12V a 24V. MoĹľná pĹ™Ămo za pojistku malĂ˝ stĹ™ĂdaÄŤ, cca 500W, kterĂ˝ bude v <br>
ostrovnĂm reĹľimu napájet lednici, popĹ™. ještÄ› nÄ›co malĂ©ho (router). <br>
Pokud BMS odepne stykač, vypadnou velké spotřebiče. Ale bude nutné <br>
udÄ›lat ještÄ› nÄ›co, co by vypnulo ten malĂ˝ stĹ™ĂdaÄŤ pokud by napÄ›tĂ <br>
nějakého článku pokleslo na 2,5V. Pak ať raději vyteče lednice než aby <br>
se zniÄŤila baterie.<br>
<br>
No a ta 200 pojistka na + je pro pĹ™Ăpad zkratu v nabĂjeÄŤi. MyslĂm, Ĺľe <br>
tam je taky pojistka, ale raději při těchto proudech 2.<br>
<br>
<br>
Martin Záruba<br>
<br>
Dne 24.7.2022 v 17:35 AZe napsal(a):<br>
> ZdravĂm. DĂvám se na návod k pouĹľitĂ tohoto balancĂ©ru.<br>
> Mám LiFePo 8S, cca 12 kWh. Nějak mi to v tom popisu, co kam připojit, <br>
> nesedĂ.<br>
> Pro 8S:<br>
> Bc0 na mĂnus 1. ÄŤlánku, Bc1na +1., Bc2 +2. atd aĹľ Bc8 na +8. Tak bych <br>
> to zapojil. OK.<br>
> "NásledujĂcĂ tabulka..." udává doslova toto:<br>
> 8S: propojenà vodičů Bc6 až Bc18 a jejich připojenà na + 6. článku v <br>
> poĹ™adĂ.<br>
> Ale Bc7až BC8 majà svoje články, ne?<br>
> A co ty zbĂ˝vajĂcĂ, Bc19 aĹľ Bc21? Nezapojit?<br>
> Nemá tam být: Bc9 až Bc21 připojit na +7. nebo +6. článku? Proč jen do <br>
> Bc18?<br>
> Som z toho volakĂ˝ zmetenĂ˝...<br>
> aze<br>
><br>
><br>
> -----Původnà zpráva----- From: Martin Záruba<br>
> Sent: Tuesday, July 19, 2022 12:38 PM<br>
> To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a><br>
> Subject: Re: BMS pro LiFePo4<br>
><br>
> Souhlas a ještě bych dodal, že bych nešel pod 3,05V. Ne že by to článek<br>
> nevydrĹľel jĂt na 2,5V, ale jakmile je vĂc ÄŤlánkĹŻ, tak i kdyĹľ se je<br>
> snaĹľĂte vybrat, nebudou ĂşplnÄ› stejnĂ©. TakĹľe kdyĹľ jeden bude mĂt tĹ™eba<br>
> 2,7V, ostatnà 3,1V. Pokud to vypnete podle napětà celé baterie, ten<br>
> slabšà zniÄŤĂte. NezbĂ˝vá opravdu, neĹľ Ĺľe BMS hlĂdá kaĹľdĂ˝ ÄŤlánek. Já mám<br>
> Balancér (BMS) 7S-20S LiFePO4 200A 3,2V Smart Bluetooth (<a href="http://mivvyenergy.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">mivvyenergy.cz</a>)<br>
> <<a href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html</a>>. <br>
><br>
> Má velkĂ˝ stykaÄŤ a hlĂdá kaĹľdĂ˝ ÄŤlánek. A opravdy pokud jeden má podpÄ›tĂ,<br>
> vypne celou baterii. Jen je ho potĹ™eba trochu upravit, aby vypĂnal jen<br>
> spotĹ™ebiÄŤ a ne nabĂjeÄŤ. Je to proto, Ĺľe pokud nabĂjeÄŤi odpojĂte baterii,<br>
> sice se nic nestane, ale hlásà chybu a i když balancer (nmá moc sil)<br>
> vyrovná ÄŤlánky a stykaÄŤ zase sepne, nabĂjeÄŤ nenaskoÄŤĂ dokud neodpojĂte<br>
> kolektory. Samo se to sice vzpamatuje přes noc, ale když to vypadne<br>
> třeba v poledne, celé odpoledne to nefunguje.<br>
><br>
> Martin Záruba<br>
><br>
> Dne 19.7.2022 v 8:50 Josef Ĺ Ăp napsal(a):<br>
>> Jen takova mala poznámka, 3.6V pro LiFePo je vražda.<br>
>> Tady je tabulka nezatĂĹľenĂ©ho clanku v zavislosti na SOC.<br>
>> Jako rozumne napeti na cl. bych zvolil 3,35-3,37Â pro nabijeni CV s <br>
>> proudovym omezenim.<br>
>><br>
>> SOC [%] UCL [V] U16 [V]<br>
>> 100 3,60 57,60<br>
>> 99,5 3,45 55,20<br>
>> 99 3,40 54,40<br>
>> 99 3,38 54,08<br>
>> 98 3,38 54,00<br>
>> 96 3,37 53,92<br>
>> 90 3,35 53,60<br>
>> 85 3,34 53,40<br>
>> 80 3,33 53,28<br>
>> 75 3,32 53,10<br>
>> 70 3,30 52,80<br>
>> 60 3,28 52,48<br>
>> 50 3,26 52,16<br>
>> 40 3,25 52,00<br>
>> 35 3,24 51,84<br>
>> 30 3,23 51,68<br>
>> 27 3,22 51,52<br>
>> 23 3,21 51,36<br>
>> 21 3,20 51,25<br>
>> 20 3,20 51,20<br>
>> 18 3,19 51,04<br>
>> 14 3,15 50,40<br>
>> 13 3,13 50,00<br>
>> 12 3,10 49,60<br>
>> 10 3,03 48,50<br>
>> 9 3,00 48,00<br>
>> 7 2,90 46,40<br>
>> 5 2,80 44,80<br>
>> 2 2,70 43,20<br>
>> 0 2,50 40,00<br>
>><br>
>> -----Original Message-----<br>
>> From: Hw-list <<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>> On Behalf Of Jaroslav Buchta<br>
>> Sent: Tuesday, July 19, 2022 7:01 AM<br>
>> To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a><br>
>> Subject: Re: BMS pro LiFePo4<br>
>><br>
>> Ja si ted s vlasni BMS pro 16 clanku 50 Ah hraju a je to vyzva<br>
>> - charakteristika je opravdu plocha, behem procesu nabijeni/vybijeni <br>
>> se napeti clanku lisi o jednotky mV a celkem se zmeni o desitky mV, <br>
>> balancovani zatim premyslim, jak vubec udelat.<br>
>> - pri nabijeni to bude chtit pokracovat na CC az do limitu 3.6V, v <br>
>> rezimu CV se uz dobiji dost pomalu (3-5A), je to pri nabijeni docela <br>
>> mekke<br>
>> _______________________________________________<br>
>> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
>> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
>> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>